Elviisi,
sice máš docela slušné znalosti, ale přece jenom je vidět, že jsi tu techniku nedostudoval. Je hezký, že něco změříš 3x a uděláš z toho průměr, ale systematickou ani nahodilou chybu měření tím nevyloučíš. A formulace "úplně přesně" je taky kouzelná. Co prosím tě znamená úplně přesně? Je to odchylka 1%, 0,1% nebo 0,001% od skutečné hodnoty?
Další nejistotou měření je přesnost měřených veličin. Američané sice před lety zrušili záměrnou náhodnou chybu v civilních GPS, čímž zmenšili chybu měření z 30-100 m na cca 3-5 m, ale i tak je už jen v měření polohy auta celkem zajímavá chyba, navíc nejsi schopný určit, jak velká (záleží na konkrétní situaci, počtu viditelných satelitů apod). Kromě toho, jak podotkl HUML, záleží taky na dráze, na které měříš. Jendak na jejím sklonu, jednak na valivém odporu. Ten změřit taky není jednoduché.
Čili koukni do návodu k G-techu, určitě tam bude napsáno, s jakou přesností to zařízení měří a jaké jsou podmínky k jeho používání. Pak můžeš říct, že jsi naměřil rychlost např. 240 +/- 10 km/h při měření tím a tím způsobem, a to by byl technicky přijatelný údaj.
Tomáš