Octavia II a motor 1.6 TDI CR
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
PavelSoukup 26.04.17 16:14
« Recenze Octavia 2.0
Ahoj, přemýšlím o koupi nové Octavia 2.0, tak se chci poradit na co si mám dát pozor a další rady. Četl jsem si teď na ni recenzi na [odkaz] a tam ji dost chválí, hlavně, že je krásně prostorná a komfortní. Jako nevýhody tam zmiňují, že je cítit každá nerovnost na silnici, opravdu? A pak že základní výbava je opravdu velmi chudá, jakou máte vy? Doporučují si připlatit za navigační systém Columbus, že je vážně skvělý, máte ho někdo? Předem díky za rady. -
vajdan 08.02.17 18:22
« Re: Re: 1
čau,jsem tu nový a potřebuji radu. Chci si koupit octavii 2 tak do 200 tisíc zhruba. Moc toho nenajezdím a tak jsem chtěl 1,4 tsi,ale hodně lidi mě lidi odrazuje kvuli životnosti.Prej že kdo ví jak bude motor vypadat,když bude mít najeto 250 tis a víc.Pak mi jeden mechanik říkal,at si koupím 1,6 tdi i když moc nenajezdím,že se nemám bát..prosím o zkušenosti s motory tsi a s 1,6 tdi i když moc nenajedu. Děkuji -
superkutil 08.01.11 22:06
« Re: 1
Mám 1.6TDI CR v práci v Oktávce, předtím jsem jezdil s 1.9TDI PD 77kW. Mě se 1.6 líbí. Nemám rád 1.9 pro její hluk a dunění v nízkých otáčkách. 1.6 je tichá, když se ohřeje, tak skoro nevíš, že je to diesel. Mám ještě možnost porovnávat s 1.5dCi 81kW a je to hodně podobné s 1.6TDI. U 1.6 se samozřejmě jedná o malý objem, takže bez turba to nejde. Takže neočekávej, že bude táhnout pod 1500ot, ale nad 1500ot, tak na ten objem, táhne dobře a do 4000ot nepolevuje. Já osobně mám 1.6 radši jak 1.9 ale možná je to proto, že 1.9 nemám rád. 1.6 je pohodový a tichý motor pro rodinou jízdu. Pokud chceš žihadlo, tak by ti vyhovovala spíše 2.0TDI CR 125kW. Ta 1.6 má umí jezdit za málo i za hodně. Máme v práci GreenLine a ta je schopna jezdit za 3,8litru, ale také za 6,5 litrů.
Do powerboxu bych nešel, chiptuning uvádí zvýšení na 100kW a 330Nm. Ale udělal jsem zkušenost, než dělat chiptuning, tak raději silnější motor. ;-)
Popis z jednoho testu:
...Točivý moment má hodnotu 230 N.m v rozsahu otáček 1500 až 2500 ot./min. Tohle auto má plynulý zátah v celém spektru otáček. Už ve 1300 ot./min táhne velmi pěkně, v 1500ot/min je cítit jen lehoučký nárůst síly a ta pokračuje plynule hodně… hodně…hodně vysoko. Už to není ten kopanec pumpe-düse, kdy najednou došel dech a motor se skoro zastavil. Tady ve 4000ot/min je cítit pokles síly, ale dá se ještě klidně pokračovat až k 5000 ot./min! To je neskutečně využitelné pole otáček... -
"-- skrytý --" 08.01.11 19:08
« Re: 1
Ten motor je příliš nový než aby byly nějaké výsledky ohledně spolehlivosti. Nicméně můj prodejce říkal, že lidi tu 1.6ku nechtěji (že to prej jezdí divně), že maji radši ty starý 1.9ky PD nebo ty současný dvoulitry. Osobní zkušenost s tímhle motorem bohužel nemám.
Zatím jsou k dostání snad jenom powerboxy, ale to by ti brzy chcíp přinejmenším částicovej filtr. Prej z toho dostanou až 100 kW a 340 Nm, ovšem to je celkem naprd, když převodovku, spojku a setrvačník to má na 250 Nm (odhlédneme-li od klikové hřídele a ojnic). Ale kdo chce kam... -
DanWer 08.01.11 18:42
« 1
Zdravím, chcel by som vedieť či už niekto má praktické skúsenosti s motorom 1.6 TDI CR (porovnanie s 1.9 TDI PD). Aké sú vaše názory na O2 s týmto motorom?
Tiež by ma zaujímalo ako to je s chiptuningom tohto motora (hodnoty výkonu, momentu a spotreby po úprave,spoľahlivosť,životnosť,problémy po úprave...), teda ak už niekto našiel konkrétne výsledky po úprave RJ.
Koncom januára by sa mal tento motor dostať aj do mojej garáže, v podobe octavie 2 combi. :-)