C
Pěkna recenze i auto velmi zachovalé. Je pravda, že vrozeným genem většiny Mercedesů je jistá váhavost a lenivost, ale je to záměr, jsou to auta pro jiný tržní segment než třeba BMW a AUDI. Moje C má kompresor a manual, 142 KW a stále je to docela lenivé auto ikdyž kompresor tomu výrazně pomáhá. Manuál je třeba ale velmi dlouze zpřevodován a nechce se tomu do otáček, takže není pravidlo, že manuál je u mercedesu zásadně živější. A abych to netvrdil o starém autě, tak stejnou věc jsem pozoroval jak ve W204 tak i novém E klass. Houpavost podvozku je podle mě fajn věc, ale musí být zkombinován s dobrým gripem a bohužel MB plave a líta v kolejich jak divý a navíc mdlé řízení tomu taky zrovna moc nepřidá. To samé děla S500 4matic 2005, ale automat je tam už výrazně lepší, ikdyž systém manuálního řazení do stran je fakt na dvě věci...
všiml jsem si, že si v recenzi psal, že by tě zajímalo srovnáni s E46. Ano C klasse má výborný podvozek a od auta s touto původní cenovkou, prémiovou kvalitou a bezpečností nelze čekat nic jiného, než že bude sedět a neurve se a to mercedes plní. Jenže jde o to jakým způsobem. Projel jsem veškerou škálu MB a BMW a ty rozdíly jsou naprosto diametrální. Mercedes sice drží, ale naklání se a karoserie a podvozek má tendenci jemně vibrovat a poskakovat. Toho si ovšem nevšímneš dokud nemáš adekvátní srovnání. E46 prostě jede všude o 50 procent rychleji a bez nejmenšího náklonu a zaváhání. To platí i pro pozdější generace obou značek. Ono BMW ma nejlepší podvozky v segmentu. Kde se týto značky setkávají je až nová E Klasse Coupe a E92. Mercedes si tady stojí velmi dobře.Pro mě je to většinou šok, protože často přesedám mezi svou 330Ci a MB S500 nebo C a ty MB mají prostě řízení bez citů, feedbacku a strašně plavou. Což se ale dá považovat za pozitivum (až na to plavání) zejména pro cestování a dalníce. Jak sám říkaš, MB není sport. A MB se neřídí, ale kormidluji :)