FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw 24.01.2012 09:52
mysak2
-
Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw 24.01.2012 10:09
gtv6
- Re: Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw 24.01.2012 23:46 valodja
- Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw 24.01.2012 23:43 valodja
- Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw 01.02.2012 15:39 robert84
- Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw 04.02.2012 20:29 britas1
-
Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw 24.01.2012 10:09
gtv6
- 1,2 8V je spolehlivý a úsporný pohon. 13.11.2012 19:18 Rattus Rattus
-
mysak2 24.01.2012 09:52
FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw
chtěl bych se zeptat,jestli máte někdo zkušenosti s Fiatem Punto II od roku 2000 výš. Jedná se mi o motorizaci 1.2 44kw a 1.2 16V 59kw. Slyšel jsem, že šestnáctiventil je poruchový. Máte někdo zkušenosti s těmito motory, co tam zlobí na co dát bacha. O výkon ani nejde, s autem bude jezdit sestra a většinou po městě nebo kratší trasy. Co by jste zvolili vy 44 nebo 59kw. Předem děkuji za veškeré postřehy, rady a zkušenosti.-
gtv6 24.01.2012 10:09
« Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw
16 V je logicky poruchovější, vyšší kompresní poměr, vyšší výkon, větší nároky na údržbu. Pokud ti o výkon nejde, tak 8V je správná volba, mechanická zdvihátka, rozvody po 120 tis., když prasknou tak se motor "nepotká". Jen si prověř, jednu důležitou věc, výměna motorového oleje 10w40 každých 20 tkm nebo 2 roky. Jak to koupíš vyměň všechny náplně, vyčisti brzdy, vyměň těsnění víka ventilů, to určitě poteče, možná termostat. Servis za pár stovek. Šťastné hledání nebořeného servisovaného kusu po prvním majiteli.-
valodja 24.01.2012 23:46
« Re: Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw
Kvůli děsným zvukům při zimních studených startech - tak prvních 500m mi připadalo, že jede motor nasucho - jsem přešel na 5w40, plnou syntetiku Total. Měním tak každých 10-15kkm. Můžu tím motoru ublížit? Zatím, zdá se, jezdí čím dál tím lépe, spotřeba stabilní, kultura chodu se spíš zlepšuje.
[odkaz]-
gtv6 25.01.2012 06:51
« Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw
děsný zvuky jsou jen to, že chvíli trvá než natlakuje hlavu olejem, mělo by to být do 10s, při - 20 i minutu, 5w40 nic nezkazí, jen je dražší. Kolik máš najeto a jak je to starý auto? Používáš filtr oleje se zpětnou klapkou - ventilem?-
valodja 25.01.2012 17:21
« Re: Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw
Ahoj, najeto necelých 90 (kupoval jsem v 32kkm po nějakém velmi starém pánovi), je to přesně 10 let starý. Filtr nevím, jaký používá můj servisák, ale spíš asi nějaký standardní - objedná od AutoKelly den předtím, než jedu na výměnu - a ty výměny jsou s rezervou do 1000kč. O druzích filtrů nemám hlubší znalosti. -
-
-
"-- skrytý --" 25.01.2012 20:37
« Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw
Ne nijak, 5w40 je ale pro ten motor zbytečná, stačí mu bohatě nějaká lepší 10w40 napři. Mobil nebo BP a když mu chceš dát lepší tak je dobrej Castrol Edge, ale ten je už dražší. Musí se ale u nich měnit olej pravidelně, jinak to dopadne tak, že uložení vačky se začne vydírat a ta dostane vůli a motor začne klepat jak kdyby měl velkou vůli na ventilu. Šikovnej motorář umí hlavu vyvařit a vačku vyleštit, ale je s tím práce.
-
-
-
valodja 24.01.2012 23:43
« Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw
Mám 44kw rv 2002 a do města je to skvělý auto - přehledný, super výhled, parkování, velmi příjemný řízení, lehoučký city mód se sám přepíná v 60kmh. 8ventil je krásně pružný, na 4ku a 5 ku se s ním dá jezdit s lehkou nohou od 1600ot, od 1800krásně tahne, na nižší kvalty se sbírá ještě více odspodu. Chová se trochu jako maloobjemový atmosférický diesel, má točivý moment situovaný do velmi nízkých otáček (max 102 ve 2500ot.), přitom je motor lehký a tichý. Slabiny projevuje až v kopcovitém terénu při větším vytížení, případně ve vyšších rychlostech na dálnici, tam je to trápení. Ale na městský a příměstský provoz je 44kw jednoznačně dostačující a super. Čistě po městě 6-9 l, při lehké noze mimo město pod 5 - kombinace se dá s trochou snahy opravdu udržet na slibovaných 5,7l/100. Auto váží 920-950kg. Za 55000km mi odešla řídící jednotka a cívka, jinak nic. To vyšlo na 21000kč , jinak běžná údržba. -
robert84 01.02.2012 15:39
« Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw
Sel bych urcite do 1.2 44kw. Mame jedno auto ve firme a ma najeto 120tis. km. Prozatim se menily rozvody, olejova vana (pro me prekvapeni) a chladic. Ostatni veci bezne dle opotrebeni, olej, svicky, brzdy. Takle by to melo vypadat u vsech aut, bohuzel tomu tak neni. Cim vic elektroniky, tim vic starosti. Nekupoval bych urcite ojete, v cr je pulka aut pretocenych.-
jenik1 01.02.2012 16:03
« Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw
No tak 1,2 44 KW se již nedělá, dělá se pouze 1,2 50 KW aby vyhověli EURO 4. Tento motor dávají do Pandy, Punto Actual a do Punta Evo a taky do Fiatu 500.
Oproti původnímu 1,2 44 KW je tenhle motor upravený....má na každý válec čidlo klepání, upravený spalovací prostor, kompresi 11:1, upravený výfukové kanálky. Točivý moment se jim bohužel zvýšit nepodařilo, pořád ubohých 102 N/m
-
-
britas1 04.02.2012 20:29
« Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw
Moc jasno ti v tom neudělám...měl jsem osm let verzi s 59 kw a doporučím ti pravý opak než většina lidí zde...Rozhodně 59 kw, vím že si psal, že o výkon ti nejde, ale zde je to o něčem jiném, ono 59 kw na dnešní poměry není nijak mnoho, s tímto motorem má akceleraci na sto za 11,5 sec..nedá se hovořit o tom že by tento motor byl příliš silným, navíc slabší 44 kw-ova verze díky osmiventilové technika pusobí líně, je skutečně pravda, že je duležité pravidelně měnit rozvody....duležitější než u slabší verze...avšak interval je 5 let tzn. 100 tis km..-
-
britas1 05.02.2012 15:02
« Re: Re: FIAT PUNTO II 1.2 44kw vs. 1.2 16V 59kw
Měl sem dokonce verzi sporting a byl sem s ním naprosto spokojený, jediné co sem měnil byl výfuk po 6 letech a následující zimu baterii, jinak jen sklo, po kroupách. Chtělo to kvalitní benzín, motor je vzhledem k době vzniku výkonově dost nadprůměrný a při rozjezdu když byl v nádrži zbytek benzinu to občas cukalo jakobys neuměl správně pouštět spojku....stejné problémy mají některá clia RS nebo BMW 330...dle zkušenosti jejich majitelů se kterými sem to tehdy rozebíral. Ale rozhodně bych to za slabší verzi nikdy nevyměnil..koneckonců je všeobecně známým faktem že osmiventily se nevytáčelys velkou radostí a pusobily líně...moc nerozumím tomu proč tu někteří tvrdí opak..koneckonců...jistě si auto vyzkoušíte než ho koupíte, tak můžete sami porovnat.. A co se servisních nákladů týká....např to sklo, které sem měnil, u autorizovaného servisumi do řekli, že sklo bude stát 12 tis plus práce a musím předem dát zálohu a do týdne tu bude ( a to byl dealer u kterého sem auto koupil a servisoval ho tam..což měl dotyčný před sebou v pc) nechal sem si ho pak vyměnit jinde,stálo mě to 4200 i s prací, jeden den sem zavolal, na druhý den se odjednal a žádnou zálohu neplatil..a ještě mi auto umyli a to včetně palubní desky...nutno dodat, že sklo bylo originál pilkington..tedy naprosto stejné, od stejného výrobce jako originál....tak asi tímto směrem bych se ubíral v úvahách...
-
-
-
-
Rattus Rattus 13.11.2012 19:18
1,2 8V je spolehlivý a úsporný pohon.
1,2 44kw jsem měl a jezdil trvale za 4,9l. Tak úsporné auto už mít nikdy nebudu.