Normalni cena to rozhodne neni. Ja uz docela dlouhodobe sleduji Vel Satisy na mobile.de a ceny jsou za rocniky 2003 plus minus 3.0dci nekde kolem deseti tisic EUR, ale jsou to trvalky (videl jsem prodat jedinou a ta byla v perfektnim stavu 2004 a sla za 8700EUR ofiko (mozna jeste nejaka dalsi sleva na miste), ostatni co jsou lehce pres desitku uz tam vidim tri az sest mesicu). Oproti tomu 2.2dci za stejnou cenu jsou auta bez vybavy, dobre vybavene kousky 2003+ jdou bezne pres 12000EUR a sem tam se nejaka i proda. V podstate vsechny nabizene 3.0dci jsou Initiale, tudiz kuze, navi, Cabasse, 2.2dci jsou obvykle nizsi Expression ci Privilege, v kuzi jen vyjimecne, navigace 30-40%.
Dobra tretina az polovina prodavanych 3.0dci ma poznamku o menenem motoru, nektere i o menene prevodovce. Kolik jich je tam nepriznanych to netusim. Neco takoveho neni u aut az prodavanych v Nemecku az tak vyjimecne, ale v tomto poctu rozhodne nezvykle.
Jinak nizka cena za 3.0dci neni jenom domenou Vel Satisu, ten samy motor se montoval do Opel Signum jako 3.0dti (opet nejlevnejsi motorace v nabidce) a do Saabu jako 3.0tid (pro zmenu nejlevnejsi motorace pro 9-5 jaka na trhu ojetin existuje). Neni trosku zvlastni, ze trilitrovy naftak, tedy teoreticky idealni kombinace vykonu a spotreby je u vsech aut, kam se kdy dodaval tim nejlevnejsim motorem, dokonce levnejsim nez zakladni benziny a to presto ze vozy jim vybavene jsou v maximalnich moznych vybavach?
Recenze ojetin s 3.0dci jsou dosti vzacne (nikdy to nebyla mainstreamova motorace), z dostupnych krome uzivatelskych, vim jen o Vaculikove poznamce o 3.0dti v ramci Tipcars recenze na Opel Vectra/Signum, kde je motor vyslovne nedoporucovan kvuli nizke zivotnosti a nepresvedcivemu jizdnimu projevu.