Už jsem to tady různě některým lidem (bohužel těm, kteří tyto doplňky prodávají) vysvětloval, proč ne "laděný výfuk" a proč není nutný jiný než obyčejný filtr ("neobyčejný akorát nemusíš tak "často" měnit). Bohužel marně. Dá se to spočítat, ale to sem psát nebudu a hlavně k tomu bohužel nemám přesné údaje. Všeobecně: výfuk se konstruuje tak, aby v otáčkách, kdy má motor nejvyšší výkon odvedl pokud možno všechny spaliny tak, aby v něm nevznikl poté podtlak. Sériové "laděné výfuky" jsou stavěny tak, aby tohoto docílili v nízkých otáčkách (to je evropská touha mít auto, které táhne v nízkých otáčkách, ale bohužel si mnozí neuvědomují, že pak netáhne ve vysokých). A když skombinuješ tento typ výfuku s vysokootáčkovým motorem, je ten pak více namáhán, protože výfuk buď nestačí ty spaliny odvádět a nebo je odvádí moc a "žere" ti to výfukové ventily. Z tohoto vychází "filosofie" Ferrari, které dělá výfuky s proměnlivou délkou potrubí, tedy proměnlivým tlakem.