Opravu auta jsem vzdal skoro hned, neboť to mělo jeden zádrhel - pojišťovna to uznala jako totálku, takže bych musel odkoupit vrak, dostal bych navrch cca 100 tisíc Kč z pojistky (musel jsem se ještě vykoupit z leasingu, kde mě patřičně sedřeli z kůže), a za tyto bych musel auto nechat opravit. Kdybych byl profi automechanik nebo někoho takového znal, tak by to za ty peníze možná šlo. Ale to nejsem ani nikoho takového neznám. Navíc auto by navždy mělo punc havarovaného. Kdoví, možná ho někdy někde potkám, Mikeše našeho :-)
A hlavně, k těm 139 tisícům jsem si přidal dalších 6 tisíc a pořídil jsem fabii v turbokombajnu, která sice nevypadá tak pěkně jako Seat, ale jezdí o 1/4 levněji a má levnější havarijní pojistku (stejná kubatura, ale větší stáří auta).
A na závěr všem prozradím jedno malé tajemství, když je ten Silvestr. Teď už můžu, protože je to již definitivní a 2. pojistka je uzavřena - kdo zná pojem EuroGAP, ten už asi tuší. Seat jsem totiž měl pojištěný dvakrát, jednou na klasickou havarijku, ze které mi po přičinění Škofinu zůstalo oněch 139 tisíc. A podruhé na zmíněný EuroGAP, což je produkt, který vám v případě krádeže nebo TOTÁLNÍ ŠKODY doplatí rozdíl mezi původní pořizovací cenou (342 tisíc) a pojistným plněním od primárního pojistitele. A pozor, včetně spoluúčasti. Platí ale jen na první 3 roky a jde sjednat jen u fungl nového auta. Už vím, co to znamená mít štěstí v neštěstí :-)