Díky za Tvé dojmy. Příznám to na rovinu - nejel jsem v X6 ani X5 ani klasické 5er, takže konkrétně v případě BMW bych měl mlčet. Vycházím ze zkušeností s Hondou CR-V a Opelem Antara (ano, mají 2x nižší cenovku než X6). Ani v jednom případě jsem nebyl nadšen a z těchto mých dojmů jsem usoudil, že u BMW to nejspíš bude podobné. Ano, SUV poskytují pocit bezpečí a vysoký posez. Ano, SUV nabízí povětšinou slušnou porci prostoru. Ano, SUV by měly zvládnout lehčí terén. Jenže tím to končí. Navíc jak sám píšeš - 99% SUV ten terén nikdy nepozná - jedna výhoda padá. Stejný prostor jako SUV většinou poskytnou levnější kombi - druhá výhoda padá. A pak tady jsou nevýhody: Jízdní vlastnosti SUV jsou pro mne jedna velká tragédie. kvůli své velké hmotnosti, a vysokému těžišti jsou zákonitě méně jisté v zatáčkách. A aby nebyl rozdíl mezi SUV a nízkými auty naprosto tragický, řeší to výrobci většinou instalací tužších tlumičů a pružin, ty ovšem situaci nezachrání, takže SUV pak nenabízí ani jistotu a už vůbec ne komfort. S hmotností souvisí i potřeba silnějších motorů, které víc žerou. Na straně SUV pak už zbývá jen ten zmiňovaný pocit bezpečí a vysoký posez, který je mnoha lidem příjemný. Pokud třeba porovnám CRV a Accord - tak za stejné prachy je Accord Tourer větší, komfortnější a daleko rychlejší. Toť mé zkušenosti.
Nechci zpochybňovat ty Tvé. Pokud se ti nejlépe jezdí v X6, asi to tak je a nemám důvod Ti nevěřit. Projel bych se rád, ale pochybuju, že v Showroomu BMW budou studenta, který přijede ve starožitném Escortu, považovat za hodnověrného zájemce o X6 >:D Nicméně i nadále zůstávám vůči X6 skeptický - sám jsi napsal, že je to kříženec, který umí z každého trochu, ale otázkou je, jestli není lepší něco, co umí jednu věc pořádně. V případě požadavků osoby, která v autě jezdí hodně, a dlouhé trasy a nehledá sportovní vyžití mi k tomu daleko víc než X6 pasuje třeba Citroen C6 :-)