< původní příspěvek < Re: "Silný motor s obrovskou rezervou výkonu, který se většinou líně a tiše převaluje"
Možná mi to točí při stoosmdesáti taky jenom třiapůl - abych se přiznal nesleduji to příliš (a dvoustovkou jezdím jenom vyjimečně) a při úplně zablokovaném měniči mi to na stovce ukazuje tak tisícdevětset. Většinou jezdím "slabou šedesát" v dědině (to točí 1200 - 1500), "slabou sto" na okresce, na dálnici stodvacet a občas předjedu při stoosmde. Nahoru to řadí asi na 1700ot/min, při režimu sport podle velikosti nohy mezi 2200 a 5500. Točivý moment (nesprávně krouťák - za to mě sprdli před šestatřiceti lety u státnice, takže bacha: točivý moment!) je max. při 3500 otáček a už snad při 1600 ot. to má sílu jako maximálka momentu u XJ8 4l bez kompresoru.
Takhle to britští tvůrci automobilů zkrátka udělali.
U XJ350 už ale mají i šestku, asi pro snížení spotřeby při jízdě po dálnici.
P.s.: Na semaforech to začíná na dvojku.