Š. Roomster-pomoc s výběrem motorizace
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
Adam Novák 29.04.13 18:04
« Re: Š. Roomster-pomoc s výběrem motorizace
Doporučuji Ti motor 1,4 16V, má rozumnou spotřebu a skvělou spolehlivost. Co se týče 1,2 HTP, má také rozumnou spotřebu, pokud jezdíš s lehkou nohou. Je spolehlivý, když se o auto řádně staráš, a měníš olej atd. i mimo servisní intervaly. 1,2 TSI má vynikající spotřebu, a spolehlivost má o něco horší než HTP, ale také je to podle toho jak se o auto staráš. 1,6 benzín už se neprodává, pouze 1,6 TDI, ale to je nafta. Každopádně Ti přeji, ať se rozhodneš správně, a gratuluji Ti k výběru :yes: -
marek1300 22.04.13 20:18
« Š. Roomster-pomoc s výběrem motorizace
Zdravím,
dlouho jsem se rozhodoval, co koupit za další auto(H.Lantra v kombiku na LPG dosloužila) a přes Kanga,Dobla Caddy a podobné krabice, jsem se rozhodl, že Roomster bude snad ještě rozumný kompromis v požadavcích, které od auta vyžaduji(naložit 2 jízdní kola,v případě potřeby možnost relativně pohodlného přespání v autě,větší zavazadlový prostor+pokud možno po rozložení-rovná podlaha).
Vzhledem ke způsobu, jakým bude auto nejvíce používáno(městský provoz s kratšími a častějšími popojížďkami+dojíždění do práce na krátkou vzdálenost), naftu jsem rovnou škrtl a zaměřil se na benzín, popřípadě přestavbu na LPG.
Jenže těch benzínových variant u Roomsteru je docela dost(1.2HTP,1.4,1.6 a nejnovější 1.2TSi).
Co za motorizaci by jste mi z těchto doporučili?Samozřejmě největší důraz kladu na spotřebu a spolehlivost...
O 1.2HTP jsem se nedočetl vesměs nic moc pozitivního, jen určením nejvíce odpovídá způsobu používání, protože ve městě má být relativně slušně pružný již od nízkých otáček, 1.4+1.6 jsou údajně mdlé od nejnižších otáček a dosti hlučné navíc 1.6 má mít dost hrubý chod a 1.2 TSi má problémy s rozvodovým řetězem(od 2011 vyřešeno modifikovaným řetězem) a navíc jsem slyšel případy, kdy s do oleje dostával benzín, díky častému podtáčení a ježdění po městě na čtvrt plynu, kdy má být tento motor paradoxně nejžravější(snad kvůli tomu, že turbo se zapojuje až od cca 2000 ot/min...).Navíc po městě má být dost žravý!
Našel by se tu někdo znalý těchto motorizací, nejlépe i někdo z vlastní zkušeností a poradil, jaký motor vybrat?
Nevím, na co se zaměřit, hlavně chci mít klid a nestarat se ustavičně o nějaké problémy s motorem...
Díky
díky za tip.