Ahoj, podle mě je argumentů na přesvědčení tvojí máti docela dost...
Stačí se podívat na to, co všechno dostaneš, když si koupíš za čtvrt mega novou fábii a nebo ojetý BMW e39 nebo e46. Ceny těhle aut v poslední době docela klesaj a nejlevnější kusy e39 se daj sehnat i pod 100 tis, takže za 250k seženeš při troše hledání vyvoněnej kousek :-) záleží taky na tom, jestli chceš naftu nebo benzín,, já osobně bych volil jedině benzín, spotřeba je sice větší, ale zato servisní náklady jsou proti dieselu směšně (530d-odejdou vstřiky=72 tis oprava. Odcházej většinou kolem 200-250 tis km)
Myslim, že pokud tvoje máti má auta aspoň trochu ráda, tak nelepší argument bude, když najdeš někde v bazaru poblíž nějaký hezký báwo, domluvíš si projížďku a pak prostě mámu vemeš a pudete se projet. Ten pocit z jízdy je BMW fakt úžasnej...sedí se v tom krásně, je tam bezva ticho, jede to taky krásne...(tady jenom malá rada:2.0 R6 bych do pětkovýho baworáka nechtěl, jednou sem v tom jel a ne že by to nejelo, prostě ale od BMW čekáš trochu víc...ideál je 525i a víc, 523i ještě taky de), okolo tebe může bejt výbava, o který se dneska pomalu ani nezdá novýmu supernu natož fabii...
Jinak při vybírání toho pravýho určitě nic neuspěchat a pořádně o autě všechno zjistit, než si ho dáte do garáže.
Motor:tady musí bejt všechno 100% ok, maximálně spotřební věci můžou bejt na výměnu, ale radši všechno ok, kdoví, jak dlouho už to tak jezdí...
Podvozek: ideální by bylo najít kus, kterej bude mít neporušenej podvozek, ale to ti do inzerátu nikdo nenapíše, takže metoda pokus omyl. Podvozek je spotřební věc, tudíž vyměnit se dá snadno cokoliv, ale celej může bejt za docela dost, ale zas když se podíváš, kolik by vyšel celej podvozek třeba na O2, tak myslim, že to takovej rozdíl nebude...
Interiér:bral bych jedině na 98%zachovalej a lepší. Hledal bych kousek s co nejlepší výbavou, ideálně digi klima, airbagy, DSC(nebo ASC+T), rádio na cd(nebo kazetový s CD changerem),board computer, xenony taky neurazí, navi (může mít i tv tuner, docela sranda koukat na semaforech na TV:-) (,kůže(může bejt jak manuál, tak ele, vyhřejvání neurazí, ke kůži je dobrý, v zimě trochu studí), telefon je zbytečnost, tempomat je boží věc, multifunkční volant bych bral taky,...zkrátka je tam toho kopec, ale tohle je podle mě takovej základ slušně vybavený pětky, pozor, občas najdeš i se švihadlama na oknech >:D (vzadu), tak to asi nebrat...i když kdyby byl dobrej stav a tobě na výbavě nezáleželo...
Zkrátka abych to dal nějak dohromady:
Ideální je auto po faceliftu (2000 a výš, lift byl myslim 9/2000)
ideálně 530i, ale 525i taky roizhodně neurazí, slabší už jedině v krajním případě 523i , 520 je podle mě na tak velký auto slabá (prázdný to trochu jede, ale nedej bože, abys tam něco naložil...)
Automat x manuál:
automaty od BMW nejsou žádný ořezávátka, nebál bych se toho, jezdí se s tim hezky.Mannuál klasika:přesný krátký dráhy, nejde se netrefit do rychlosti...záleží jenom na tobě co cheš, ale pozor, aby byl automat ve 100% stavu, musí řadit krásně plynule bez cukání, po puštění brzdy se auto musí rozjíždět i bez plynu (po rovině) automat nesmí nijak cukat.
Výbava:
záleží jenom na tobě, sehnat se dá dost variací výbavy, tak hledej
Jinak asi ideální by bylo auto z německa, takže počítej cenu auta plus STK a český papíry. Taky záleží, jak to z německa povezeš, pokud po ose, tak min 100euro dáš za převozky, plus benzín do druhýho auta...ale je to levnější, než jet s vlekem...za vlek si lidi řeknou při nejlepším mionimálně 7 kč/km, ale většinou víc...
Jinak k tej trojce:překvapilo mě, jak je vevnitř malá...já bych bral jedině pětku , ale jinak platí stejný věci jako pro 5er...kdybys chtěl s něčim poradit, stačí říct :-)
Jo a ještě k cenám dílů:obyčejný věci můžou bejt i levnější než na octavii, ale specialistky můžou bejt zas dražší, nedělaj se většinou v druhovýrobě...s rozpočtem 250k bych do auta dal 200 i se všema věcma a 50 k nechal vedle jako případnou rezervu...