< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár dotazů.
Sice zhruba po roce, ale zkusim doplnit par postrehu:
- Prius pri zvednuti nohy z brzdy v kopci necouva, protoze elektronika ho drzi na miste. V takove situaci byva videt, ze se bere energie z baterek (samozrejme diky velice kratkym casovym usekum to nema znatelny vliv na spotrebu).
- To, ze auto na rovine bez nohy na plynu jede pomalu dopradu je ciste obchodni rozhodnuti, ne technicke. Marketing proste chtel, aby Prius (a zrejme i Civic Hybrid) byl co nejpodobnejsi americkym/japonskym automatum, aby se pro zakazniky choval jako automat, na ktery jsou zvykli. Jiste si dokazete predstavit ty recenze, kdyby to bylo jinak ("je to hybrid a jeste se chova jinak nez vase predchozi auto" :-) )
Mimochodem, ze stejneho duvodu Prius za jizdy pri zvednuti nohy z plynu mirne zpomaluje, aby simuloval "normalni auto". Ve skutecnosti mirne dobrzduje elektromotorem (a dobiji baterky). Da se naucit drobny trik, kdy velmi lehounce slapnete na plyn a tohle dobrzdovani se vypne, auto pak jede na opravdovy "neutral" a dojede tak prekvapive daleko :-)
- ohledne zastavovani na "P" byla docela velka diskuse na priuschat.com a vetsina lidi se klonila k nazoru, ze to neni dobry napad kvuli bezpecnosti (nesviti brzdova svetla). Samozrejme pokud ma clovek za sebou kolonu dalsich aut, je to uz jedno.