Devil666: No nevím, jak jezdíš ty, ale já v zatáčkách v horách musím řadit i za dvě (trojka sleze otáčkama pod 1750ot a tam už netáhne) a zase na rovince už točit 4000ot u dieselu opravdu nechci. Takže abych se udržel mezi 1750 - 3500ot, tak musím řadit. Samozřejmě vím, že diesel je jinak zpřevodovaný a že nepotřebuje takový rozsah otáček atd.
Ale budu rád, když mi poradíš, co dělám špatně a jak jezdit, abych nemusel moc řadit. Míval jsem VW 1.6D a u něj jsem ve 40km/h zařadil 5ku a víc jsem neřadil. Ale u Mondea 6ku řadím až ve 110km/h, respektive motor pod 1750ot moc duní a nechci ho ničit. Také pro předjíždění má TDCI nevýhodu v tom, že na rozdíl od benzínu s rostoucími otáčkami ztrácí moment a tím i zrychlení a abych předjel musím přeřadit. Ale zase nemohu předjíždět na vyšší stupeň, protože nemá dostatečný moment na kolech. Také v zimě má TDCI značné problémy i se zapnutým ESP, protože moment motoru je moc velký a nedají se otáčky tak dobře regulovat jako u benzínu.
Ale znovu opakuji: Recenze byla ovlivněna vadným EGR ventilem. Pokusím se jí upravit podle současných zkušeností.
Auto snů nemusí být auto na běžné ježdění. :-)