pro vysoke lidi
Mám 194cm a proto jsem vybíral auto, do kterého se vejdu. Nakonec jsem vybral Multiwagon JTD 1.9. Byla to příležitostná koupě a vejdu se do něj perfektně.
Až na barvu mám stejné auto jako v recenzi. Najeto 120Mm.
1/ Únavu po řízení 1200 km za jeden den cítím menší než v Octavii.
2/ Stejně jako v každém jiném os. autě nevidím na semafor, když jsem první nebo druhý na řadě a musím se shýbat. Pomůže pouze střešní okno, ale to nemám.
3/ Snažím se jezdit plynule, ale ABS se občas hodí a reaguje dobře, Zvl. na nestejnorodém povrchu - levá kola asfalt - pravá štěrk.
4/ Na spodní straně víka motoru se tvoří plíseň pod tryskami ostřikovačů.
5/ Chladič klimatizace je pod pravým předním rohem a je dost na ráně. Když si nedáte pozor, snadno ho poškodíte (ťuknete) při parkování a pak se musí vyměnit. Nový 13200,- + práce a mat. (cena Dojáček) bratru 15 tisíc. To už se vyplatí si to pohlídat.
6/ Když počítač zahlásí problém se žárovkou, většinou ještě svítí, ale přestane po několika hodinách provozu (nevím, jak to dělají).
7/ Výměna pravé přední žárovky je obtížná (v návodu je doporučení to svěřit servisu) ale možná, asi za 10 minut.
8/ Výměna levé přední žárovky je horor. Nejlépe je zajet do servisu. Jsou dvě cesty: horní (vyndat baterku a celé její pouzdro - 1,5h) a spodní (dle servisu - odkrytovat podběh u kola a vyjmou celý segment světel - nemám vyzkoušeno).
9/ Za 25Mm jsem nemusel dolévat naftu.
10/ Tachometr ukazuje 110km/h - skutečnost je 100km/h (55 = 50)
11/ Horní přihrádka spolujezdce nepojme pouzdro na víc CD - CD v papíru se vejdou.
12/ Neznám auto, kde by se kapalina do ostřikovačů dolévala pohodlně z běžných nádob. Hrdlo je utopené hluboko a krycí víčko se vrací zpět a překáží.
13/ Pojistky jsou pod krytem u baterie (3 šrouby) a bez nástroje je nevyndáte.
14/ Do kufru se pohodlně vejdou všechny 4 pneu z náhradní sady i při stažené roletě.
A to je asi vše.
Krsťa