Ahoj,
diky za info, hlavne o sedackach a nejvyssi rychlosti, to jsem nevedel.
Co se tyka motoru, obavam se ze michas jablka s hruskami. Inverter tam je samozrejme take, ale to je ta "stribrna" skrinka, kterou vidis kdyz otevres viko motoru. To ale neni motor, stara se o prevody stridaveho a stejnosmerneho proudu, spravne frekvence elektriky a tak. Elektricke motory jsou tam opravdu dva, interne se oznacuji MG1 a MG2. Viz treba tenhle obrazek (
[odkaz] ) - to je balik, kde jsou zleva a zprava elektricke motory, mezi nimi "prevodovka" (oznacovana PSD). Vlevo je soucasny Prius, vpravo nova generace ktera ted jde na trh. Nebo jeste tohle instruktazni video (anglicky) - modre je benzinovy motor, zlute a oranzove elektricke motory, zelene je PSD. Je to sice model pro novy Prius, ale princip je uplne stejny (
[odkaz] ).
Jeste mne napadla jedna vec ohledne US a EU verzi - americka verze nema tlacitko "EV", kterym se Prius prepina do ciste elektrickeho rezimu. Domaci kutilove si ho tam dodelavaji dodatecne
:-)