Ford Kuga
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
kolmar 03.12.10 16:02
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Ja som tam nebol, no vychadzam z toho co hovori tester."Najviac zretelne pulzovanie medzi predkom a zadkom". Na 100% nevidno ci hrabu diagonalne - ked je kamera na zadnom blatniku, no na kopci ako vravis hrabu vsetky, no pulzujuco (alebo to robil sofer?!)
GLK a XC60 mali rovnake pneu - nerob z toho bezpredmetny test! -
Moik 03.12.10 13:56
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
XC se tam zaseklo, chtělo by to zkusit vícekrát, ale ten nejhorší úsek - obě kola ve vzduchu to projelo stejně jako Audi a BMW, jen ten Mercedes se mi zdál víc v pohodě... i co jsme jezdili v Brně na Autodromu terén...
Tam zastavilo GLK v prudkým stoupání, aby ukázal trakci, přidal, rána a bylo po něm. -
"-- skrytý --" 03.12.10 13:40
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
protože to udělal. V tom testu neni ani jednou vidět, že by hrabaly kola na jenom jedný nápravě. U Haldexu je navíc záběr jenom zadního kola vyloučen, protože je to připojeno do série s předkem. Když se točí zadek, MUSÍ se točit i předek (když se netočí předek, nemůže se točit zadek), protože je to tak mechanicky uděláno.
To druhý, co popisuješ (vypnout/zapnout motor, aby to chodilo), smrdí nějakou závadou. -
Moik 03.12.10 13:26
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Ten test vypadá objektivně. Ještě se mi u ničeho nestalo, že by se auto nerozjelo, když stojí na 3 kolech, že by zabralo jen jedno zadní kolo... uzavřít mezinápravový differenciál je hlavní funkce haldexu, proč to teda neudělal?
Někdo na VW diskuzi psal, že se mu sem tam stane, že jede kopec, auto klouže, zadní kola jsou mrtvý, zastaví, protože nemůže vyjet... nevim jestli vypne-zapne motor či co dá za jedna a odjede, zadek se konečně připojil :-O -
Moik 03.12.10 13:15
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Já jsem si dělal vlastní test toho, co kdy umí zabrat.
Zadní kola jsem opřel za suchý obrubník a přední nechal na ledě:
1. Allroad 2001 - nedal
2. Allroad 2009 - nedal, jednu chvilku stály všechny 4 kola - automat
3. Forester 2003 - s prokluzem na druhý pokus dal
4. Yeti - jako jediný nezaváhal, prostě jakoby samozřejmě vyskočil nahoru, při jednom z pokusů dokonce nedošlo ani k viditelnému prokluzu žádného kola(prodejce chudák seděl uvnitř)
Všechno zkoušeno, jak by se dalo vyjet, bylo mi jedno, kdo vyhraje, v té době jsem mel Forestera.
Forester je strašná koza, na těch 80% jízd je to tragédie! Nemá s těmi staršími Subaru pranic společného... ani to těžiště už ne.
Kutil: zvedni na Foresterovi jedno kolo a nezavřeš kufr. To že je tuhá kastle ve zkrutu???? Možná ten nový bude o něco lepší - proto má taky rámy na oknech. -
"-- skrytý --" 03.12.10 12:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Ať koukám jak koukám, v tom prvim klouzání po kopci se kloužou všichni stejně a všem hrabou celou dobu všechny kola. Pak jak jedou z toho příkopu, tak jim dycky hrabe jedno přední a jedno zadní. Nějak tam nevidim to, co popisuješ. Nehledě na to, že Haldex ti to nemůže pustit dozadu při odpojenym předku, protože předek je neodpojitelnej. -
kolmar 03.12.10 12:28
« Re: Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Pozri si to pls. este raz. Mali tam aj vyjazd na kopec, kde o krizenie naprav vobec neslo. Haldex zapinal predok alebo zadok a dlhsiu dobu hrabat obe nenechal - toto som myslel. Samozrejme ze test neni uplne objektivny, bol to len priklad, no neboj sa, ziiadny z nich nemal obute Matadorky... -
superkutil 03.12.10 09:22
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
U Foresteru se v poslední době objevují problémy se spojkou, odchází ve 30-40tis.km a oprava vyjde na 40tis, se zadníma tlumičema, odchází ve 30tis.km a výměna obou stojí 21tis, SW problémy - ztráta výkonu, filtr pevných částic za 70tis, narazil jsem i na případ výměny celého motoru u 2.5 a to rovnou 2x během 100tis.km.
Navíc servis řekne, že má na opravu 30dnů a náhradní auto nedává. Co na to říct. Asi je to všude mizerné. Netvrdím, že vše musí fungovat na 100%, ale chci aby když něco odejde dal servis náhradní auto a záruku na 7 let. Pak mi poruchovost nevadí.
Všichni hrozně chválí KIA Sorento a Sportage. Nemáte s nimi zkušenost? -
"-- skrytý --" 03.12.10 09:16
« Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Tam je dobře vidět, jak se tomu Volvu v tom příkopě protáčí zadní kolo. To znamená, že to neni vina Haldexu, ale nastavení regulace prokluzu přes provozní brzdu ;-) Taky jde o to, do jaký míry odpružení v příkopě odlehčí to či ono kolo (dojde ke zkřížení náprav). Když dovolí větší zkřížení, tak je to lepčí, pak se ty kola neodlehčí tolik a jede se dál.
Tohle bylo srovnání 4 aut, nikoli způsobů pohonu všech kol. Navíc ty auta určitě neměly stejný pneumatiky, což činí z takovýhodle srovnání celkem bezpředmětný záznam. -
kolmar 03.12.10 00:58
« Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No vidis, ja by som mu naopak odporucil Forestera a nie Tiguana. Musi si sam preluskat referencie a rozhodnut sa. Poznam staznosti z servisu VW 3x meneny blog motora a nestihol najazdit ani 100 tis...obrovske problemy so spolahlivostou TSI uz pri aut s par tisic a TDI tiez nie su zazrak....
Ci Kuga alebo Forester by som volil jednoznacne subaru .Sice hnusny interier, no viac miesta, lepsie 4x4 a aj svetla vyska!!! Ak sa bojis noveho dieselu tak kup 2.0 alebo 2.5 original z vyroby s LPG a tusim maju aj redukciu a mas po probleme ;-) -
superkutil 02.12.10 23:38
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Forester na to jak je velký je hodně lehký a pevný ve zkrutu. Jinak ta KIA má nějaký nový systém 4x4 který předvídá co se stane a reaguje dopředu zatímco Haldex reaguje až potom co se to stane a to bývá často pozdě. -
"-- skrytý --" 02.12.10 13:18
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Nový Sportáže (4WD Dynamax) maji z funkčního hlediska totéž, co Tiguan. Akorát to vyrábí Rakušani (Steyr-Daimler-Puch) místo Švédů. Ale zrovna tihle Rakušani dělali Haldexu řídicí software ;-) -
Moik 02.12.10 13:13
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Kutile: jedno kolo ve vzduchu ještě konec neznamená, zaberou ostatní v případech bez EDS alespoň jedno z nich a pojedeš dál. Horší jsou dvě odlehčená kola (typicky do kříže) - pokud je to jakš takš na rovině, tak ti EDS pomůže a vyjedeš, ale pokud je to v kopci, tak ani to přibržďování to nezachrání. Tiguan projede víc, jak Forester 2003 má i vyšší světlou výšku. Navíc tiguaní haldex mě začíná dostávat, je s tím fakt sranda, musí se vypnout to ESP a má to zábavy na rozdávání (občas i kolem jedoucím autům) ale je to ovladatelný lehký parádní, jsem na tom sněhu nadšenej. A když to dám manželce, jsem klidnej, je to pevný a urvat to chce opravdu hrubý zacházení a hodně plynu, ale jak se to urve, je to už taneček, krása!
Slyšel jsem, že sorento/ sportage mají taky už nějaký dokonalejší systém pohonu 4x4.
edit: jednou se mi naskytlo tak jsem zvážil obě auta:
Tiguan Sport and Style s dobrou výbavou a 1,4TSI 6ti rychlostní vážil 1590kg. Forester 2003 2,0boxer dokonce i bez kilmy a pětikvaltem vážil skoro přesně 1500kg. Oba bez řidičů. (sakra nebo to bylo 1500 a 1400??? :-( ) -
superkutil 01.12.10 11:34
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Hooonza: Znám v ČR i SR dost míst, kde klasické SUV 4x4 končí, většinou kvůli absenci vyšší světlosti a redukce. Musíš jet pomalu, ale přitom musíš motor točit, je to hodně do kopce. Jinak občas kamarád jezdí do Rumunska a tam se bez redukce a uzávěrek nechytáš. Jezdí tam s Defenderem a má co dělat.
d.a.m.: Pokud jde o 6ku i dieselu, tak si od toho moc neslibuj, většinou je udělaná tak, aby jsi měl při maximální rychlosti otáčky maximálního výkonu. Takže jen ty rychlosti srazí víc k sobě.
Pokud jde o Forester, tak se mi moc líbí, i to že je lehčí a živý a moc nežere, ale co čtu za problémy se spojkou, zadníma tlumičema, filtrem pevných částic, se ztrátou výkonu (zřejmě SW problém). Dokonce jsem našel případ, že měnili 2x motor během 100tis.km. Fakt bída. A Subaru v USA je na tom ještě hůř. Takže nakonec třeba taky skončím u Vitary nebo u Sorenta či něčeho menšího. Chci pořídit vozejk, tak už velký kufr potřebovat nebudu.
Pulzuje to maximálně jak se to auto posune a chytnou se jiný kola. Já s haldexem jezdim (první generqace), tam fakt žádný pulzování neni. U 4. generace bych ho ani neočekával.