Tak jsem schválně porovnal to tvoje "velké plnohodnotné" SUV s prckem Yetim. Tak Sedici 4,11/1,75/1,62/2,50. Prcek Yeti 4,23/1,79/1,69/2,57.( délka/šířka/výška/rozvor )
Mohl by mi prosím někdo říct, v jakém rozměru je to "velké SUV" Sedici vetší, než "prťavé" SUV yeti?
Také by mne zajímalo, o co je lepší 4x4 v Sedici než v Yetim. V Sedici se zadní kola připojí, pokud dojde k prokluzu předních kol, popř. do 60 km/h lze uzamknout. V yetim buď se připojuje zadní náprava podle potřeby, dokud se nedosáhné určité přednastavené rychlosti ( nezjistil jsem jaké ) a nad touto rychlostí je zadní náprava připojena "trvale" a reguluje se jen potřebný točivý moment, který je zapotřebí podle situace. Haldex odpojuje, připojuje a rozděluje točivý moment na zadní nápravu podle pokynů ABS a ESP, které je u Haldexu standardem, kdežto u Sedici lze za ESP připlatit jen u vyšší výbavy. Jedinou výhodu tedy vidím jen v tom zámku, který naprostá většina lidí vyzkouší jednou někdy na začátku, protože pak jezdí jen po silnicích.
Tedy já tvrdím, že Sedici je špatnou koupí samo o sobě. Navíc u Sedici jen 5 stupňů v převodovce narozdíl od 6 v Yetim.
Co se týče spotřeby, tak není s ním problém jet za 5 litrů nafty ( i když je psaná 6,1) při dodržování rychlostních limitů 50/90/130