zajíždění
Ahoj Jano,
diky za tech 10 bodů od Tebe. Teprve teď jsem si pozorněji přečetl Tvoji recenzi, takže zvyšuji hodnoceni z 9 na 10. Nicméně jsem přitom pokukoval přes rameno oknem na krásný ohňostroj nad ďáblickou hvězdárnou. Z grafu průběhu Mk na otáčkách pro náš motor (je na některém mazdím fóru) jsem odhadl, že při 2000 rpm je Mk asi 171.5 Nm, t.j. 93% Mkmax, pak následuje malý pokles asi na 168 Nm při 2500 rpm (91%).
V předchozím príspěvku jsem uváděl průměrnou spotřebu za 2 x 600 km, teď mám najeto asi 1300 km. Do těch 4000 jsem to vytáčel jen občas a na krátkou dobu. Nejčastěji se pohybuji mezi 2300 a 3500 a nejsou to dlouhé jízdy (asi 55 km). Pokud jde o rychlost, tak jezdím maximálně do 145 tacho. V návodu k obsluze píšou o šetření motoru prvních 1000 km. Jsem spiše vyznavačem živějšího zajíždění, které jsem praktikoval u Focusu 1.8i, což byl také v podstatě mazdí motor, a měl jsem z něj krásně živej motor. No dobře, tak tu svou mazdu budu ještě šetřit. Taky jsem zaznamenal, že se tady v některém z komentářů někdo ptal na zajíždění prvních 20 tisíc km. Tak to už je pro mne nepředstavitelné. Dnes jsem si objednal na Spořilově korekční lak (tužku) na "retuš" oděrek od kamínků, které asi budou přibývat. Potvrdili mi, že plech s protikorozní ochranou je černý. Aspoň tedy žádnou oděrku v té stříbrné metalíze nepřehlédnu. U focusu se mi osvědčilo ruční mytí a voskování tvrdým voskem dvakrát do roka před zimou a na jaře v Sonaxu. Oděrky od kamínků, zvláště na kapotě byly ošetřeny tím tvrdým voskem, takže jsem s nimi nic nedělal, a během těch sedmi let se s nimi nic nedělo. Během roku jsem auto umýval jen čistou vodou, nikdy jsem s ním nebyl v kartáčové myčce. Rád bych tenhle mycí režim aplikoval i na svou mazdu, jen s tím asi budu muset ještě nějakou dobu počkat. Jak to dlouho trvá, než nový lak vytvrdne? Půl roku? Ty chromované koncovky výfuků jsou pěknej podfuk. Všiml jsem si, že asi 5 cm od konce jsou plné přepážky. Nejdříve jsem si myslel, že mají nějaké neviditelné mikropóry. Až mne napadlo sáhnout na chromovanou trubku zespoda a ejhle, ona je tam díra! Taky jak jinak by to naroubovali na ty původní výfuky. Dohromady s těmi předními falešnými otvory pro brzdy mně už ty falešné koncovky výfuků trochu vadí. To uz je zase hodin! Musím ještě aspoň do půlnoci pracovat. Ahoj Jirka