K te 1.8 reknu tolik. Je to motor ktery byl vyroben modulovou technikou, vychazi ze zde popisovaneho 5-valcoveho dvoulitru. Byl odstanen jeden valec a motor dostal jinou klikovku s vetsim zdvihem (82,7 mm namisto 75,7 mm; vrtani zustalo stejne 82 mm).
Ten motor vznikl ve trech verzich. Zakladni verze pro Fiaty, s dvema vyvazovacimi hrideli pro Lancie, s dvema vyvazovacimi hrideli a Twin Spark hlavou valcu pro Alfy Romeo.
Ma variabilni casovani sacich ventilu. Jednou ze soucastek tohoto systemu je variator. Maly valecek ve kterem je pruzinka, ktera se rada unavi. Pokud narazite na 1.8 ktera ma par sekund po nastartovani zvuk jako diesel, ma ten motor spatny variator (mela by to byt jen kosmeticka vada, mozno udelat s rozvody, pokud se to bude zhorsovat tak neotalet).
Ty motory si rady zpapnou neco oleje. Stejne jako jine motory koncernu Fiat, jsou velice citlive na kvalitu oleju a na mnozstvi oleje. Takze lit co predepisuje vyrobce (Selenia) a hlidat hladinu oleje.
1.8 jde nejlepe od 4000 otacek, ale ani do 4000 otacek to neni zle. Pokud jde o spotrebu, s 1.8 jezdim (ve Fiatu) za 7,5 - 8,5 litru.
Jo a jeste jedna vec, ta 1.8 je lepsi z obdobi do roku 1999 vcetne, nez byl motor mirne modifikovan, aby plnil novejsi Euro normu.