Pro mě to třeba těžké pochopit není. Benzínový osmiválec je ve všem lepší, než srovnatelný diesel. Především v kultivovanosti, zvukovém projevu, odezvě na plyn a celkovém charakteru motoru. Diesel je jen a pouze ekonomická volba. Ono při nájezdu 40k km ročně a více si může pořádný motor dovolit málokdo, tam už je to skutečně hodně znatelný rozdíl v provozních nákladech.
Ovšem když už čtyřválcový diesel, tak ať to je aspoň co nejméně poznat. V tomto obecně vede dle mých zkušeností BMW a v těsném závěsu je překvapivě Renault. Mercedes se svým 2.2 CDi je prachmizerný a Audi donedávna byla úplná katastrofa. S jejich novými CR diesely zatím zkušenost nemám, ale podle všeho je to velký krok vpřed. Dieselové šestiválce už jsou samozřejmě jiné kafe, tam naprosto dominuje německá prémie, ačkoli 2.7 HDi od PSA prý (neřídil jsem) taky není úplné ořezávátko.