Ford Kuga
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
kolmar 04.12.10 18:20
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Je to dobry sistem, no uzavierke difu sa nevyrovna, o tom ma nepresvecis. Tieto nove sistemy funguju velmi dobre na rozdiel od starych, no ci to bude chodit v zime po meste, alebo do terenu je rozdiel. Poznam pripad, ked zasnezeny svah islo auto, ak hrabalo pripojil sa aj zadok, pekne sa rozbehol no el. vyhodnotila ze uz netreba a zadok odpojilo, predok zase zacal hrabat auto spomalovat a zadok zaplo a uz bolo neskoro. Nove sistemy su rychle, zvladli by to, no AWD je AWD. Napr. co ked idem po snehu 80tkou? to ze od 100 mi posle par percent mi na istote neprida - ides ako na predok. Este raz hovorim, dnes su rychle - spolu s ESP v zatacke vedia pomost vyborne, no v porovnaniach a referenciach testerov vzdy to staly nahon dostane vzssiu znamku. -
"-- skrytý --" 03.12.10 20:10
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No jako Haldex 4 je taky víceméně fulltime. Při rychlosti 100 kmh proudí na zadek neustále ještě cca 10-15% momentu (viz www.haldex-traction.com ). Hrábnutí předku při rozjíždění (charakteristické pro 1.0 a 2.0) taky odpadá, stejně jako Xdrive totiž startuje z klidu zamčená. Takže taková ta tlačítka 2WD/AUTO/LOCK (u Haldexu obvykle stejně nenajdete) jsou akorát nepotřebnou marketingovou hračičkou, po které však někteří motoristé dost slintají. -
Moik 03.12.10 18:00
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Kutil: dostal jsem onehdá pozvánku, tak jsem se byl projet Mercedesama. Byl jsem v šoku, přirovnání k Dacii sedí, podle mě i zevnitř, do GLK se špatně nastupovalo, mělo nízko střechu, zezadu dospělej člověk nevystoupil, aby neměl problém vyndat nohy... ale jen než jsme se rozjeli, GLK mě opravdu dostalo, všechno odpuštěno.. jen ta cena :-( -
Moik 03.12.10 17:58
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
A na webu najdeš zase jiné testy, kde se Haldex vyhrabe a jiné, kde zase Subaru...
Haldex = xdrive = quattro (pokud to není Torsen) Ale já jsem pochopil, že v tom testu byly všechny full-time AWD a jen Haldex zastupoval připojitelný pohon, což je už samo o sobě blbost, protože xdrive není mechanické AWD se třemi diffy se špérou na mezinápravovým - Audi i MB by mohly být.Sčím souhlasím, že je potřeba opravdu tvrdě zacházet s plynem, aby byla zábavaa utrhlo se to... ale moje žena to oceňuje a mně to nevadí...
Dneska jsem jel stráň sněhem cca 35cm (po značku na Tiguanu) s ESP auto opravdu po čase zastavilo. Vypnul jsem ESP, couvnul a pohodlně bez zaváhání přejel i ten vyjetej důlek z předchozího pokusu.
Já rád beru auto do terénu, amatérsky rád potestuju, co umí na sněhu a tady není poznat žádnej rozdíl, snad jen že Tiguan se vyhrabe i z kol do kříže zvednutých, Forester ne - ale ten neměl EDS -
superkutil 03.12.10 16:36
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Měl jsem Passat 4x4 ten stařičký, hranatý, stálý náhon, 3 diferenciály, uzávěrka mezinápravového a nebo mezinápravového a zadního dif. Super, projel vše, pokud si nelehnul na břicho. Žádná elektronika a super jízda. Pak jsem jezdil s Defenderem, redukce, uzávěrka mezinápravového, zadního a i předního. Žádná elektronika a super! Prostě si myslím, že uzávěrky diferáků jsou lepší jak hromada elektroniky. Jinak jsem měl možnost vyzkoušet GLK, připadalo mi zvenku jak Dacia, ale proti ML lepší ovládání i odezva. Měl jsem ho se 7mi stupňovým automatem a bral bych ho hned. Jen ta cena. :-(
Jezdil jsem i se starým Sorentem, moc na silnici nesedělo, ale v terénu dobrý. Tak si říkám, že to nové je prý lepší na silnici, tak by to mohla být dobrá volba. Jen ten interiér. 8-s Ale jel jsem včera s novým BMW a interiér úplně šílený, samé tvrdé plasty a ostré hrany, Mě nejvíc interiérem vyhovovalo Mondeo nebo Fiesta kolem roku 1999. Taková ta klasická stará Amerika. Třeba Maverick má také podobný interiér. Nakonec i Mondeo 2006 mělo hezký interiér. >:D -
"-- skrytý --" 03.12.10 16:08
« Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
I průměr a šířku? A co ty ostatní dvě auta?
Pulzuje to maximálně jak se to auto posune a chytnou se jiný kola. Já s haldexem jezdim (první generqace), tam fakt žádný pulzování neni. U 4. generace bych ho ani neočekával. -
kolmar 03.12.10 16:02
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Ja som tam nebol, no vychadzam z toho co hovori tester."Najviac zretelne pulzovanie medzi predkom a zadkom". Na 100% nevidno ci hrabu diagonalne - ked je kamera na zadnom blatniku, no na kopci ako vravis hrabu vsetky, no pulzujuco (alebo to robil sofer?!)
GLK a XC60 mali rovnake pneu - nerob z toho bezpredmetny test! -
Moik 03.12.10 13:56
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
XC se tam zaseklo, chtělo by to zkusit vícekrát, ale ten nejhorší úsek - obě kola ve vzduchu to projelo stejně jako Audi a BMW, jen ten Mercedes se mi zdál víc v pohodě... i co jsme jezdili v Brně na Autodromu terén...
Tam zastavilo GLK v prudkým stoupání, aby ukázal trakci, přidal, rána a bylo po něm. -
"-- skrytý --" 03.12.10 13:40
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
protože to udělal. V tom testu neni ani jednou vidět, že by hrabaly kola na jenom jedný nápravě. U Haldexu je navíc záběr jenom zadního kola vyloučen, protože je to připojeno do série s předkem. Když se točí zadek, MUSÍ se točit i předek (když se netočí předek, nemůže se točit zadek), protože je to tak mechanicky uděláno.
To druhý, co popisuješ (vypnout/zapnout motor, aby to chodilo), smrdí nějakou závadou. -
Moik 03.12.10 13:26
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Ten test vypadá objektivně. Ještě se mi u ničeho nestalo, že by se auto nerozjelo, když stojí na 3 kolech, že by zabralo jen jedno zadní kolo... uzavřít mezinápravový differenciál je hlavní funkce haldexu, proč to teda neudělal?
Někdo na VW diskuzi psal, že se mu sem tam stane, že jede kopec, auto klouže, zadní kola jsou mrtvý, zastaví, protože nemůže vyjet... nevim jestli vypne-zapne motor či co dá za jedna a odjede, zadek se konečně připojil :-O -
Moik 03.12.10 13:15
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Já jsem si dělal vlastní test toho, co kdy umí zabrat.
Zadní kola jsem opřel za suchý obrubník a přední nechal na ledě:
1. Allroad 2001 - nedal
2. Allroad 2009 - nedal, jednu chvilku stály všechny 4 kola - automat
3. Forester 2003 - s prokluzem na druhý pokus dal
4. Yeti - jako jediný nezaváhal, prostě jakoby samozřejmě vyskočil nahoru, při jednom z pokusů dokonce nedošlo ani k viditelnému prokluzu žádného kola(prodejce chudák seděl uvnitř)
Všechno zkoušeno, jak by se dalo vyjet, bylo mi jedno, kdo vyhraje, v té době jsem mel Forestera.
Forester je strašná koza, na těch 80% jízd je to tragédie! Nemá s těmi staršími Subaru pranic společného... ani to těžiště už ne.
Kutil: zvedni na Foresterovi jedno kolo a nezavřeš kufr. To že je tuhá kastle ve zkrutu???? Možná ten nový bude o něco lepší - proto má taky rámy na oknech. -
"-- skrytý --" 03.12.10 12:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Ať koukám jak koukám, v tom prvim klouzání po kopci se kloužou všichni stejně a všem hrabou celou dobu všechny kola. Pak jak jedou z toho příkopu, tak jim dycky hrabe jedno přední a jedno zadní. Nějak tam nevidim to, co popisuješ. Nehledě na to, že Haldex ti to nemůže pustit dozadu při odpojenym předku, protože předek je neodpojitelnej. -
kolmar 03.12.10 12:28
« Re: Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Pozri si to pls. este raz. Mali tam aj vyjazd na kopec, kde o krizenie naprav vobec neslo. Haldex zapinal predok alebo zadok a dlhsiu dobu hrabat obe nenechal - toto som myslel. Samozrejme ze test neni uplne objektivny, bol to len priklad, no neboj sa, ziiadny z nich nemal obute Matadorky... -
superkutil 03.12.10 09:22
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
U Foresteru se v poslední době objevují problémy se spojkou, odchází ve 30-40tis.km a oprava vyjde na 40tis, se zadníma tlumičema, odchází ve 30tis.km a výměna obou stojí 21tis, SW problémy - ztráta výkonu, filtr pevných částic za 70tis, narazil jsem i na případ výměny celého motoru u 2.5 a to rovnou 2x během 100tis.km.
Navíc servis řekne, že má na opravu 30dnů a náhradní auto nedává. Co na to říct. Asi je to všude mizerné. Netvrdím, že vše musí fungovat na 100%, ale chci aby když něco odejde dal servis náhradní auto a záruku na 7 let. Pak mi poruchovost nevadí.
Všichni hrozně chválí KIA Sorento a Sportage. Nemáte s nimi zkušenost? -
"-- skrytý --" 03.12.10 09:16
« Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Tam je dobře vidět, jak se tomu Volvu v tom příkopě protáčí zadní kolo. To znamená, že to neni vina Haldexu, ale nastavení regulace prokluzu přes provozní brzdu ;-) Taky jde o to, do jaký míry odpružení v příkopě odlehčí to či ono kolo (dojde ke zkřížení náprav). Když dovolí větší zkřížení, tak je to lepčí, pak se ty kola neodlehčí tolik a jede se dál.
Tohle bylo srovnání 4 aut, nikoli způsobů pohonu všech kol. Navíc ty auta určitě neměly stejný pneumatiky, což činí z takovýhodle srovnání celkem bezpředmětný záznam.