Měl jsem už spoustu velkých aut. Myslel jsem, že mě už nic nezaskočí , ale zaskočilo. Mercedes Benz Viano 2.2. Koupil jsem ho jak tříletý přímo u dealera MB, první korozi jsem objevil hned po příjezdu domů a zevrubné kontrole. Nenapadlo mě hledat korozi na tříletém autě . Takže zkorodovaná místa opravili v servisu RENÉ na vlastní náklady ( rozpočet byl více jak 100.000,- Kč ) , měnili kapotu a dveře, ostatní obrousili a přelakovali. ( Mám fotky, zájemcům je rád poskytnu).Teď je autu 6 let a po zimě vylezla koroze znovu na několika místech. Myslel jsem, že když výrobce uvádí záruku proti prorezavění 12 let, tak že mi to znovu opraví v rámci záruky. V servisu MB i zástupce MB v ČR mě však vyvedli z omylu , neboť jsem už nejezdil na servisní prohlídky do značkového servisu. Já jezdím do daleko lepšího a hlavně levnějšího servisu a vozidlo udržuji podle mého v tom nejlepším stavu. A samozřejmě výskyt koroze hlídám obzvlášť. Takže teď mě čeká oprava a přelakování na vlastní náklady. Po skončení leasingu Viano půjde okamžitě z domu a do garáže už si žádný nový Mecedes Benz zcela jistě nekoupím. Abych trnul, že mi nové auto sežere rez, na to už nemám nervy. Takové drobnosti, jako rosení předních světel nebo výměna kardanky po 140.000 km, ty vzhledem ke korozi přehlížím.
P.S. Zapoměl jsem sdělit, že potom, jak jsem objevil po třech letech korozi, nechl jsem dutiny a spodek nastříkat antikorozním nástřikem, i když auto s údajně pozinkovanou karoserií by to snad nemělo potřebovat. Tento postup jsem prováděl naposledy u mých Škod 120 a Žigulíků, ale jak vidno, Mercedes je něco extra,