Zdravim ! Tak aby bylo jasno, OHC znamena ovladani ventilu vackou v hlave valcu, od klikove hridele *ta je dole v motoru* jde rozvodovy remen a ten toci vackou *nebo 2 vackami* a ta ovlada casovani ventilů, Mazda cca od roku 1989 vyrábí většinu benzínových motorů s 16 ventily, pro 4 válcový motor to znamená že na každý válec jsou 2 sací ventily a 2 výfukové tj 4 x 4 válce je 16 ventilů na motor obdobně pro šestiválcový motor je to 24 ventilů, označení DOHC znamená Double OHC čili motor je osazen 2 vačkami v hlavě motoru a každá z nich ovládá jeden pár ventilů na jednom válci, motor 1.8 typu BP v Mazdě 323 BG *rok výroby 1989-1994* s vyráběl v provedení s katalyzátorem či bez a ve dvou variantách SOHC a DOHC, SOHC je Single OHC -> pouze jden vačkový hřídel a ten ovládá všech 16 ventilů, pokud jde o variantu DOHC je jiné časování zdvihu ventilů a to silně ovlivní výkon motoru, verze SOHC má 78 kW a provední DOHC 92 - 94 kW *tady se ta čísla různí dokonce jsem viděl i 98 kW* každopádně je ten to motor jasně identifikovatelvý podle nápisu DOHC na víku ventilů *tam kde je víčko na nalití oleje* DOHC má i jinak naprogramovaný počítač takže ten rozdíl cca 20kW není jen tou druhou vačkou. Měl jsem tu čest jet s oběma variantami a řekl bych že DOHC je maličko silnější ve vyšších rychlostech a řekněme z rychlosti 120 je schopna akcelerovat na 150 rychleji než SOHC. Ale vše je vykoupeno vyšší spotřebou, každá sranda něco stojí. Určitě to poznáš podle výkonu uvedeném v TP a podle toho víka na motoru, DOHC ho má tmavé a SOHC stříbrné, navíc u SOHC jsou svíčky z boku od výfuku a u DOHC uprostřed hlavy právě mezi vačkovými hřidelemi. doufám že stačí, pokud je něco nesrozumitelného, stačí se zeptat zatim čaues Pepa