Zdravím, tak pokud jezdiš převážně krátké trasy, je určitě benzín lepsí. Ohledne ceny - já tu svou TDCI verzi dostal prý ve finále vlastně za tzv. fleetovou cenu - placena akčni cena + ten paket Design a metalíza byly zdarma. Za paket + metlu se normálně připlácí dohromady cca 28 K.
No ještě ohledně hluku - ten TDCI mi opravdu přišel už při zkušebce tišší při vyšších rychlostech. Nicméně jsem též zjistil, ze vůz nemá horní plastový kryt motoru, který má v sobě vlisovánu ještě izolaci (na kapotě ale izolace byla), tak jako prý všechny verze této 1.6 TDCI pro CZ, tudíž jsem se vypravil do Němec ( Ford Lobau - pobočka Zittau) vyzkoumat jak to je a porovnat s německymi verzemi. Ejhle, jejich 1.6 TDCI 66 KW a 80 KW je mají všechny jak mi serviceman demonstroval přímo na skladových vozech. Dle jejich názoru kryt hlavně snižuje hlučnost motoru a jako vedlejší efekt je prevencí proti hlodavcům (kunám), prý rády mlsají na kabelech k vstřikovačům. No nic, set krytu jsem u nich rovnou objednal, dohromady 92 Euro, po namontování je vůz subjektivně nyní tišší,jsou určitě méně slyšet vstřikovače. No možná se prostě také jinak poskládalo spektrum hluku od motoru takže je to pro ucho přijatelnější.