FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT

  • 00 Reagovat !

    foto Rattus-Rattus

    Rattus Rattus 13.11.12  19:18

    « 1,2 8V je spolehlivý a úsporný pohon.

    1,2 44kw jsem měl a jezdil trvale za 4,9l. Tak úsporné auto už mít nikdy nebudu.
  • « 00 Reagovat !

    foto valodja

    valodja 06.02.12  17:23

    « Re: Re: Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw

    s tím, že 44kw rozhodně nemá sportovního ducha souhlasím. Ale na běžný ježdění z bodu A do B je to dostatečný (pokud cesta neobsahuje moc dálnice). Ale mít možnost koupit zachovalou 59kw, asi bych do ní šel...
  • « 00 Reagovat !

    foto britas1

    britas1 05.02.12  15:02

    « Re: Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw

    Měl sem dokonce verzi sporting a byl sem s ním naprosto spokojený, jediné co sem měnil byl výfuk po 6 letech a následující zimu baterii, jinak jen sklo, po kroupách. Chtělo to kvalitní benzín, motor je vzhledem k době vzniku výkonově dost nadprůměrný a při rozjezdu když byl v nádrži zbytek benzinu to občas cukalo jakobys neuměl správně pouštět spojku....stejné problémy mají některá clia RS nebo BMW 330...dle zkušenosti jejich majitelů se kterými sem to tehdy rozebíral. Ale rozhodně bych to za slabší verzi nikdy nevyměnil..koneckonců je všeobecně známým faktem že osmiventily se nevytáčelys velkou radostí a pusobily líně...moc nerozumím tomu proč tu někteří tvrdí opak..koneckonců...jistě si auto vyzkoušíte než ho koupíte, tak můžete sami porovnat.. A co se servisních nákladů týká....např to sklo, které sem měnil, u autorizovaného servisumi do řekli, že sklo bude stát 12 tis plus práce a musím předem dát zálohu a do týdne tu bude ( a to byl dealer u kterého sem auto koupil a servisoval ho tam..což měl dotyčný před sebou v pc) nechal sem si ho pak vyměnit jinde,stálo mě to 4200 i s prací, jeden den sem zavolal, na druhý den se odjednal a žádnou zálohu neplatil..a ještě mi auto umyli a to včetně palubní desky...nutno dodat, že sklo bylo originál pilkington..tedy naprosto stejné, od stejného výrobce jako originál....tak asi tímto směrem bych se ubíral v úvahách...
  • « 00 Reagovat !

    foto mysak2

    mysak2 05.02.12  07:01

    « Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw

    Díky za info. A jak si s touhle verzí byl spokojen? Jaké byly závady, bylo to hodně poruchové? Slyšel jsem že odcházeli řídící jednotky motoru a ty vyšla na 25.000?
  • « 00 Reagovat !

    foto britas1

    britas1 04.02.12  20:29

    « Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw

    Moc jasno ti v tom neudělám...měl jsem osm let verzi s 59 kw a doporučím ti pravý opak než většina lidí zde...Rozhodně 59 kw, vím že si psal, že o výkon ti nejde, ale zde je to o něčem jiném, ono 59 kw na dnešní poměry není nijak mnoho, s tímto motorem má akceleraci na sto za 11,5 sec..nedá se hovořit o tom že by tento motor byl příliš silným, navíc slabší 44 kw-ova verze díky osmiventilové technika pusobí líně, je skutečně pravda, že je duležité pravidelně měnit rozvody....duležitější než u slabší verze...avšak interval je 5 let tzn. 100 tis km..
  • « 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 01.02.12  16:03

    « Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw

    No tak 1,2 44 KW se již nedělá, dělá se pouze 1,2 50 KW aby vyhověli EURO 4. Tento motor dávají do Pandy, Punto Actual a do Punta Evo a taky do Fiatu 500.
    Oproti původnímu 1,2 44 KW je tenhle motor upravený....má na každý válec čidlo klepání, upravený spalovací prostor, kompresi 11:1, upravený výfukové kanálky. Točivý moment se jim bohužel zvýšit nepodařilo, pořád ubohých 102 N/m
  • « 00 Reagovat !

    foto robert84

    robert84 01.02.12  15:39

    « Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw

    Sel bych urcite do 1.2 44kw. Mame jedno auto ve firme a ma najeto 120tis. km. Prozatim se menily rozvody, olejova vana (pro me prekvapeni) a chladic. Ostatni veci bezne dle opotrebeni, olej, svicky, brzdy. Takle by to melo vypadat u vsech aut, bohuzel tomu tak neni. Cim vic elektroniky, tim vic starosti. Nekupoval bych urcite ojete, v cr je pulka aut pretocenych.
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 28.01.12  19:13

    « Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw

    musí tě nejak donutit, doplatit za to auto, který koupíš v akci.
  • « 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 28.01.12  10:10

    « Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw

    U tohoto motoru EURO 3 je úplně jedno jaký olej 10W/40 se tam dá. Horší to mám já u Grande Punta s EURO4. Tam je nutné lít 5W/40, ale se specifikací C3. V návodu je psáno, že když to nebude C3, může se poškodit motor...tak nevím.
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 26.01.12  22:34

    « Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw

    tohle mají v návodu, hmm a dál ?
  • « 00 Reagovat !

    foto jestrabnak

    jestrabnak 26.01.12  16:00

    « Re: Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw

    Doporučený olej pro 1,2 8v je Selenia 20K10w40 to mají i v návodu
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 26.01.12  11:57

    « Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw

    jezdil jsem sunoco futura 10w-40, bez problému 200 tkm tento motor, jako nový. Olejové filtry mívají zpětnou klapku-ventil, který zabraňuje stečení oleje zpátky do vany a díky tomu je vačka nazána dříve.
  • « 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 26.01.12  11:54

    « Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw

    Mně jezdí GP dobře, mám najeto 13600. Do LPG bych nešel, je to dost brutální zásah do motoru ;-\

    Našel dobrý web o GP..tam to žije :-)
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 26.01.12  11:50

    « Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw

    nemotej sem hondu, nesluší se to. ;-) PS: díky za optání, jezdí dobře, letos půjde do plynu.
  • « 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 26.01.12  11:11

    « Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw

    Nazdar....jak jezdí Honda?
  • « 00 Reagovat !

    foto alfa-lover

    "-- skrytý --" 25.01.12  20:37

    « Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw

    Ne nijak, 5w40 je ale pro ten motor zbytečná, stačí mu bohatě nějaká lepší 10w40 napři. Mobil nebo BP a když mu chceš dát lepší tak je dobrej Castrol Edge, ale ten je už dražší. Musí se ale u nich měnit olej pravidelně, jinak to dopadne tak, že uložení vačky se začne vydírat a ta dostane vůli a motor začne klepat jak kdyby měl velkou vůli na ventilu. Šikovnej motorář umí hlavu vyvařit a vačku vyleštit, ale je s tím práce.
  • « 00 Reagovat !

    foto valodja

    valodja 25.01.12  17:21

    « Re: Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw

    Ahoj, najeto necelých 90 (kupoval jsem v 32kkm po nějakém velmi starém pánovi), je to přesně 10 let starý. Filtr nevím, jaký používá můj servisák, ale spíš asi nějaký standardní - objedná od AutoKelly den předtím, než jedu na výměnu - a ty výměny jsou s rezervou do 1000kč. O druzích filtrů nemám hlubší znalosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 25.01.12  06:51

    « Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw

    děsný zvuky jsou jen to, že chvíli trvá než natlakuje hlavu olejem, mělo by to být do 10s, při - 20 i minutu, 5w40 nic nezkazí, jen je dražší. Kolik máš najeto a jak je to starý auto? Používáš filtr oleje se zpětnou klapkou - ventilem?
  • « 00 Reagovat !

    foto valodja

    valodja 24.01.12  23:46

    « Re: Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw

    Kvůli děsným zvukům při zimních studených startech - tak prvních 500m mi připadalo, že jede motor nasucho - jsem přešel na 5w40, plnou syntetiku Total. Měním tak každých 10-15kkm. Můžu tím motoru ublížit? Zatím, zdá se, jezdí čím dál tím lépe, spotřeba stabilní, kultura chodu se spíš zlepšuje.
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto valodja

    valodja 24.01.12  23:43

    « Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw

    Mám 44kw rv 2002 a do města je to skvělý auto - přehledný, super výhled, parkování, velmi příjemný řízení, lehoučký city mód se sám přepíná v 60kmh. 8ventil je krásně pružný, na 4ku a 5 ku se s ním dá jezdit s lehkou nohou od 1600ot, od 1800krásně tahne, na nižší kvalty se sbírá ještě více odspodu. Chová se trochu jako maloobjemový atmosférický diesel, má točivý moment situovaný do velmi nízkých otáček (max 102 ve 2500ot.), přitom je motor lehký a tichý. Slabiny projevuje až v kopcovitém terénu při větším vytížení, případně ve vyšších rychlostech na dálnici, tam je to trápení. Ale na městský a příměstský provoz je 44kw jednoznačně dostačující a super. Čistě po městě 6-9 l, při lehké noze mimo město pod 5 - kombinace se dá s trochou snahy opravdu udržet na slibovaných 5,7l/100. Auto váží 920-950kg. Za 55000km mi odešla řídící jednotka a cívka, jinak nic. To vyšlo na 21000kč , jinak běžná údržba.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…