Fiat Punto Actual

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT


  • 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 17.06.2011  18:32

    Vyměnil jsem za Pandu

    Tak jsem se stal majitelem nového auta Fiat Punto actual 1,2 48 kw. Nemá to rezervu ale Fix & Go sady s kompresorem. Nevíte jak se s tím zachází?
    • 00 Reagovat !

      foto jenik1

      jenik1 17.06.2011  21:37

      « Re: Vyměnil jsem za Pandu

      Tak už jsem na to přišel :-)
    • 00 Reagovat !

      foto gtv6

      gtv6 29.06.2011  12:16

      « Re: Vyměnil jsem za Pandu

      Tak co, je to jinej level ?
      • 00 Reagovat !

        foto jenik1

        jenik1 29.06.2011  20:29

        « Re: Vyměnil jsem za Pandu

        No Panda nebyla špatná. Punto je vynikající v zatáčkách, to se s Pandou nedá srovnávat. Jinak dynamika jízdy je skoro stejná, možná nepatrně lepší. Zatím to moc nehoním, ještě jsem motor nevytočil na 5 tisíc otáček. Spotřeba je super. Mám najeto 15OO km a v okamžiku, kdy se mi rozsvítila rezerva, jsem doplnil přesně 5 litru benzínu (akorát jsem jel okolo pumpy) a vynuloval počítač. Rezerva se opět rozsvítila po najetí 109 km, takže spotřeba pod 5 litrů. Ono to možná bude tím, že do toho dávají plnou syntetiku 5w/40. Výměna oleje za dva roky nebo 30 tisíc km.
  • 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 25.06.2011  19:52

    Otevírání kapoty

    Tak jsem chtěl otevřít kapotu motoru u svého GP a ta páčka na otevírání mi zůstala v ruce. Na štěstí jde nasadit zpět. Ona je nasazovací? :-)
    • 00 Reagovat !

      foto RayBan

      "-- skrytý --" 29.06.2011  15:47

      « Re: Otevírání kapoty

      V rámci úspory při výrobě je možná i nasazovací ... :-)
  • 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 30.06.2011  16:16

    Zavírání kufru

    Zdravím, taky musíte u GP třísknout s víkem kufru aby se zavřel? U pandy jsem víko kufru přivřel a trochu stiskl až to cvaklo.
    • 00 Reagovat !

      foto gtv6

      gtv6 30.06.2011  20:00

      « Re: Zavírání kufru

      Měl jsi si nechat pandu >:D
      • 00 Reagovat !

        foto jenik1

        jenik1 01.07.2011  17:39

        « Re: Zavírání kufru

        Něco na tom bude ;-\
        Ještě dotaz. To ploché víko nad kufrem, které se zvedá při otevírání zadních dveří jde údajně vyjmout. Jsem se o to pokoušel, ale nějak se to celé hejbe. Mám víc zabrat?
        • 00 Reagovat !

          foto m-z-

          m.z. 05.07.2011  11:38

          « Re: Re: Zavírání kufru

          S jízdními vlastnostmi nemůžu souhlasit, Panda 1,2 byla mnohem hravější a zábavnější, já bych raději zpět Pandu. S Puntem 1,4 8v nechce nikdo jezdit, jeho jízdní projev je tragický.
          • 00 Reagovat !

            foto jenik1

            jenik1 05.07.2011  17:37

            « Re: Zavírání kufru

            Jediná "výhoda" GP je, že se tolik nenaklání v zatáčkách. Já měl Pandu 1.1, a ten motor byl opravdu slabý, to i tohle Punto 48 KW jezdí o něco líp.
            Jinak Panda je samozřejmě super auto.
            • 00 Reagovat !

              foto m-z-

              m.z. 05.07.2011  19:28

              « Re: Re: Zavírání kufru

              Panda 1,1 má i horší podvozek, než 1,2.
              • 00 Reagovat !

                foto jenik1

                jenik1 05.07.2011  19:52

                « Re: Zavírání kufru

                No řekl bych, že podvozek bude stejný, možná máš 14 palcový kola.
                • 00 Reagovat !

                  foto m-z-

                  m.z. 05.07.2011  22:27

                  « Re: Re: Zavírání kufru

                  Není, chybí tam minimálně stabilizátory, což je dost podstatné.
                  • 00 Reagovat !

                    foto jenik1

                    jenik1 06.07.2011  08:47

                    « Re: Zavírání kufru

                    No já tam stabilizátory na 1.1 neměl. To GP sedí v zatáčkách jako přibitý.
                    • 00 Reagovat !

                      foto gtv6

                      gtv6 07.07.2011  12:48

                      « Re: Zavírání kufru

                      No co bys čekal, že tě podrží na pandě 155 užovky ? Nyní máš na puntu 185, ty bývaly před 15 lety na autech se 150 hp. Mám na pandě 165 Pirelli a někdy mám pocit, že půjdu na budku >:D Myslím, že puntu by ty 165 bohatě stačily, ale teď to neletí, nyní je v módě široká guma s obrovským valivým odporem, na bravu 90hp jsou ve standartu 205/ 55 R16 - Naprostý nesmysl. :no: Přední stabilizátor na pandě, byl pouze u verzí s posilovačem řízení. Zadní nikdy nebyl.
                      • 00 Reagovat !

                        foto jenik1

                        jenik1 07.07.2011  16:49

                        « Re: Zavírání kufru

                        Tak mám na GP 175/65/R15
                        • 00 Reagovat !

                          foto gtv6

                          gtv6 07.07.2011  19:46

                          « Re: Zavírání kufru

                          i to na ty koně, musí držet jak přibitý, na suchu ani nezahrabeš.
                          • 00 Reagovat !

                            foto jenik1

                            jenik1 07.07.2011  20:04

                            « Re: Zavírání kufru

                            Mám najeto 1700 km, už to můžu vytočit na max. výkon při 5500 otáček?
                            • 00 Reagovat !

                              foto gtv6

                              gtv6 08.07.2011  20:03

                              « Re: Zavírání kufru

                              Pořádně to prohřej aspoň 20 km a na malou chvilku zkus omezovač, nic se nestane.
                              • 00 Reagovat !

                                foto jenik1

                                jenik1 09.07.2011  18:51

                                « Re: Zavírání kufru

                                To se tam něco rozsvítí až zasáhne omezovač?
                                • 00 Reagovat !

                                  foto gtv6

                                  gtv6 10.07.2011  19:49

                                  « Re: Zavírání kufru

                                  :-) ne, cca v 6.500 ot to zacne kuckat a dál to nepojede.
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto jenik1

                                    jenik1 11.07.2011  09:31

                                    « Re: Zavírání kufru

                                    Takže na 5 tisíc to může bez problémů vytočit, zatím jsem měl maximálně 4,5 tisíce.

                                    To jsem jel ve 4,5 tisíce téměř 150, to pojede v 6 tisíc 170 :-)

                                    Omyl, teď jsem viděl na [odkaz] obrázek GP 1,2 a při 6 tisících na tachometru 190 km :-)
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto gtv6

                                      gtv6 11.07.2011  21:37

                                      « Re: Zavírání kufru

                                      5° do omezovače nedostaneš.
                                      • 00 Reagovat !

                                        foto jenik1

                                        jenik1 14.07.2011  12:28

                                        « Re: Zavírání kufru

                                        To už jsem si všiml, že na pětku motor do otáček moc nechce :-(
                                        • 00 Reagovat !

                                          foto m-z-

                                          m.z. 15.07.2011  10:50

                                          « Re: Re: Zavírání kufru

                                          190km/h možná na špalkách
                                          • 00 Reagovat !

                                            foto jenik1

                                            jenik1 15.07.2011  18:31

                                            « Re: Zavírání kufru

                                            Na té fotce jsou vidět otáčky motoru a rychlost. Jestli je auto na silnici nebo na špalcích to nevím :-)
                                            • 00 Reagovat !

                                              foto

                                              "-- skrytý --" 15.07.2011  20:31

                                              « Re: Zavírání kufru

                                              Ja stim jel 170 :-) tech 190 uz je dle me prehnany :no:
                                              • 00 Reagovat !

                                                foto gtv6

                                                gtv6 15.07.2011  22:07

                                                « Re: Zavírání kufru

                                                S pandou 1.2 44 jsem jel 182 tacho z kopce, 190 bude limit, kdysi jsem jel přes 185 - smrt [odkaz]
                                                • 00 Reagovat !

                                                  foto jenik1

                                                  jenik1 16.07.2011  08:13

                                                  « Re: Zavírání kufru

                                                  A to jsi to ještě stihl fotit? To jde o život
                                                  • 00 Reagovat !

                                                    foto gtv6

                                                    gtv6 16.07.2011  10:01

                                                    « Re: Zavírání kufru

                                                    neboj v zatáčce to nebylo :-! , větší hardcore byl v 3.0 alfettě ´85, 240, to sem fakt nefotil [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 18.07.2011  09:26

    Benzín

    Jaký do toho dáváte benzín?
    On ten motor Fire je hodně předělanej. Má nově tvarovanej spalovací prostor, jinak tvarované vačky (asi ostré :-) ), výfukové kanály, ale hlavně velkou kompresi 11:1. Všude jsem se dočetl, že od této komprese je lepší používat benzín s oktanovým číslem 98 a vyšším. Ovšem Fiat doporučuje i přesto 95 oktanů. On má ten motor i nové čidlo klepání motoru, takže by to mělo být OK.
  • 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 19.07.2011  13:35

    Ráfek

    Zdravím,
    chci se zeptat hlavně vele-zkušeného gtv6 jestli by pasoval ocelový ráfek z Pandy na GP. On mi jeden zůstal. Používat ho jako rezervu. Šrouby se zdá, že by pasovaly. Dík
    • 00 Reagovat !

      foto gtv6

      gtv6 19.07.2011  20:00

      « Re: Ráfek

      hele, nech si těch plků ;-) , musíš to zkusit, ale pasovat by to mělo. Pak se ptám, co s tím ráfkem zamýšlíš?
      • 00 Reagovat !

        foto jenik1

        jenik1 19.07.2011  20:05

        « Re: Ráfek

        No vozit to jako rezervu, kdyby náhodou došlo k proražení bočnice a pneumatika nešla opravit tím kompresorem (už se mi to jednou stalo.)
        • 00 Reagovat !

          foto gtv6

          gtv6 19.07.2011  20:40

          « Re: Ráfek

          teď máš na autě plecháče ? pokud ano, tak délka šroubů bude o.k. Zkus, ale disk na přední kolo, protože z pandy máš 13" že ? aby ti nedrhl brzdič nebo tlumič o ráfek.
          • 00 Reagovat !

            foto jenik1

            jenik1 20.07.2011  11:05

            « Re: Ráfek

            Hmm, tak jsi mě nějak odradil, nemám na plecháči pneu, tu jsem sundal protože byla proražená. Asi koupím originál u Fiatu za 2400 korun :'-(
            • 00 Reagovat !

              foto gtv6

              gtv6 20.07.2011  12:50

              « Re: Ráfek

              Nebuď hlupák, zkus ráfek bez gumy jestli nedrhne a pak kup 145/80 R13 ta bude do 600,- na dojetí do pneuservisu stačí.
              • 00 Reagovat !

                foto jenik1

                jenik1 20.07.2011  12:56

                « Re: Ráfek

                a nebude to auto křivě na silnici? Jedna strana níž myslím
                • 00 Reagovat !

                  foto gtv6

                  gtv6 20.07.2011  18:40

                  « Re: Ráfek

                  jo bude, máš to přece na dojetí do servisu, ne ? Protože jiní to nemají jinak, co myslíš, že dělají ostatní se 17" na autě, tak velkou rezervu rozhodně nemají. Jen musíš dbát aby rezerva byla jen na zadní nápravě, protože pokud by byla ve předu, tak by ti auto táhlo na stranu, v nejhorším případě musíš přehazovat kolo 2x, sundáš zadní, dáš rezervu a zadní kolo dáš dopředu, kde je píchlý.
                  • 00 Reagovat !

                    foto jenik1

                    jenik1 20.07.2011  20:12

                    « Re: Ráfek

                    No tak to je rozhodnuto. Navíc jsem se díval na netu, že na GP má ráfek rozteč šroubů 100 mm a na Pandu 98 mm. Tak by to ani nešlo nasadit. Rozteč šroubů asi bude vzdálenost os protilehlých otvorů pro šrouby ne?
                    Nechá se to najít na [odkaz]

                    Teď jsem to byl měřit a ty dva milimetry tam opravdu chybí
                    :'-(
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      "-- skrytý --" 20.07.2011  21:14

                      « Re: Ráfek

                      JJ Punta maji od grande roztec Oplovskou :no: grande a corsu vyvijeli spolu

                      Ja tam mam taky jen tu sadu,zatim to resit nebudu,se starym puntem jsem za tech 9 let nepichl tak snad to tak bude pokracovat. klep....klep >:D
                      • 00 Reagovat !

                        foto jenik1

                        jenik1 21.07.2011  17:46

                        « Re: Ráfek

                        Tak to já měl větší smůlu, jednou mi na okresce v lese na neznámém místě někde u Mohelnice praskla bočnice u zadní gumy a podruhé jsem píchnul trochu "lépe" ....ráno bylo prázdné přední kolo, ale pro změnu v Rakousku v horách. Tak se nelze divit obavám.

                        Ale zase je auto významně lehčí, lépe tím jede a méně žere. Nevím kolik ta rezerva s tím vším váží, ale lehké to není. Ráfek, pneumatika, hever, klíč na kola, klika na hever plus ten bakelitový kryt..cca možná 15 kg.
                      • 00 Reagovat !

                        foto

                        "-- skrytý --" 21.07.2011  20:00

                        « Re: Ráfek

                        Jj to chapu :'-( ja to zatim resit nebudu,mam tam misto rezervy lekarnicku,lano,hadry,lano,trojuhelnik atd. coz je pekne schovany a v kufru se mi nic nevali jak ve starym :-) coz je dle me vetsi plus,na spotrebu to podle me vliv mit nebude :-!
                        • 00 Reagovat !

                          foto jenik1

                          jenik1 22.07.2011  09:34

                          « Re: Ráfek

                          No já se nechci hádat, ale každé kilo navíc musí mít vliv na spotřebu, hlavně při jízdě do kopce. Z kopce údajně při brzdění motorem je spotřeba nulová. Podmínkou je zařazený rychlostní stupeň a nemít nohu na plynu. Nevím, při taková jízdě z kopce mi ukazuje počítač aktuální spotřebu 2 litry na 100km. Tak nevím jak to je.
                          • 00 Reagovat !

                            foto gtv6

                            gtv6 22.07.2011  20:17

                            « Re: Ráfek

                            Tak když jsme u tý váhy, přestaň vymýšlet nesmysly, anebo se od toho pořádně obuj a začni vyměňovat plech za karbon a neřeš 15 kilo, řeš 150 kilo. Pokud motor je poháněn od kol a jeho otáčky neklesnou pod volnoběžné otáčky a nemáš šlápnutý na plyn tak nic nežere, brzdíš motorem, pokud by spotřebovával nějaké palivo, tak budeš zrychlovat - LOGIKA. Na palubní počítač hoď bobek.
  • 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 23.07.2011  09:45

    Hever

    Zdravím,
    zase otravuji :-) koupil jsem hever a klíč na kola. U pandy byla rovina od toho lemu, který se táhne po obou stranách podvozku a v pneuservisu pod něj dali 4 dřevěné špalky a auto zvedli. Já jsem Pandu zvedal tak, že jsem nad hlavu heveru podložil dřevo, který akorát zapadlo mezi lem a kraj prahu (byla tam rovná plocha)
    Jenže GP tam má takový podélný výstupek aby ten hnusný lem nebyl z boku vidět. V návodu je napsáno, že má mezera na hlavě heveru zapadnout právě do toho podélného lemu. Mě to připadá dost drastický. Stačí tedy jako v servisu podložit pod ten lem kus tvrdého a silného dřeva a ze spodku tlačit hever? Samozřejmě vše v oblasti té šipky na boku práhu.
    • 00 Reagovat !

      foto jenik1

      jenik1 26.07.2011  11:52

      « Re: Hever

      Je tu někde gtv6?
      • 00 Reagovat !

        foto gtv6

        gtv6 26.07.2011  18:21

        « Re: Hever

        :-) jestli chceš muj názor na hever. Fakt nevím.
        • 00 Reagovat !

          foto m-z-

          m.z. 27.07.2011  14:02

          « Re: Re: Hever

          Myslím, že na všechny tvoje dotazy tady, by ti stačila půlhodinka vyptávání v servise, tam ti snad všechno řeknou. ;-)
          Promiň, ale někdy mi přijde, že se ptá blondýna...
          • 00 Reagovat !

            foto jenik1

            jenik1 27.07.2011  18:36

            « Re: Hever

            To si mě tedy nasral...blondýna je ta největší možná urážka :-)
          • 00 Reagovat !

            foto gtv6

            gtv6 27.07.2011  21:45

            « Re: Hever

            jana je v pohodě, mám ji rád. :-!
          • 00 Reagovat !

            foto jenik1

            jenik1 29.07.2011  18:52

            « Re: Hever

            Už jsem to vyřešil. Opravdu musí zapadnout ta mezera na hlavě heveru to toho lemu na podvozku. Udělal jsem si z dubového dřeva podložku, kterou podložím mezi hever a ten lem na podvozku. Auto se krásně zvedne a nic se neponičí. Dělají to tak v pneuservisu v Písku a celé auto takhle zvednou na 4 špalcích.
  • 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 06.08.2011  19:59

    Čidlo zavřených dveří

    Zdravím, nevíte jak funguje to čidlo zavřených dveří? Dnes mi svítilo při jízdě a přitom jsem měl všechny dveře zavřený. Tak jsem zastavil, všechny dveře otevřel a zase zavřel a kontrolka dveří zhasla. Nevíte, kde ten kontakt na dveřích je? Dík
    • 00 Reagovat !

      foto jenik1

      jenik1 08.08.2011  09:24

      « Re: Čidlo zavřených dveří

      Tak už to vím. Čidlo je součástí zámku dveří a není z venku vidět.
  • 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 08.08.2011  13:40

    Skříňky na pojistky

    Zdravím,
    v manuálu jsem se dočetl, že v GP (u mně tomu říkají Punto Actual) jsou tři "skříňky" na pojistky. Jedna pod kapotou vlevo, tu jsem pochopitelně našel. Druhá vlevo u řidiče pod volantem a třetí někde v kufru. Ty pod volantem se podle příčky zpřístupní tak, že se odšroubují 2 šrouby pod tím odkládacím otvorem. Já tam ale žádné šrouby nemám. To je divný, protože pojistky tam opravdu jsou, když se podívám od spodku, tak je tam vidím.
    No a ty v kufru jsem vůbec nenašel. Nevíte někdo jak je to?
    • 00 Reagovat !

      foto jenik1

      jenik1 13.08.2011  16:25

      « Re: Skříňky na pojistky

      On se tady se mnou nikdo nebaví :'-(
      • 00 Reagovat !

        foto gtv6

        gtv6 19.08.2011  12:14

        « Re: Skříňky na pojistky

        čau, ja za to nemůžu, že si koupíš káru kterou nemám, koupil jsem Hondu Jazz, to by jsme mohli pokecat, sorry punto........
        • 00 Reagovat !

          foto jenik1

          jenik1 19.08.2011  14:00

          « Re: Skříňky na pojistky

          Hmm, tak jsem taky chtěl Hondu Civic, ale nakonec jsem koupil Punto...to jsem ale vůl. Ale ušetřil jsem 150 tisíc, což je benzín na 5 let.
          • 00 Reagovat !

            foto gtv6

            gtv6 20.08.2011  07:38

            « Re: Skříňky na pojistky

            jj, život je otázkou priorit. Pro mě bylo 73 kW a průměr 5.5l jasnou volbou. V-tec je v-tec.
            • 00 Reagovat !

              foto jenik1

              jenik1 20.08.2011  09:08

              « Re: Skříňky na pojistky

              To já jsem chtěl tu Hondu 1.8, nabízel mi slevu 100 tisíc. Ty jedna čtyrky a 16 ventilů jsou pocitově jako 1,2 fire od fiatu. Jel jsem s hondou 1,4 73 KW a proti Puntu co mám to není téměř žádnou rozdíl (pocitově)Horší je to na dálnici, tam to nejede

              A ty takovej fiaták a koupí si japonce...
              • 00 Reagovat !

                foto gtv6

                gtv6 21.08.2011  20:59

                « Re: Skříňky na pojistky

                nevím, čím jsi jel, asi s civikem, s 1.2 v pandě a ani 1.4 v bravu se nedá srovnat, jsou líný. Jazz s 1.4 a 100 koní je rychlejší než bravo s 1.4 90koní.
                • 00 Reagovat !

                  foto jenik1

                  jenik1 14.10.2011  12:24

                  « Re: Skříňky na pojistky

                  Je to dobrý, až na ten nejvyšší točivý moment až ve 4 tisících.
  • 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 17.01.2014  21:03

    žádný problém

    Tak mám najeto 60 tisíc a světe div se, žádný problém :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…