Jen ve zkratce
Chybu ve stylu - má vzadu bubny bych vůbec neřešil. Nechápu proč bych měl mít na zadní nápravě většiny vozidel jinou, než bezproblémovou bubnovou brzdu. Musíme si uvědomit, že vzadu je omezovač brzd. tlaku, většinu provozu zadkem vůbec nebrzdím, pokud mám Berlingo naložené, buben brzdí dostatečně. Už ve škole jsme se učili, že účinnost (eta) bubnové brzdy je větší než kotoučové. Kotoučová brzda vzadu svým nepoužíváním působí víc problému. Zejména systémy s ruční brzdou na třmenu jsou žalostně poruchové. Proto řada výrobců dává stejně dozadu ještě malý bubínek jen na ruční brzdu. Jakási hmotnostní úspora je pak tatam. Je to docela móda tvrdit, že auto s bubnem vzadu je zastaralé. Tak to tvrdí většina motoristických novinářu, pak se ale často diví, že auto s bubny nepochopitelně (pro ně) brzdí lépe " i když má vzadu zastaralé bubny". To k brzdám. Jinak jsem majitelem Berlinga 7 let , 1,9 D motor DW8, žadný závodník, ale o to mi ani nešlo. Auto nesmírně pohodlné pro denní používaní, velký kufr, jízdní vlastnosti naprosto dostačujíci, najeto 180 000 km, prakticky bez závad. Airbag bez jediného problému, veškerá elektronika bez problému, původní spojka, tlumiče, lanka, prakticky výměna jen výfuku po 150 000 km spolu s e silentbloky před a zad nápravy. Brzdy neskřípou, skřípající brzdy má na vině zejména typ použitých destiček - celou dobu používám výhradně značku JURID - originální výrobce pro Citroen ( a další). Při výběru dalšího auta budu mít těžký výběr - nebudu už asi takový vůz potřebovat , ale loučit se mi nechce, takže asi repete.... Zdravím všechny !