Opel Vivaro 1.9 DTI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
všechny ze 2
-
"-- skrytý --" 29.11.11 15:31
« Spolehlivost motoru 1.9 DTI
Dobrý den, potřeboval bych od Vás radu. Mám možnost koupit Opel Vivaro r. 2006 s motorem 1.9 DTI (100 koní), najeto 110 000 km, má někdo zkušenosti s tímto motorem? Popřípadě co se na tomto motoru nejvíce kazí, na co si dávat pozor apod.? Moc díky za každou odpověď. S pozdravem Milan
všechny ze 2
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Vlastním Opel Vivaro 1.9 DTi něco přes rok. Koupil jsem ho s 166 000 km a je to rok 2004. Za ten rok jsem najezdil něco málo přes 100 tis. km a mohu říci, že je auto vcelku spolehlivé. Na motoru za tu dobu odešel jen snímač otáček klikové hřídele a regulátor účinnosti turba. Pokud se pravidelně mění palivový filtr (já měnim pro jistotu po 30tis.km), tak drží i vstřikovače, což je uváděno jako jeden z problémů této motorizace. Olej bych také doporučoval měnit dříve, než uvádí výrobce (já měním po 12 - 15 tis. km a jen velmi kvalitní oleje). Na druhou stranu musim říci, že před koupí bylo na autu už měněno turbo a jeden vstřikovač. A velmi brzo mne čeká výměna váhy vzduchu. Zimní starty jsou perfektní, je až k neuvěřění, že i při -20 auto naskočí na otočení a bez žhavení.
Je třeba dát spíše pozor na převodovku, která při nešetrném zacházení dlouho nevydrží. Čepy na přední nápravě a řízení také nemají moc velkou výdrž.
Hlavní slabostí tohoto vozu jsou ale zadní brzdy. Mám s nimi problémy už od začátku a v podstatě do teď nebyly vyřešeny. Už proběhla výměna třmenů a lanovodů ruční brzdy a i přes to všechno auto vzadu moc nebrzdí a v zimě se odmítá po zatáhnutí ručky naopak odbrzdit... S největší pravděpodobností to bude problém v regulátoru brzdn.účinku.
S kvalitou zpracování v interiéru se musí člověk smířit. Vždyť je to převlečený Renault Trafic. Když pominu, že veškeré plasty jsou do sebe jen zacvaknuty a na šroubkách se šetřilo všude - i na kličkách oken, které pravidelně zůstávají v ruce, tak je interiér příjemný...
Jinak s autem se jezdí bezvadně a vcelku i svižně. Spotřeba je naprosto skvělá, já jezdím bez problémů do 7mi litrů nafty...
Antikorozní úprava je skvělá - auto je celopozink a i přes odprýsknutí laku se rez neobjeví co je rok dlouhý. Dále je to auto naprosto bytelné, moje už má na kontě pár srn a divočáka a odnesl to jen prasklý blinkr a naprasklý nárazník. Plechy jsou také nadprůměrně bytelné a silné a jen tak je něco nepromáčkne.
Snad jsem pomohl... :-)
Peetee