Ford Kuga
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 02.12.10 23:38
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Forester na to jak je velký je hodně lehký a pevný ve zkrutu. Jinak ta KIA má nějaký nový systém 4x4 který předvídá co se stane a reaguje dopředu zatímco Haldex reaguje až potom co se to stane a to bývá často pozdě. -
"-- skrytý --" 02.12.10 13:18
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Nový Sportáže (4WD Dynamax) maji z funkčního hlediska totéž, co Tiguan. Akorát to vyrábí Rakušani (Steyr-Daimler-Puch) místo Švédů. Ale zrovna tihle Rakušani dělali Haldexu řídicí software ;-) -
Moik 02.12.10 13:13
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Kutile: jedno kolo ve vzduchu ještě konec neznamená, zaberou ostatní v případech bez EDS alespoň jedno z nich a pojedeš dál. Horší jsou dvě odlehčená kola (typicky do kříže) - pokud je to jakš takš na rovině, tak ti EDS pomůže a vyjedeš, ale pokud je to v kopci, tak ani to přibržďování to nezachrání. Tiguan projede víc, jak Forester 2003 má i vyšší světlou výšku. Navíc tiguaní haldex mě začíná dostávat, je s tím fakt sranda, musí se vypnout to ESP a má to zábavy na rozdávání (občas i kolem jedoucím autům) ale je to ovladatelný lehký parádní, jsem na tom sněhu nadšenej. A když to dám manželce, jsem klidnej, je to pevný a urvat to chce opravdu hrubý zacházení a hodně plynu, ale jak se to urve, je to už taneček, krása!
Slyšel jsem, že sorento/ sportage mají taky už nějaký dokonalejší systém pohonu 4x4.
edit: jednou se mi naskytlo tak jsem zvážil obě auta:
Tiguan Sport and Style s dobrou výbavou a 1,4TSI 6ti rychlostní vážil 1590kg. Forester 2003 2,0boxer dokonce i bez kilmy a pětikvaltem vážil skoro přesně 1500kg. Oba bez řidičů. (sakra nebo to bylo 1500 a 1400??? :-( ) -
superkutil 01.12.10 11:34
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Hooonza: Znám v ČR i SR dost míst, kde klasické SUV 4x4 končí, většinou kvůli absenci vyšší světlosti a redukce. Musíš jet pomalu, ale přitom musíš motor točit, je to hodně do kopce. Jinak občas kamarád jezdí do Rumunska a tam se bez redukce a uzávěrek nechytáš. Jezdí tam s Defenderem a má co dělat.
d.a.m.: Pokud jde o 6ku i dieselu, tak si od toho moc neslibuj, většinou je udělaná tak, aby jsi měl při maximální rychlosti otáčky maximálního výkonu. Takže jen ty rychlosti srazí víc k sobě.
Pokud jde o Forester, tak se mi moc líbí, i to že je lehčí a živý a moc nežere, ale co čtu za problémy se spojkou, zadníma tlumičema, filtrem pevných částic, se ztrátou výkonu (zřejmě SW problém). Dokonce jsem našel případ, že měnili 2x motor během 100tis.km. Fakt bída. A Subaru v USA je na tom ještě hůř. Takže nakonec třeba taky skončím u Vitary nebo u Sorenta či něčeho menšího. Chci pořídit vozejk, tak už velký kufr potřebovat nebudu. -
d.a.m. 30.11.10 23:15
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
superkutil : ono s s novým Foresterem je to poněkud složitější...
Já jsem velkej fanda čtyřkolek a subaru mi vždycky byly neskutečně sympatický.
Ale pokud toužíš po Foresteru, s kvalitami předchozích generací u generace nové rozhodně nepočítej a boxer diesel?
Novináři se z něho můžou poprdět, uživatelé už tak nadšeni nejsou :no: , zavítej třeba na subaruclub.cz.
Ten Tigouš by byl momentálně asi rozumější ;-\ -
d.a.m. 30.11.10 22:59
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
"...Má vůbec v dnešní době nějaké auto uzávěrku diferenciálů (myslím samostatně ovladatelnou uzávěrku mezinápravového, zadního a předního diferenciálu). A redukci?..."
Já já já, sím, já mám uzávěrku mezinápravovýho difu, i redukci - heč! >:-[] -
"-- skrytý --" 30.11.10 16:11
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No tak s tim ESP je to fordův boj. U koncernu VW je to tak, jak píšu.
Samostatně ovladatelné uzávěrky mají akorát offroady. Některá superdrahá SUV je mají taky, ale většinou jim chybí mechanický uzávěr předního diferenciálu. -
superkutil 30.11.10 16:06
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No já jen že mám u Mondea ESP a v určitých mezích mi přibržďuje kola a drží stabilitu. A když ESP vypnu, tak se okamžitě roztočí jedno kolo a už se nikam nevyhrabu. A i při zapnutým ESP se mi jedno kolo protáčí a druhé stojí.
Má vůbec v dnešní době nějaké auto uzávěrku diferenciálů (myslím samostatně ovladatelnou uzávěrku mezinápravového, zadního a předního diferenciálu). A redukci? -
superkutil 30.11.10 15:12
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No většinou končím s jedním kolem ve vzduchu které se protáčí a ostatní 3 stojí. Jen po uzavření všech uzávěrek se to rozjede. U nových systémů mi tvrdili, že už se uzávěrky nedělají a že ESP vždy přibrzdí kolo které se protáčí. Když vypnu ESP, tak to asi nebude fungovat. U většiny pseudočtyřkolek mi chybí redukce, na normální 1ku musím jet rychle nebo se motor dusí v nízkých otáčkách a netáhne. -
woody-alien 30.11.10 14:42
« Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
přesně tak. to že hrabe všema čtyřma ještě nemusí být nevýhoda, esp ti vůbec tu možnost nedá a udusí motor. já jsem s vitarou couval v hlubokým sněhu do kopce a musel jsem dát redukci, která zároveň vypne esp. jinak by mi to chcíplo. -
"-- skrytý --" 30.11.10 14:03
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Buď bez obav, při jízdě v hlubokém sněhu musíš vypnout ESP (jinak ti udusí motor), a s vypnutým ESP ti za takových podmínek každá 4kolka se standardním zimním obutím bude hrabat všema 4ma a ujíždět do boku ;-) -
superkutil 30.11.10 13:09
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No, vloni jsem se snažil projet sněhem se Sorentem s automatem a byl to velký problém, auto hrabalo všema 4ma a ujíždělo bokem. Navíc v hlubokém sněhu neměl automat sílu na projetí, motor se dusil a kola se netočily. Samozřejmě na něm byly klasické zimní. Včera v TV byl Jeep Wrangler v příkopě, měl klasické zimní. Ono je to opravdu hodně o těch pneu a hloubce sněhu. Prostě nasadit drapáky a pohoda. Problém je spíš ve světlosti a v převodovce. Na některé terény je potřeba redukce a tu každé auto nemá. Jezdil jsem v ČR s Defenderem a bez redukce by se to neprojelo. Přejížděli se padlé stromy, jezdilo se v 0,5 metrové vodě s ledem na vrchu. Do toho bych se s obyčejným osobákem ani s Foresterem nepustil. [odkaz] -
superkutil 29.11.10 13:15
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No a co Tiguan a terén? Co všechno zvládne, jakou má světlost a průchodnost? Je Tiguan lepší jak Forester? Potřebuju 4x4 a nechci Volvo ani Škodovku. Obávám se, že nakonec skončím u KIA Sorrento nebo KIA Sportage nebo něco takového. 7 let záruky není k zahození. -
Moik 27.11.10 20:53
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
když ukecáš prodejce, koupíš Tiguana levněj nebo stejně draho jako Yetiho a mně přišlo, že Tiguan je o třídu vyšší auto, jak Yeti.
Já jsem prostě po dlouhém výběru vybral Tiguan, ale ber to tak, že nemusím nikomu v okolí nic dokazovat, jak auto působí na sousedy nebo jak mi sedí k pleti jsem ve výběru neměl. Čistě, jak mi sedlo do ruky, jestli do něj sbalím rodinu a aby nebylo zbytečně drahý... Jo a chtěl jsem benzín.
Ci Kuga alebo Forester by som volil jednoznacne subaru .Sice hnusny interier, no viac miesta, lepsie 4x4 a aj svetla vyska!!! Ak sa bojis noveho dieselu tak kup 2.0 alebo 2.5 original z vyroby s LPG a tusim maju aj redukciu a mas po probleme ;-)