Jaké auto pro ženu s dětmi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
Ronault. 13.03.12 22:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hyundai
S tím souhlasím. Jen pokud Hyundai dává možnost CVVT bez přímého vstřikování a ten se dá přestavět navíc velmi snadno na LPG, což by paní snížilo náklady, tak těch pár kilovatů by nebyl problém obětovat.
A osobně bych se možná i toho dieselu nebál, těžko říct.
Co máte v 407 za motor? -
tululum 13.03.12 21:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hyundai
Ano , bioslozky muzou byt problem a co se tyce spolehlivosti budou na tom vzdy lepe jednoduche konstrukce. Bohuzel motory jsou ci dal tim slozitejsi a u kazdyho vyrobce si muzete najit nejakou soucast a tvrdit ze to muze byt problem ci uz je to turbo, nebo spatne vyreseny retezovy rozvod, nebo...doplnte ci co chcete. Muze to byt problem ale taky nemusi. Souhlasim s vami, ze zazehovy motor bez primeho vstrikovani bez preplnovani a dalsich veci muze byt spolehlivejsi. Takovych na trhu ale ubyva.
U vyberu novyho auta bych se toho zas tolik nebal, je preci v zaruce. Taky nemuseji uznat nejakou zavadu ale to je asi zbytecne predem resit.
Informace od majitelu jsou urcite uzitecne, ja nevim jaky mate vy vzorek ale ja bych negeneralizoval. Jinak dnes se casto pri navrhu soucasti uvazuje casova zivotnost, tedy casti se nenavrhuji v prvnim rade na co nejvetsi trvanlivost. Vstrikovace maji taky omezenou zivotnost. Kamaradovi odesel v passatu Tdi jeden vstrikovac , ale bylo to po docela velke porci kilometru a k tomu vim ze priblizne na tolik to melo byt konstruovane. Nedovolim si ale ted rict ze vsem Tdi se kazi vstriky. To je ale muj nazor, nemusite jej prijmout.
Nechtel jsem rict ze skolitele si to vycucali z prstu , jen ze treba s informacemi nakladat opatrne :-) Nekdy si povybiraji informace ktere se jim zrovna hodi. -
Ronault. 13.03.12 20:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hyundai
Citroen nepíše nic o oktanovém čísle, ale doporučil teď v posledním dopise majitelům VTi motorů, že mají používat jim předepsané aditivum, neb motory mají potíž s kvalitou českého paliva a doporučil používat jejich aditivum.
Bohužel už i benzín obsahuje dnes biosložky a ty právě potíže se vstřikovači dělají, stačí se zeptat majitelů TSI, IDE nebo starších GDI, což vlastně Hyundai od Mitsubichi jen koupil.
A ti, co je školí, ti si to vycucali z prstu, to chcete říct? :-O -
tululum 13.03.12 20:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hyundai
A muzete rict ktery parametr u benzinu nevyhovuje a jak jste to zjistil? Duvod proc citroen doporucuje vyssi oktanove cislo muze byt taky i jiny. Benzin s nizsim oktanovym cislem vam primarne neucpe filtr / nezaneste trysky jako je tomu treba u nafty s necitotama nebo nizkym CC. Mimochodem s informacemi od prodejcu/ novinaru... je treba nakladat opatrne, tyto lidi vetsinou nemeji technicke vzdelani. A ti uprimnejsi vam obcas sami reknou ze zakaznikum rikaji to co slyseli na skoleni co maji rikat a nic vic o tom nevedi. A taky asi ani nemuseji vedet. -
Ronault. 13.03.12 19:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hyundai
No my máme 207, která je vyšší, 308 taky, ale třeba C4 na zadních sedadlech už na výšku omezuje.
U nás je na tom benzín i na značkových benzínkách pro přímovstřikové nebo moderní motory špatně. Stačí se podívat na motory VTi a co Citroen doporučuje, to není ani přímovstřik. Opravdu jsou problémy relativně časté a zrovna u GDI bych pár měsíců počkal.
Jinak v této třídě pak je obrovský výběr, pro rodinu vysoko hodnotím i 308 a jeho variantu SW :yes: -
tululum 13.03.12 19:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: hyundai
Ja si myslim ze netreba mit nejake obavy z poruch zpusobenych spatnym palivem u techto motoru. Urcite je dobre brat benzin z overenych cerpacich stanic a podporujem to ze se zverejnuji stanice ktere prodavaji spatne palivo. Nicmene si co se tyka modernich benzinovych primovstrikovych motoru je porucha zpusobena spatnym palivem malo pravdepodobni pokud tedy neberu benzin od souseda ze sudu.Proc to tak je vysvetlovat asi nemusim :-) A konkretne motoru 1,6 GDI staci klasicky 95 oktanovy benzin.
Mam peugeot 407, taky zadny prebornik co se tyka prostoru :-) -
-
tululum 12.03.12 21:31
« Re: Re: Re: Re: hyundai
Mohli by ste prosim rozvest to ze TSI , IDE , GDI pohoreli na kvalite benzinu? Mate nejake podrobnejsi informace? Ano, prosklenna strecha ubira z prostoru na hlavu , ale to je potrebne vyzkouset na konkretnim aute...ja mam taky sklenenu strechu a s hlavou problem nemam.. -
Ronault. 12.03.12 21:11
« Re: Re: Re: hyundai
Samozřejmě, to mi vysvětlovat nemusíte, že benzín/nafta... jenže tady máme dnes přímovstřikové benzínové motory a starší nepřímovstřikové benzínové motore, čili přímo u Hyundaie 1,6 CVVT x 1,6 GDI. A už je ověřená zkušenost, že veškeré dřívěji představení přímovstřikové motory ať už TSI, IDE, GDI atd. pohořely nejčastěji na kvalitě našeho benzínu :-( Takže tady je oproti TSI stejný předpoklad stejných možných problémů :-|
Otázkou pak je, kolik prosklená střecha zabere prostoru. Sám jej v jednom svém autě využívám a uznávám, že WOW efekt je perfektní, jenže ono je dost vysoké a místa nad hlavou zůstane. V i30 jsem s prosklenou střechou neseděl a bez předešlého vyzkoušení bych tohle asi neobjednával (viz třeba C4, která s prosklenou střechou prostě ubere vzadu místa hodně).
Tak ta stabilita ix20 není tolik špatná, pak už je ale i možnost ix35 ;-) Ale to už jsme zase v nižší střední třídě, kde je výběr OBROVSKÝ a naopak v SUV, kde je to podobné :-) -
tululum 12.03.12 20:37
« Re: Re: Re: hyundai
jeste tedy pro upresneni :-)
Zazehovy motor samozrejme na kvalitu paliva citlivy je. Jde vsak o to ze u benzinu je dulezity parametr oktanove cislo (odolnost paliva proti detonacnymu spalovani). U nafty je cetanove cislo mene vyznamny parametr, spis se sleduje parametr CC (cloud point, teplota vysrazeni parafinu, od tohoto bodu je palivo heterogenni smes kapalne a pevne slozky) a samozrejme necistoty.
Hezky vecer -
tululum 12.03.12 19:15
« Re: Re: hyundai
To, ze je benzinovy motor mene citlivy na kvalitu benzinu neni nepresnost. Vstrikovaci soustava vznetoveho motoru je odlisna, trysky maji vseobecne mensi prumery, proto je vetsinou treba odstranit vsechny necistoty ktere maju prumer vetsi ne 3µm. Pistkova cerpadla vznetovych motoru jsou tesneny vuli, kolem 1 µm, trysky maji mensi prumer. Tyto rozdily okrem jineho jsou zpusobeny jinymi mechanickymi vlastnostmi paliva, motorova nafta ma priblizne 10 krat vyssi kinematickou viskozitu jak benzin.
Pokud mas pro svoje tvrzeni nejaky podklad, rad si rozsirim obzor :-)
Prosklena strecha samozrejme neni nic mimoradneho, ja jsem spis chtel poukazat na to , ze do daneho rozpoctu se pani vejde s pomerne rozsahlou vybavou a bude si moci treba dovolit prvky ktere by u konkurence byli mimo rozpocet. Souhlasim ze karoserie je neprehledna, kamera to pri parkovani dobre resi. Vzhledem k tomu, ze pani se bude pohybovat take na dalnici si myslim ze priplatit si za stabilnejsi jizdu v i30 oproti by stalo za to. -
Ronault. 12.03.12 16:14
« Re: hyundai
Pozor, tady je to poněkud nepřesné. Motor 1,6 GDI je přímovstřikový a jako každý přímovstřikový benzín (např. TSI) bude citlivý na kvalitu benzínu. Není opodstatněné očekávat, že tento motor na tom bude jinak. Totéž platí pro LPG. Přestavba bude totožná jako přestavba TSI, navíc ani Fedorauto na tohle ještě beztak nemá sadu. Obnáší to pak částečný provoz na benzín. Pro LPG lépe pořídit s motorem 1,6 CVVT, který je bez přímého vstčikování a přestavět se dá snadněji. Právě s tímto motorem na přestavby počítá sám Hyundai.
CO se i30 týče, tak k negativum bych přidal nepřehlednou karoserii, která je taková "opuchlá" a přes čelní A sloupky jde hůře vidět, rozhodně bych doporučil couvací kameru, která se mi v tomto konkrétním autě osvědčila.
Propad ceny bude vyšší než u VW, ale zae riziko odcizení nižší.
Já bych možná pro ženu doporučoval více než i30 ix20. Je sice rozměrově menší, podvozek má uskákanější, ale je přehlednější při parkování, taky levnější.
Panoramatická střecha je SAMOZŘEJMĚ dnes možná k připlacení k pomalu každému autu na trhu, to jen Hjondé se v reklamě tváří, že objevil ameriku ;-) -
tululum 12.03.12 01:14
« hyundai
Dobry den,
ja bych se osobne bych do vyberu pridal take na hyundai i30. Jako dnes uz maloktere auto se nabizi take s atmosferickym (nema turbo ktere je citlive na zpusob zachazeni) motorem 1,6 GDI ktery by mel vasemu jezdeni vyhovovat. Jak uz tu nekdo psal, na kratke trasy je vhodnejsi benzin. Tento motor se pomerne rychle zahreje, ma dostatek tociveho momentu na bezpecnou jizdu po dalnici a spotreba bude pravdepodobne take velmi prijemna.Ma prime vstrikovani a promenlive casovani ventilu, tyto soucastky by nemeli byt nejak vyrazne poruchove (vstrikovaci soustava benzinoveho motoru neni tolik narocna na kvalitu paliva jako diesel).Z hlediska spolehlivosti by na tom mel byt tedy dobre. U tohoto vozu bych vybiral jenom tento motor (99kW), pri zkusebni projizdce se mi zdal akorat, nesel bych do slabsiho. Za cenu kolem 350 tis nabidne spoustu vybavy, vcetne parkovaci kamery ktera vam usnadni manevrovani. Do vaseho limitu by se pak vesla take verze s automatickou prevodovkou co by ste mozna take ocenila. Nekteri prodejci vam umi dat jeste slevu, az cca 40 tis.Auto je bezpecne, karoserie je pocitove pomerne tuha, dvere se oteviraji do velkeho uhlu. Nabizi se take oteviratelna prosklena strecha, ktera muze byt zajimava pro vase deti. Samozrejme ma take nevyhody, to muze byt pro vas velikost kufru 5dverove verze cca 370 l ale na druhe strane se s nim bude lepe parkovat(kombi se jeste neprodava, mozna by stalo za to si pockat ) a pro mne je to malo citlive rizeni ale to vas trapit urcite nebude (sila posilovace rizeni se da nastavit ve 3 urovnich). Dalsi negativum muze byt propad hodnoty, ale korejci se v posledni dobe hodne zlepsuji, je mozne ze nasledni prodejni cena nebude pro vas tragicka. Osobne jsem byl nazivo z tohoto vozu prekvapen, za cenu za kterou se prodava je to opravdu hodne muziky. Vyrobce samozrejme musel nekde setrit, podle mne si to odneslo lakovani casti karoserie ktere nejsou na ocich..(prostory zakryte plastem maji mene vrstev laku, protikorozni ochrana nemusi byt take nejlepsi ). Vyrobce poskytuje zaruku 5let bez omezeni ujetych kilometru. Otazka je , zda by bylo mozne predelat tento motor na lpg bez ztraty zaruky.
Takze muj tip do seznamu kandidatu
i30 1,6 GDI 99kW
pripadne take kombi, prestavba na lpg a automaticka prevodovka
prestavbu tohoto motoru na lpg umi napriklad tato firma [odkaz] -
kubass11111 10.03.12 00:32
« Re: Re: Mercedes G
já to četl, ale na blbou otázku blbá odpověď (ikdyž G se mi líbí, a moc :-)), jenom člověk sám ví co od auta požaduje, na jak dlouho ho chce, a jak moc ho budu používat, navíc každej má vyhraněnej názor, některou automobilku má rád, některou méně, či některou nesnáší a doporučí to co je jeho srci blízké, tím pádem tady bude mít 100 odpovědí se 100 názorama, tím pádem se nedostane nikam...
Mě se třeba líbí Opel Insignia (ikdyž teda přesně nevím jestli se vleze do půl míče...)
Ja mam 2,0 Hdi 100 kW.