< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadávat ti nebudu,
Jo vyřazovat se fakt nevyplácí. když už máš auto v ruce a znáš trasu tak dokážeš jet krásně plynule a úsporně, přitom je to docela svižné. Když jedu já ať už s octávkou nebo Fáčkem trasu co znám tak přítelkyně nebo i taťka mi v autě skoro pravidelně usínají.
Ktomu dobržďování, hodně záleží jak tu trsu znáš jestli je to do kopce z kopce apod. Když trasu neznáš a je situace složitější tak se ti nikdy nepovede udělat to co nejčistěji, nejrychleji, a při tom nejúsporněji a nejbezpečněji. To je logický, ale na známý trase seš schopnej to dovýst k dokonalosti.
1) Hloupost. Na volnoběh ti jde benzín do motoru a přicházíš o jeho brzdnej účinek a máš větší opotřebení brzd.
2) Lepší brzdnej moment máš ale na 5tku není nic moc hlavně z kopce navíc to musíš uhlídat aby ti tam jednotka nezačala prát benzín aby motor nechcípl.
3) Nejlepší možnost takhle to dělám. Na volnoběh se prakticky nedostaneš takže pořád ti tam nejde benzín a máš maximální brzdnej moment a šetříš brzdy. Samozřejmě je potřeba postupně dát tam v 70 2ku tak moc opotřebováváš spojku. Nejlepší školu by ti dal nějakej starší řidič náklaďáku kterej přesně takhle musí jezdit aby mu nezačaly vadnout brzdy.
Ta první možnost když pomineme tu spotřebu při volnoběhu jako nejměkčí. Je to pravda, ale za prvé chceme úsporu paliva a za druhý plynulost provozu. Setrvačnost auta je velká z toho kila může jet klidně i kilometr než zastaví takže bys vyřazoval hodně dloho před odbočkou a rychlost by pomalu klesala a zržoval bys provoz. Já vždy když vidím že za mnou jede auto tak nohu z plynu dávám o něco pozdějc a brzdím víc a později abych ho moc nezdržoval a on se mi nenalepil na * jak to skoro všichni dělají. Auto to tě předjede celkem v pohodě ale představ si že za tebou jede kamion a ty plachtíš na volný silnici 60. A nemůže předjet protože proti jedou auta. Takhle bezdůvodně zdržuješ. Tak jede za tebou ty odbočuješ na 2ku ale to on už musí shazovat velkou řadu a rozjíždí se od nějakejch 20-30 a to už mu to tam do motoru pořádně teče a ještě víc zdržuje ostatní. Když pojedu max. 90 a furt 90 tak mu odjedu páč mám větší odpich a i když pojede taky 90 tak ty budeš dál před ním a v klidu odbočíš a on nebude kvůli tobě muset brzdit.
A zase záleží to na podmínkách a někdy to ideálně prostě udělat nejde.