Díky hruodolfovi a jak jsme vybirali auto
Mnohokrát díky autorovi hruodolf za toto hodnocení. Takto precizně a myslím, že i objektivně popsané zkušenosti s autem a dobrou fotodokumentací podvozku nebývá vidět často vidět ani od autorů článků v motoristických časopisech. I30 jsem pomáhal vybírat svému otci a po kolotoči Focus, Kia-ceed, Toyota-Auris, nový Renault Megane III jsme si nakonec vybrali I30. Ve všech jiných autech nám něco vadilo. Jednou to bylo přeposilované řízení bez zpětné vazby (Megane III) a pověstná horší spolehlivost Megane (ačkoliv jsem sám majitelem Renault Thalia), jindy zase provedení interiéru, či kvalita plastů, atd, nebo vzhled, atd. U Aurise lenost motoru 1,33 Dual VVT, atd. Nakonec se rozhodovalo mezi I30 a Focus 1,6 a protože Focus byl o dalších 6 cm širší než I30 (úzký vjezd garáže), dražší než série I30 Made in CZ a Focus neměl dotažené provedení polstrování a plastů dveří a vyšší spotřebu, rozhodli jsme se pro I30, kde nám nevadilo naprosto nic a vše šlo pod ruku. Také I30 má zadní napávu s víceprvkem, tj. OK. Zkušební jízdy jsme absolvovali ve všech jmenovaných autem a zarážející bylo zjištění, že u Kie-ceed se velmi divně protáčel motor při řazení (a podle prodejce to je vlastnost všech) a nebylo to špatnou prací se spojkou :-) a taky v I30 je interiér podstatně kvalitnější než u ceed. Bylo rozhodnuto a tečkou na závěr bylo přečtení si této recenze. I30 v bílé barvě (vypadá v ní úžasně) a s motorem 1,4 CVVT ve výbavě Made-in-CZ má otec již zamluvenou a já si ji možná časem až moje Thalia bude mít naježděno okolo 90tKm (teď mám po dvou letech 35 tKm) koupím také, zatím jezdí Thalia OK (ale nějaká oprava už bohužel byla - záruční), tj. až bude mít svoje naběháno je pro mě I30 tím prvním v případném výběru.