andree_cz: S těma omezovačema je to tak, že každej motor je konstrukčně stavěnej na určitý otáčky, který zvládne. Proto, aby motor nepracoval ve vyšších otáčkách, než na jaký je stavěnej, přestane jít zapalování, když je překročíš.
Omezovač rychlosti je věc druhá, s tou první absolutně nesouvisející. Je nepsaná dohoda mezi výrobci automobilů v Německu, že tam vyráběná auta nebudou jezdit rychleji než 250 km/h. Dělají se výjimky, ale to už jsou auta, která na to jsou skutečně konstruovaná. Omezovač rychlosti ale dle mých zkušeností funguje úplně jinak než omezovač otáček. Při omezovači otáček to začne kuckat a škytat, ale při omezovači rychlosti to prostě jenom tak nějak "víc nejede" a žádné kuckání se nekoná.
Trvám ale na tom, že jsem nikdy neviděl auto, které by mělo omezovač na 225, jenom některé ameriky, a to bylo buď 160 nebo 180 km/h.
Ručičkový tachometr má svoji určitou odchylku, je to ale spíše proto, aby vás prostě na čtyřicítce nenaměřili, když máte na tachu 45. U BMW pak lze na palubním počítači pohodlně sledovat skutečnou rychlost, která opravdu odpovídá, jenom je třeba tam aktivovat nějaké servisní menu, na internetu se dá najít víc.