Spokojený? Cha! Madšený. Doporučuji každému předtím než utratí 2 melouny za evropské auto si jakoukoliv ameriku aspoň vyzkoušet. Američani přistupují ke stejnému problému prostě filosoficky jinak. V americe si každý, skutečně každý může koupit jakékoliv auto. Nechytejte mně na nějaké muscle cars nebo exoty. Auto mají všichni. Každý si koupí takové jaké mu vyhovuje. Chcete silnější?, koupíte si úplně jiný model. Takový, který tomu výkonu odpovídá.Evropská snaha se odlišit je z tohoto pohledu směšná. Mám stejný auto jako soused, ale třikrát větší výkon, jsem namyšlený vůl. Důraz je kladený na bezpečnost, pohodlí, spolehlivost, s tím související náklady na servis, .... na poslední místě většinou samotné jízdní vlastnosti. Ty ale nejsou špatné,jen nejsou tak důležité. Co se týká konkrétně NY. Nebyl, není a asi ani nebude to auto mých snů. Koupil jsem ho za velmi, velmi dobrou cenu. To rozhodlo. Uvádím to proto, aby jste si nemysleli, že jsem do Chryslera tak zažraný, že na něj nedám dopustit. První dojem byl ohromující. Design zádě, doslova zádě, je fantastický. Nízké, široké a dlouhé auto jako ze staré školy - dnešní Jaguary už nejsou to co dřív. Po usednutí jsem chvilku nemluvil. Uvěřit tomu, že sedačka je tak pohodlná nejde hned. U MB v nové S klasse nic takového nenajdete. Muzika bomba. Dodnes když si chci pustit dobré CD tak jdu do auta. Musím si kvůli tomu koupit něco lepšího domů. Tím se mně ten kup dost podraží. První vyjetí. Dojem, že se stím nemůžu nikam vlézt po chvíli mizí. Nastupuje jistota, lehkost s jakou se auto ovláda je překvapující. Pocit bezpečí, klidu, pohoda. Pak jsem se rozhodl, spíš žena mně donutila, si to auto nechat déle. Používám ho na delší cesty. Mám proto trošku zkreslenou průměrnou spotřebu. To co píše Vmax je trochu jinak. No, spíš hodně.Přirovnání k A6 nebo E (nové, připravované snad)taky. První návštěva servisu. Šok. Za díly platím míň než u nejhorší německé značky.
Jízda na sněhu. Poměr hmotnosti je 64:36. Pohon na předek. Klasická koncepce nemá šanci. Šanci nemá ani špatně obuté auto s předním pohonem. Myslím tím široké gumy, relativně lehké auto a špatný typ zimních pneu. Takže na sněhu drží stopu, vyjede cokoliv kamkoliv. Na ledě bych na něj nevsadil ani korunu. Na sněhu hodně dobré. Na závěr. Malé drobnosti odpouštím kvůli ceně. Velmi spokojen. P.S. barva bílá, já osobně jich moc nevídám, bílého jsem ještě určitě neviděl.