Oceňuji nezaujatý pohled
Musím tuto recenzi pochválit, protože není zatížena zaujetím pro značku či nesoudnou obhajobou vlastního vozu...
Tuto generaci Mondea znám velmi dobře a mimo jiné musím souhlasit s názorem na „kvalitu“ sedadel. Především jimi mne Ford velmi zklamal, protože přesednutí například ze Scorpia II. do této generace Mondea je šokem i pro otrlé povahy. Nevím kolik procent populace má zadek rozměrů anorektičky, ale mně přehnané boční vedení neskutečně obtěžuje. Nevím proč, ale zážitek ze sezení v tomto autě vždycky přebije ostatní kvality auta, a to je velká škoda.
K motorům TDCI mám mnoho výhrad, počínaje od ubohé životaschopnosti při rozjíždění s minimem plynu (ano, je to vlastnost typická pro mnoho moderních turbodieselů, ale zde nabrala extrémní podoby), a konče absurdní přecitlivělostí na kvalitu paliva (žijeme přece v reálném světě bývalého východního bloku, nikoliv v laboratořích Fordu).
Mondeo určitě není špatný vůz, ale čím dál více je na něm znát tlak na snižování výrobních nákladů. Pokládám za neodpustitelné, aby první ročníky v určitých partiích rezivěly (přitom výrobce udává záruku 12 let), z architektury přístrojové desky mám pocit, jako by vznikla snad v Legolandu, nelíbí se mi stěrače, které jsou v klidové poloze z místa řidiče stále vizuálně přítomny, neuvěřitelně skoupý ofuk předního okna vytápěcí soustavou (to i dvacet let stará Sierra má lépe vyřešeno), a mnoho a mnoho dalších věcí, otevírání kapoty klíčkem také nepovažuji za čťastné řešení, o sedadlech již byla řeč...
Chválím naopak ohled na případnou snadnou demontáž dílů (např. světla, blatníky atd.), odolný podvozek, možnost vybavení elektricky vyhřívaným předním sklem (zde přímo nutnost), líbí se mi i nejedovaté brzdy s lieárním nástupem účinku, a v benzínovém provedení velmi dobré odtlumení hluku motoru.