Megane ...
Nazdar. Vidim, ze nejen modra, ale i zelena, je dobra :-) Musim rict, ze sis nevybral spatne. Navzdory tomu, co se o teto znacce traduje, jsou me dojmy, po 140tis km, pozitivni. Souhlasim s hodnocenim podvozku, je dost mekky. Ja osobne jsem s timto autem navic zazival obcasne vrtochy elektroinstalace (specene kontakty, spatne ukostreni, vypadky vnitrniho osvetleni, atp. ). Vse se ale da velmi jednoduse vymenit, auto neni nastesti prilis prekomplikovane. Ostatni casti auta: motor, prevodovka, brzdy fungovaly naprosto bezchybne, casem se vsak, diky mistnim silnicim, zacala projevovat ztrata tuhosti karoserie (mel jsem kombi) a to se dale projevilo na jizdnich vlastnostech.
Na co ale rad vzpominam byl motor. Velmi snadno se s nim jezdilo i okolo 1200 ot/min a jeho vykon rostl rovnomerne s otackami. Nad 3500 ot/min mel moc hezky zvuk, a ze dvojky se odrazovalo pri 100 km/h pri 6500 ot/min. Spotrebu po meste jsem mival okolo 9 litru, mimo mesto okolo 6-7. Rekord v namerene spotrebe je 5.2 litru (Cesky Krumlov - Brno po okreskach). Diky te lehke 1.6 jsem si mohl dovolit vyslapnout i na mnohem silnejsi auta a na dalnici jsem nikdy nemel problem. Po rovine se mi podarilo zajet tachometrovych 210, z mirnyho kopce 220, pak se ujal prace omezovac otacek :). Bylo to proste vyborny a zabavny auto, skoda ze sem s nim boural, urcite bych ho porad pouzival jako 2. auto v rodine.
Vnitrni osvetleni nad dvermi a v kufru, mi taky nesvitilo, ale prestal jsem to resit. Po tom, co jsem vymenil vsechny zarovky, odesly v prubehu dvou mesicu postupne vsechny vnitrni svetla, krome toho stropniho mezi prednimi sedadly, i pres to, ze jsem vse nahradil predepsanym typem.
Mel jsem problem s podsvicenim displeje radia, vse se ale vyresilo sejmutim horni casti palubni desky a vymenou 2 zarovek, 10 Kc / kus. Stejne tak zamek dveri ridice 400 Kc + 1 hodina vlastni prace.
Koukni se, jestli v tech ridicovych dverich nemas povytazenej nebo spinavej kontakt ve spinaci stahovani. Ten se da celej i s ovladacem nastaveni zrcatek normalne vycvaknout ven z plastove vyplne dveri. Zkus to pak procistit a nasadit zpet. Pokud to nepomuze, tak to 1. neres, 2. bude problem na druhe strane... :-)
P.S.: Vymena rozvodu by mela probehnout kazdych cca 80 tis km. Pokud bys to nestihl, dej mi vedet, znam dobryho mechanika, kterej mi delal novy rozvody vcetne vymeny ohnutych ventilu :oD Kdyz jsem to auto potreboval nejvic, tak mi praskl rozv. remen....