huml , MArio : Ahoj. Můžete mi prosím napsat na info.pocitace@seznam.cz? Mám naprosto stejný problém s Vel Satisem a chtěl bych se o něm s Tebou pobavit. Jen to bude možná na dýl, tak zde nechci zaplácnout místo. Děkuji!
Chová se to takto :
Auto jede naprosto v pořádku. Ale když překročím 105 Kmh cca 2050 otáček teplota vzroste o cca 5stupňů. Když jedu 110Kmh cca 2100otáček dalších 5 stupňů, 120 dalších 10 stupňů.. Když bych jel dlouhodobě 130 tak asi uvařím. Když rychle zrychlím třeba na 140Kmh ale auto nedržím v otáčkách - vyřadím na neutrál, tak je vše v pořádku. Prostě když je motor pod záteží, nestíhá se uchladit. Pokud jedu agresivně po okreskách, tak se to neprojeví, protože nikdy nejedu víc jak 110 a když mu nakládám při rozjezdech, tak to je cca minuta a to se nepřehřívá. V servise mi potvrdili, co zde píšete. Že jsou z venku ucpané chladiče. Od čištění vnitřku chladičů mě odrazují. Prý se tam lije od renaulta chladící směs, která nezpůsobuje usazování vodního kamene, atd.. Je to i vidět, že víčko chladiče je krásně čisté. Voda se mi neztrácí. Mám pořád na milimetr stejně - v nádobce na vodu. Takže zkusím propláchnout z venku chladiče a očistit je - ne vapem.. Nechám pro jistotu vyměnit termostat. A co se větráků - sahar - týče, ty normálně pokud auto stojí, nebo popojíždí, a je zaplá za horkého dne klima, tak se normálně sepnou. Nebo po dlouhé agresivnější jízdě. Prostě když je motor v klidu, téměř nehřeje. Sahary se sepnou opravdu jen výjmečně.
Ale jak říkám, napište mi prosím na mail, ať to tu nezaspamuji :-)
Děkuji!