Ford Kuga
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 22.12.10 13:27
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Rozhodně lehčí. Snáze se rozjede, líp brzdí, v zatáčkách nemá takovou tendenci utíkat. Do kopečka taky jede líp, protože k jízdě neni potřeba takovej výkon. U těžkýho auta by ti podloží nemuselo dovolit přenést výkon potřebnej k jízdě a skončil bys s hrabajícími koly na místě. Dolů z kopce to samý - lehký snáz ubrzdíš. -
superkutil 22.12.10 13:19
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
A je lepší 4x4 lehčí nebo těžší? Vždy totiž končím na tom, že se mi kola (třeba i s řetězy) zahrabou a auto lehne na břicho. Pak už pomůže jen naviják nebo vrátek. a nebo takové ty desky, plechy nebo pásy, co se dávají pod kola. -
"-- skrytý --" 21.12.10 15:58
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Někam do asi jinýho vlákna jsem dával to video s Borou 4motion rejdící v prašanu. Ta měla asi celkem normální zimní gumy. Nicméně sníh je natolik nevypočitatelná substance, že je lepší s sebou vždycky vozit řetězy. -
superkutil 19.12.10 14:03
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
OK. Počítám že stačí normální zimní pneu. Spíš se bojím aby se na lehce ujetém prašanu nezahrabal. Měl jsem půjčené Sorento v automatu a vjel jsem s ním do staršího sněhu a problém byl v tom, že auto nedokázalo vyjet na sníh. Buď hrabalo a nedokázalo sněhem projet, nebo se auto vůbec nedokázalo rozjet a motor se dusil. Asi byl rozbitý ten automat. -
"-- skrytý --" 16.12.10 22:10
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No záleží na typu sněhu. Prašanu projede fakt hodně, ale když si ten sníh ulehne a ztvrdne, tak je to omezený světlou vejškou + pár dalších cm.
@DAM:
Pacinka funguje celkem v pohodě. Na první pohled bys na mě nejspíš nepoznal, že se něco stalo. -
d.a.m. 05.12.10 22:43
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Zlatý slova, zarámovat!!
Já si taky každou jízdu užívám, jako by to bylo poprvý a je fakt, že zatím z žádnýho auta před Vitarou jsem neměl takovou (a nekončící) radost ;-) !
Co ruka? A jak se Ti to celý vyvíjí? -
d.a.m. 05.12.10 22:38
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Tak on ten motor není žádnej nováček >:D , a objektivně - mohl by mít nějakou tu kobylku navíc. Ale podle mě výkon zas takovej problém není, to spíš průběh krouťáku v poměrně úzkým pásmu otáček.
Zkrátka s tímhle motorem to chce naučit se jezdit a pak není problém, jen se musí občas použít taková ta kvrdlačka mezi sedadly >:D
Možná, že i kvůli téhle charakteristice tam není šestka (??). -
woody-alien 05.12.10 22:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Tohle je Kolmare vlastně poklona jak vyseknutá. ;-) :yes: V Suzuki Motors by se za tvá slova určitě nestyděli. Grand Vitara není auto pro všechny, ale tomu, kdo jí opravdu potřebuje, slouží přesně podle jeho přání a bez odmlouvání. Ta moje mi zrovna musí částečně suplovat i dodávku, dostala vozejk a tahá zboží. Sníh, nesníh, ledovka, neledovka. Závady neexistují, servis jednou za rok. Je celkem hlučná, chybí jí ta šestka a má relativně malej kufr. Ale pokaždé když do ní sednu (a ještě o něco víc v zimě) mám radost, že jsem si jí vybral a zjišťuju že nemám ani tu nejmenší chuť jí třeba za dva tři roky vyměnit za nějakou jinou. -
superkutil 05.12.10 21:55
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Na Vitaře se shodne více lidí, dokonce znám člověka který vyměnil Teracan za Vitaru a je spokojený, jen si stěžuje na ten výkon. Vitara Grand by potřebovala větší výkon, tak 120kW. Je to velké a těžké auto. 95kW je v dnešní době už dost málo. Ale jinak pro terén je super! -
d.a.m. 05.12.10 19:23
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No to já sa nehnevám, neboj! >:-[]
Na desítky tisíc km ročně jsou určitě lepší auta. Jen jsem reagoval na fakt, že i samotný superkutil v jednom příspěvku napsal, že nakonec možná skončí třeba v té Vitaře, nebo Sorentu ;-) -
kolmar 05.12.10 16:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Vitara je super auto - o tom nepochybujem. Do terenu z SUV jednoznacna jednotka (dokonca ja ju kludne volam aj off road - zasluzi si to). Po facelifte prisiel protipreklzovy, auto ma redukciu a podvozok slusne odladeny - super. No nehnevaj sa, ale superkutil jazdi Mondeom a chce aspon terajsiu uroven - Vitara je slabsia a naozaj ta 6-ka dost chyba. No pre toho kto nehlta km by som ju odporucil tiez! -
d.a.m. 05.12.10 00:00
« Re: Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No vidíš, já bych mu nakonec - podle přísloví "když se dva perou..." - nejradši doporučil Vitaru >:D !
Jak to tak pozoruju, měl by s ní asi nejméně starostí a kvality můžu jen potvrdit
:yes:
Je mi jasný, že z diskutovaných aut je morálně (i fakticky) nejstarší, ale jedná se o auto ze skutečnými terénními schopnostmi (mnohokrát ověřeno) a jak motor, tak pohon, jsou poctivá kovářská práce.
I na běžný ježdění auto naprosto v pohodě a pokud někdo oželí absenci šestikvaltu, není co řešit.
Já vím, já vím, každej si hájí to svoje, ale Vitara je opravdu parádní auto
:yes: -
Moik 04.12.10 19:48
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No myslím pořád diskutujeme o tom, jak moc se hladex/xdrive/kia 4x4 vyrovná mechanickému AWD se třemi diffy... to hovoří za vše. Je jasně lepší pro jakoukoli jízdu. No z mých zkušeností je rozdíl zanedbatelný a pro běžné použití v roce 2010 je jedno, jestli to bude Subaru AWD nebo 4motion. Při vytahování z bryndy můžou být ty elektronické i lepší. -
kolmar 04.12.10 18:20
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Je to dobry sistem, no uzavierke difu sa nevyrovna, o tom ma nepresvecis. Tieto nove sistemy funguju velmi dobre na rozdiel od starych, no ci to bude chodit v zime po meste, alebo do terenu je rozdiel. Poznam pripad, ked zasnezeny svah islo auto, ak hrabalo pripojil sa aj zadok, pekne sa rozbehol no el. vyhodnotila ze uz netreba a zadok odpojilo, predok zase zacal hrabat auto spomalovat a zadok zaplo a uz bolo neskoro. Nove sistemy su rychle, zvladli by to, no AWD je AWD. Napr. co ked idem po snehu 80tkou? to ze od 100 mi posle par percent mi na istote neprida - ides ako na predok. Este raz hovorim, dnes su rychle - spolu s ESP v zatacke vedia pomost vyborne, no v porovnaniach a referenciach testerov vzdy to staly nahon dostane vzssiu znamku. -
"-- skrytý --" 03.12.10 20:10
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No jako Haldex 4 je taky víceméně fulltime. Při rychlosti 100 kmh proudí na zadek neustále ještě cca 10-15% momentu (viz www.haldex-traction.com ). Hrábnutí předku při rozjíždění (charakteristické pro 1.0 a 2.0) taky odpadá, stejně jako Xdrive totiž startuje z klidu zamčená. Takže taková ta tlačítka 2WD/AUTO/LOCK (u Haldexu obvykle stejně nenajdete) jsou akorát nepotřebnou marketingovou hračičkou, po které však někteří motoristé dost slintají. -
Moik 03.12.10 18:00
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Kutil: dostal jsem onehdá pozvánku, tak jsem se byl projet Mercedesama. Byl jsem v šoku, přirovnání k Dacii sedí, podle mě i zevnitř, do GLK se špatně nastupovalo, mělo nízko střechu, zezadu dospělej člověk nevystoupil, aby neměl problém vyndat nohy... ale jen než jsme se rozjeli, GLK mě opravdu dostalo, všechno odpuštěno.. jen ta cena :-( -
Moik 03.12.10 17:58
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
A na webu najdeš zase jiné testy, kde se Haldex vyhrabe a jiné, kde zase Subaru...
Haldex = xdrive = quattro (pokud to není Torsen) Ale já jsem pochopil, že v tom testu byly všechny full-time AWD a jen Haldex zastupoval připojitelný pohon, což je už samo o sobě blbost, protože xdrive není mechanické AWD se třemi diffy se špérou na mezinápravovým - Audi i MB by mohly být.Sčím souhlasím, že je potřeba opravdu tvrdě zacházet s plynem, aby byla zábavaa utrhlo se to... ale moje žena to oceňuje a mně to nevadí...
Dneska jsem jel stráň sněhem cca 35cm (po značku na Tiguanu) s ESP auto opravdu po čase zastavilo. Vypnul jsem ESP, couvnul a pohodlně bez zaváhání přejel i ten vyjetej důlek z předchozího pokusu.
Já rád beru auto do terénu, amatérsky rád potestuju, co umí na sněhu a tady není poznat žádnej rozdíl, snad jen že Tiguan se vyhrabe i z kol do kříže zvednutých, Forester ne - ale ten neměl EDS -
superkutil 03.12.10 16:36
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Měl jsem Passat 4x4 ten stařičký, hranatý, stálý náhon, 3 diferenciály, uzávěrka mezinápravového a nebo mezinápravového a zadního dif. Super, projel vše, pokud si nelehnul na břicho. Žádná elektronika a super jízda. Pak jsem jezdil s Defenderem, redukce, uzávěrka mezinápravového, zadního a i předního. Žádná elektronika a super! Prostě si myslím, že uzávěrky diferáků jsou lepší jak hromada elektroniky. Jinak jsem měl možnost vyzkoušet GLK, připadalo mi zvenku jak Dacia, ale proti ML lepší ovládání i odezva. Měl jsem ho se 7mi stupňovým automatem a bral bych ho hned. Jen ta cena. :-(
Jezdil jsem i se starým Sorentem, moc na silnici nesedělo, ale v terénu dobrý. Tak si říkám, že to nové je prý lepší na silnici, tak by to mohla být dobrá volba. Jen ten interiér. 8-s Ale jel jsem včera s novým BMW a interiér úplně šílený, samé tvrdé plasty a ostré hrany, Mě nejvíc interiérem vyhovovalo Mondeo nebo Fiesta kolem roku 1999. Taková ta klasická stará Amerika. Třeba Maverick má také podobný interiér. Nakonec i Mondeo 2006 mělo hezký interiér. >:D