No zažínám si všímat, že jsi s ním nejspíš nejel, protože zvuk chladného motoru není takový jak popisuješ. Motor je dobře odhlučněný jak z vrchu, tak zespodu a od kabiny. Ta nová jedna šestka má náplň oleje jen 3,8 litru a má přídavné topení. Praxe je taková, že po jednom a půl km začíná foukat teplý vzduch, po dvou km už topí naplno! A to při jízdě po městě v nízkých otáčkách. To topení se spíná automaticky dle teploty venku a teploty motoru. V neděli -14 a auto chytá na půl otáčky. Je jasné, že voda se ohřeje dřív než olej, ale to samé platí i u benzínu. Diesel má vyšší využitelnost paliva, takže se motor prohřeje dřív než benzín. Není to litina ale celohliníkový. Za stejnou cenu jsem mohl mít 2,0tdci mondeo, ale z důvodu, že jezdím dost po městě jsem ho nevzal, i když kufr je fascinující, ale větší motor, vetší náplň oleje se pomalej zahřívá. Taky už je to kočár se vším všudy, tím myslím i náklady a to ještě nepočítám, že moje paní by si musela v autoškole dodělat papíry na návěs >:D Jinak spotřebu mám i ve městě zhruba o 4litry menší než soused ve stejně jetém focusovi model 08 1,6 benzín při srovnatelném stylu jízdy. ve městě rozsah otáček prakticky od volnoběhu do dvou tis, mimo město 1500-2300 mi stačí na to, abych byl první. Mrkni na výkonový graf v mé galerii, prakticky pořád max kroutáku a pořád jezdím jen na půl plynu, takže dostatek potenciálu je vždy k dispozici. Já vlastně ani nevím, kolik to jede, auto mám pět měsíců a ještě jsem to nezkoušel, protože nebylo kdy, provoz mi to nedovolil. Jak jsem psal, jezdění před dvaceti lety a teď se nedá srovnávat. Tehdá byly cesty pořád volné a byl prostor pro silné auta, teď pořádný výkon člověk nemůže využít. Já neříkám, že benzínové motory jsou špatné, ale nějak jsem se s něma nesrostl. Potřebuju šlápnout na plyn a jet, když mám prostor a volno, ne přemýšlet co tam mám za kvalt. Příště, jestli nějaké bude, tak nejspíš automat :-!