No to máš pravdu že se víc opotřebovává spojka i převodovka. Když bys to udělal jak říkáš že bys tam nechal pětku tak to zas převodovku a spojku opotřebováváš míň ale zase přijdeš o ten brzdnej moment kterej ti dají ty nížší kvalty ale zas musíš víc brzdit drzdou. Ale zase záleží kdy dáš nohu z plynu. Když dáš hodně brzo tak pak by to bylo lepší ale zase když za tebou někdo jede tak trochu zdržuješ. Ale je fakt že to vyjde tak dá se říct nastejno.
To s tím neutrálem se zdá být nejplynulejší a neměkčí ale zase ti jde pořád do motoru palivo a musíš brzdit víc brzdou a když nechceš tak zas brzo vyhazuješ a víc zdržuješ když za tebou někdo jede.
Hold nejideálnější metoda asi neexistuje. Hodně to záleží na tom jaká je cesta, provoz, jestli za tebou někdo jede atd.
tyhle věci podle mě tu spotřebu ovlivní dá se říct minimálně, hlavně je potřeba dodržovat ty základní aspekty úsporný jízdy, nevytáčet když to není potřeba, nepodtáčet atd. atd.
A navíc třeba když je kluzko tak se nedoporučuje moc jezdit bez rychlosti protože případný smyk se vyrovnává nejn volantem ale i plynem.