Čus Sysoji :-)
Na téma estetika se nerad bavím. To je jako s uměním. Někdo to miluje, druhého neurazí, třetí tomu nepřijde na chuť ani pod vlivem :-) Tolik k designu...
Co se týká jízdních vlastností, tak Golf, A3, Leon a Octavia mají v podstatě stejnou podvozkovou platformu... Jistě, každá odladěná trochu jinak (dle hierarchie koncernu VW) ale hlavní základ je stejný ;-\
Jistě víš, že do nového Leonu Cupra R se montuje tentýž motor, co má S3. Nemá sice quatro, které ti pomůže ve vracečce na mokru, méně už ale ve zrychlení ze 120 na 200 (vyšší hmotnost, ztráty v hnací soustavě apod).
Myslím si, že opravdu největší slabinou dnešních seatů je interiér, který má asi nejméně kvalitní plasty z automobilek koncernu VW. Na jedné straně se snaží koncern prosadit značku Seat jako sportovní odnož VW a dává mu ty nejnovější agregáty co má, na straně druhé kvalita zpracování interiéru a materiálů hraje druhou ligu ;-\ (nebylo to tak vždy, starý Leon měl palubku z A3...)
A tak kdo chce obojí, nezbývá mu než sáhnout po Golfu R, samozřejmě s tučným příplatkem, anebo sáhnout ještě hluběji do kapsy a vzít S3, která mu k těmto kvalitám přidá navíc image prémiové značky ;-)
Když tak nad tím člověk zapřemýšlí (tohle je ale jen můj názor) škoda, že tento dvoulitr se 195kw nedostala i octavia (mohla by se jmenovat třeba RRS ;-) ) Jenže tohle by byl asi definitivní zářez pro Seat, kterého se koncern snaží vzkřísit pomocí staré A4 jakožto Exeo...
Do tohohle stavu dostali značku zodpovědní mocipání koncernu po r. 2000. Na straně jedné vymýšlí pro seat modely jako MPV Alhambra, Altea a sedanohybridMPV Toledo a pak si chtějí hrát na sportovně laděnou značku? No nevím, toť můj názor. Sakra zase jsem se rozkecal :-)