Dík za pochvalu
;-) Denní svícení jsem bohužel neměl, auto je z Říma a v Itálii se nesvítí, tak nevím, zda to bylo vyrobené speciálně pro italský trh nebo je to podmíněné polohou vypínače "auto". Chtěl jsem dokoupit relé a pojistku, jenže jsem měřením zjistil, že nemám osazené ani piny pro denní svícení v pojistkovém panelu. Jinak z výroby je to udělané tak, že svítí pouze přední potkávačky, ale jen na 35watů, když se setmí, čidlo samo zapne kompletní osvětlení.
Já jsem spíš řešil automatické zapnutí světel, protože na focusovi jsem měl diody, které se samy zapínaly/vypínaly a po přechodu do maxe jsem zapomínal rozsvěcovat světla a několikrát mě kvůli tomu zastavovala hlídka. O spotřebu mi ani tak nešlo, ale tu budu řešit dále
[odkaz]jen čekám, až to budou mít i na aukru za poloviční cenu
;-\ Takže zapojení je celkem jednoduché, stačí obyč rozpojovací relé a čtyři svorky nebo pájka. Už nevím co a kam jsem zapojil, ale je to jednoduché, stačí k tomu zkoušečka. V podstatě po zapnutí klíčku se rozsvítí mlhovky /nevýhoda při startu, ale nechtěl jsem to zapojovat přes jiný spotřebič, GEM by stejně vetřelce odhalila a mohlo by to hlásit poruchu/.
Pokud ručně zapnu obrysovky nebo potkávačky, relátko mlhovky rozpojí. Při mlze samozřejmě mlhoky fungují normálně povytažením vypínače, vše zůstalo zachováno jako předtím, jen s tím rozdílem, že když nic nesvítí, svítí pouze mlhovky. Samozřejmě, že bych to mohl zapojit přímo do potkávacích světel, jako u originálního zapojení z výroby, jenže problém byla ta chybějící poloha "auto", takže by se mohlo stát, že bych si v noci mohl myslet, že svítím, ale ve skutečnosti bych vzadu nesvítil. Takhle když jedu ráno do práce, mlhoky svítí na dva metry, takže vidím, že nic nevidím a to mě donutí si ručně rozsvítit
;-)Pokud bys chtěl stávající zapojení změnit nebo obejít, myslím, že by to šlo přepojit z potkávaček do mlhovek nebo prostě vytáhnout příslušné relátko a zbytek zapojit, jak to mám já.
[odkaz]