Ford Kuga
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
d.a.m. 30.11.10 22:59
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
"...Má vůbec v dnešní době nějaké auto uzávěrku diferenciálů (myslím samostatně ovladatelnou uzávěrku mezinápravového, zadního a předního diferenciálu). A redukci?..."
Já já já, sím, já mám uzávěrku mezinápravovýho difu, i redukci - heč! >:-[] -
"-- skrytý --" 30.11.10 16:11
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No tak s tim ESP je to fordův boj. U koncernu VW je to tak, jak píšu.
Samostatně ovladatelné uzávěrky mají akorát offroady. Některá superdrahá SUV je mají taky, ale většinou jim chybí mechanický uzávěr předního diferenciálu. -
superkutil 30.11.10 16:06
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No já jen že mám u Mondea ESP a v určitých mezích mi přibržďuje kola a drží stabilitu. A když ESP vypnu, tak se okamžitě roztočí jedno kolo a už se nikam nevyhrabu. A i při zapnutým ESP se mi jedno kolo protáčí a druhé stojí.
Má vůbec v dnešní době nějaké auto uzávěrku diferenciálů (myslím samostatně ovladatelnou uzávěrku mezinápravového, zadního a předního diferenciálu). A redukci? -
superkutil 30.11.10 15:12
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No většinou končím s jedním kolem ve vzduchu které se protáčí a ostatní 3 stojí. Jen po uzavření všech uzávěrek se to rozjede. U nových systémů mi tvrdili, že už se uzávěrky nedělají a že ESP vždy přibrzdí kolo které se protáčí. Když vypnu ESP, tak to asi nebude fungovat. U většiny pseudočtyřkolek mi chybí redukce, na normální 1ku musím jet rychle nebo se motor dusí v nízkých otáčkách a netáhne. -
woody-alien 30.11.10 14:42
« Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
přesně tak. to že hrabe všema čtyřma ještě nemusí být nevýhoda, esp ti vůbec tu možnost nedá a udusí motor. já jsem s vitarou couval v hlubokým sněhu do kopce a musel jsem dát redukci, která zároveň vypne esp. jinak by mi to chcíplo. -
"-- skrytý --" 30.11.10 14:03
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Buď bez obav, při jízdě v hlubokém sněhu musíš vypnout ESP (jinak ti udusí motor), a s vypnutým ESP ti za takových podmínek každá 4kolka se standardním zimním obutím bude hrabat všema 4ma a ujíždět do boku ;-) -
superkutil 30.11.10 13:09
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No, vloni jsem se snažil projet sněhem se Sorentem s automatem a byl to velký problém, auto hrabalo všema 4ma a ujíždělo bokem. Navíc v hlubokém sněhu neměl automat sílu na projetí, motor se dusil a kola se netočily. Samozřejmě na něm byly klasické zimní. Včera v TV byl Jeep Wrangler v příkopě, měl klasické zimní. Ono je to opravdu hodně o těch pneu a hloubce sněhu. Prostě nasadit drapáky a pohoda. Problém je spíš ve světlosti a v převodovce. Na některé terény je potřeba redukce a tu každé auto nemá. Jezdil jsem v ČR s Defenderem a bez redukce by se to neprojelo. Přejížděli se padlé stromy, jezdilo se v 0,5 metrové vodě s ledem na vrchu. Do toho bych se s obyčejným osobákem ani s Foresterem nepustil. [odkaz] -
superkutil 29.11.10 13:15
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No a co Tiguan a terén? Co všechno zvládne, jakou má světlost a průchodnost? Je Tiguan lepší jak Forester? Potřebuju 4x4 a nechci Volvo ani Škodovku. Obávám se, že nakonec skončím u KIA Sorrento nebo KIA Sportage nebo něco takového. 7 let záruky není k zahození. -
Moik 27.11.10 20:53
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
když ukecáš prodejce, koupíš Tiguana levněj nebo stejně draho jako Yetiho a mně přišlo, že Tiguan je o třídu vyšší auto, jak Yeti.
Já jsem prostě po dlouhém výběru vybral Tiguan, ale ber to tak, že nemusím nikomu v okolí nic dokazovat, jak auto působí na sousedy nebo jak mi sedí k pleti jsem ve výběru neměl. Čistě, jak mi sedlo do ruky, jestli do něj sbalím rodinu a aby nebylo zbytečně drahý... Jo a chtěl jsem benzín. -
superkutil 27.11.10 10:25
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Moik: Teď se se spotřebou Mondea pohybuju někde kolem 6,5 litru a jde to dolů. Mám totiž dilema, Mondeo se konečně umoudřilo, nic nezlobí, jezdí dobře. Jen už má najeto 120tis. Když si ho nechám ještě 2 roky, bude mít najeto 190tis.km a 6 let stáří. Dnes mi nabízejí odkup za 180tis.Kč, je otázkou, za kolik to prodám za 2 roky.
Taky se trochu bojím kvality Forestera, dnešní móda snižování nákladů dělá z moderních výrobků čínské krámy. Jinak počítám se spotřebou 7-7,5 litru.
Potřebuju 4x4 a je mi jedno co to bude. Jen aby to moc nežralo a trochu jelo.
Myslíš, že je Tiguan neb Yeti lepší jak Forester?
-
Moik 26.11.10 17:25
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
IMHO:
Je to strašná koza, má měký podvozek a dlouhé převisy.. viz testy a osobní zkušenost... leccos zachrání 4x4, ale ne vše. Vnitřek auta je pro mě Korea na počátku 21. století, ovládání klimy po Japonsku a PP tlačítkem kdesi na budíkách. Forester SH s Foresterem SG (předchozí) snad nejde ani srovnávat. Diesel rozhodně nebude dlouhodobě jezdit po 6, pokud jezdíš po dálnici. A Tobě soudě dle Mondea ani pod 7. Impreza diesel po 20 tis usmažená spojka po 60 výměna turba. Pokud by přišla výměna vstřiku, motor musí ven z auta apod.
Možná to teď tak působí, ale nehaním Forester, stále je to můj oblíbenec, neříkám, že bych ty věci nepřekousl, ale proč a taky proč si připlácet?
Jinak není důvod, aby Forester projel víc v terénu, jak Tiguan/ Yeti já měl sice Forestera bez ESP, ale jízdu s dvěmi koly odlehčenými zvládl Tiguan, Forester ne.
Foretser - Kuga rozhodně Forester. -
superkutil 26.11.10 15:16
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Moik: To mě zajímá, proč jsi do výběru nezahrnul Forester 2.0D? Všude na něj slyším jen tu největší chválu, jak je neutrální, jak projede všude, jak má malou spotřebu a velké zrychlení. Jak není skoro poruchový. Jak má hodně dobrou výbavu. Soused má toho staršího v benzínu a taky spokojenost, jen dolévá benzín a mění olej. A má větší kufr jak Kuga. >:D -
Moik 26.11.10 13:55
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Kuga je neuvěřitelně malá... jak vepředu, tak vzadu tak v kufru. Myslím za nejlepší prodejní cenu dneska seženeš Tiguana... akorát se čeká. Yeti taky není špatnej...
Haldex 4 není všechno, ještě záleží na zbytku, na programování elektroniky okolo a proto je Yeti/Tiguan s Haldex 4 podle testů v terénu lepší, jak Kuga.
Já jsem prodal Forestera a novej se ani do výběru nedostal, Kuga-Yeti-ix35-Tiguan vyhrál bez zaváhání Tiguan. Jednak byl z nabízených nejlevnější (prodejce dal velkou slevu) je nejtišší, je i největší a opravdu variabilní a má překvapivě výborné jízdní vlastnosti - to bude zásluha toho haldexu. Kuga je asi designově povedenější, ix mě neoslovilo ničím. -
"-- skrytý --" 25.11.10 12:11
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Kuga je akorát jinak karosovanej Focus (taková obdoba Seatu Freetrack). Forester spíš bude mít ty dispozice, po kerých koukáš.
No a co se píše o haldexu je akorát nafouknutá bublina. Já jezdím s první generací od roku 2005 a pořád bez nehody, po zrádnosti ani stopa. Má to i pozitivní dopad, kerej by podle kritiků, co to ani neviděli jet okolo, vůbec neměl bejt - mám na všech kolech stejně sjeté gumy (letní mají nalétáno cca 80.000 a ještě zbývá 5 mm, zimní mají cca 30 000 a zbývá 7 mm).
Nehledě na to, že Haldex 4.0 funguje od základu zcela jinak a chová se jako stálej pohon. Zatímco starší Haldexky dokázaly zejména reagovat, verze 4 pracuje tak, aby pokud možno k ničemu nedošlo. Běž se s tim projet (současné golfy, Tiguany, octavie, Yeti, seaty, audi A3/TT, Ford Kuga, Opel Insignia, Saaby, současná volva snad krom XC90 - to má tuším ještě 2. generaci). Asi budeš překvapenej.
Já jsem velkej fanda čtyřkolek a subaru mi vždycky byly neskutečně sympatický.
Ale pokud toužíš po Foresteru, s kvalitami předchozích generací u generace nové rozhodně nepočítej a boxer diesel?
Novináři se z něho můžou poprdět, uživatelé už tak nadšeni nejsou :no: , zavítej třeba na subaruclub.cz.
Ten Tigouš by byl momentálně asi rozumější ;-\