Nemohu s tebou souhlasit
Přečetl jsem celou tvoji recenzi i diskuzi a nemůžu s tebou souhlasit. Několik let jsem působil na prodeji i servisu Ford, takže jsem měl dostatečnou možnost ty auta vyzkoušet. Svoje výhrady zkusím shrnout do několika bodů:
1. nevím jak jsi přišel na to, že máš Mk.V. Dle interního značení Fordu byl model 93-00(vč. faceliftu) Mk.I, 01-07(opět vč. faceliftu) Mk.II a momentálně prodávaný nový model je Mk.III
2. ve srovnání vnitřního prostoru i jízdních vlastností s Mk.I jednoznačně vítězí Mk.II(viz výše) - stačí se do toho auta posadit a zkusit ho poslat do pár zatáček...
3. výkon a spotřeba - dva roky a asi 40 tis km jsem vlastnil Mk.II 2001 TDDi 85kW (pravda, s řídící jednotkou WOLF - 107kW) a přesto, že to auto jelo MOC a kamarád s BMW 745i 2003 (245kW) mi nebyl schopen na klikaté okresce ujet, tak 2,0TDCi 96kW zabírala mnohem plynuleji a pružněji. Tudíž nechápu, při jakém předjíždění se ti nedostává výkonu. Spotřeba byla běžně kolem 6,3l, na dálku 5,6l do 160km/h a to s pětikvaltem. S 2,0TDCi, taktéž pětikvaltem jsem byl bez problémů schopen jezdit průměr 5,5l. Kamrád má 2006 2,2TDCi a průměr na PP je 5,7. To se mi momentálně s C-Maxem 1,6TDCi nedaří, tam jsem na 6,2l.
Takže v tvém případě bych viděl dvě možné příčiny - 1. špatný program řídící jednotky (což se Fordu občas stane), tzn, návštěva servisu, nová kalibrace, cca 15min na dílně; 2. problém je mezi volantem, pedály a sedačkou - těžko říct jaké doporučit řešení... :-)