Je to chlapi přesně, ale obráceně. První věc - TS (TwinSpark) a JTS (Jet Thrust Stoichometric) je úplně jinej motor. TS 16v ve 156 v případě nákupu ojetýho auta s neznámou minulostí NEDOPORUČUJU. Zatímco nákup jetý V6 nebo JTD nemusí být žádný problém (pochopitelně záleží na konkrétním kousku a jeho stavu), u TS 16v je problém podstatněj. Cca 30-40 % vozů na našem trhu dříve či později (ale většinou do 150.000 km) vykazuje závadu na uložení kliky mezi 2. a 3. válcem. Přesné důvody této chronické závady motorů TwinSpark 16v mi není znám. Teorií jsem slyšel několik. Asi nejpravděpodobnější se mi zdá ta, že policajt Bosch na hladinu oleje v motoru zásadně neukazuje to, co má, a pokud ten motor trošku žere olej, majitel to nepozná. Odveze auto do servisu a tam ho kolikrát ani neupozorní na to, že z auta vypustili polovinu oleje, než mělo být, nebo ho na to upozornili a protože auto jezdilo bez problémů dál, zapomnělo se na to. Motory JTS (zatím) žádnou chronickou závadou netrpí, jsou spolehlivý (lze-li o motoru s elektronikou Bosch o spolehlivosti hovořit) a podstatně míň chlastají, cena 156 2.0 s motorem JTS je ale mnohem vyšší. Možná by se dal realizovat takový nákup přes servis, kde vědí, jaká je historie toho auta a jestli z něj vypouštěli 2 l oleje. Problém je trochu v tom, že u aut z r. 97 a první poloviny roku 98 se to nehlídalo, protože tato závada nebyla známa (on TwinSpark byl vždy považován za super spolehlivý až skoro nezničitelný motor, což v případě 8v mohu potvrdit).
JTS, JTD a V6 jsou naprosto v pohodě, pokud jsou na nich nějaké problémy, jsou v podstatě totožné s ostaními auty a týkají se především elektroniky Bosch. Tu ale používají téměř všichni Evropští výrobci (včetně neprávem vychvalovaných VW, Audi nebo BMW) a tak jsou kecy o větší poruchovosti AR nesmyslné.
Jinak mám obecně pocit, že jako Češi žijeme v nějakém historickém omylu. Podsouváme Němcům naprosto nespravedlivě nějakou preciznost (nesetkal jsem se s ní) a naopak Italům přisuzujeme poruchovost (nezažil jsem větší perfekcionismus). Já to moc nechápu. Vynecháme-li sportovní historii (Audi, Porsche...to všechno se sotva dovleklo do cíle, častěji to kleklo cestou), Audi A6 je asi nejhorší sračka hned po BMW M5, jaký znám a přesto slyším, jak snobáci vykládají, že by Alfě nevěřili a kupují ty Audiny, který stráví 1/3 svýho života v servisech - a nikomu to nevadí ...????? :shock: :shock: :shock: