Ford Kuga
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy? 07.09.2010 11:42
superkutil
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat d… 07.09.2010 21:01
štíreček1
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dáva… 07.09.2010 21:25
superkutil
-
Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co zača… 07.09.2010 22:16
WinDiesel
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začal… 08.09.2010 10:21
superkutil
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co za… 08.09.2010 20:46
štíreček1
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co… 23.11.2010 21:19
superkutil
-
Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 12… 24.11.2010 07:46
WinDiesel
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120… 24.11.2010 11:43
superkutil
- Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0T… 25.11.2010 07:48 WinDiesel
-
Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0T… 25.11.2010 10:19
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI … 25.11.2010 11:03
superkutil
- Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0T… 25.11.2010 12:11
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI … 26.11.2010 13:55
Moik
- Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0T… 26.11.2010 14:01
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI … 26.11.2010 15:16
superkutil
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI … 26.11.2010 17:25
Moik
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI … 27.11.2010 10:25
superkutil
-
Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0T… 27.11.2010 12:24
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI … 27.11.2010 20:53
Moik
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI … 29.11.2010 13:15
superkutil
-
Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0T… 29.11.2010 13:26
- Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI … 30.11.2010 13:09 superkutil
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI … 30.11.2010 22:56
d.a.m.
-
Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0T… 30.11.2010 23:40
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI … 01.12.2010 11:34
superkutil
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI … 02.12.2010 13:13
Moik
-
Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0T… 02.12.2010 13:18
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI … 02.12.2010 23:38
superkutil
-
Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0T… 03.12.2010 01:03
kolmar
-
Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor … 03.12.2010 09:16
- Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI … 03.12.2010 09:22 superkutil
-
Re: Re: Re: Re: Nevíte co je to za mo… 03.12.2010 12:28
kolmar
-
Re: Re: Re: Re: Re: Nevíte co je to z… 03.12.2010 12:36
- Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI … 03.12.2010 13:15 Moik
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI … 03.12.2010 13:26
Moik
- Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0T… 03.12.2010 13:40
-
Re: Re: Re: Re: Re: Nevíte co je to z… 03.12.2010 12:36
-
Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor … 03.12.2010 09:16
- Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0T… 03.12.2010 09:20
-
Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0T… 03.12.2010 01:03
kolmar
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI … 02.12.2010 23:38
superkutil
-
Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0T… 02.12.2010 13:18
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI … 02.12.2010 13:13
Moik
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI … 01.12.2010 11:34
superkutil
-
Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0T… 30.11.2010 23:40
-
Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0T… 29.11.2010 13:26
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI … 29.11.2010 13:15
superkutil
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI … 27.11.2010 20:53
Moik
-
Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0T… 27.11.2010 12:24
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI … 27.11.2010 10:25
superkutil
-
Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0T… 30.11.2010 23:15
d.a.m.
-
Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor … 03.12.2010 00:58
kolmar
-
Re: Re: Re: Re: Nevíte co je to za mo… 05.12.2010 00:00
d.a.m.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Nevíte co je to z… 05.12.2010 16:19
kolmar
- Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI … 05.12.2010 19:23 d.a.m.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevíte co je … 05.12.2010 22:11 woody-alien
-
Re: Re: Re: Re: Re: Nevíte co je to z… 05.12.2010 16:19
kolmar
-
Re: Re: Re: Re: Nevíte co je to za mo… 05.12.2010 00:00
d.a.m.
-
Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor … 03.12.2010 00:58
kolmar
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI … 26.11.2010 17:25
Moik
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI … 25.11.2010 11:03
superkutil
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120… 24.11.2010 11:43
superkutil
-
Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 12… 24.11.2010 07:46
WinDiesel
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co… 23.11.2010 21:19
superkutil
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co za… 08.09.2010 20:46
štíreček1
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začal… 08.09.2010 10:21
superkutil
-
Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co zača… 07.09.2010 22:16
WinDiesel
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dáva… 07.09.2010 21:25
superkutil
-
Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat d… 07.09.2010 21:01
štíreček1
-
superkutil 07.09.2010 11:42
Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Do teď tam byla 2.0TDCI jen 103kW.-
-
superkutil 07.09.2010 21:25
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Motory se liší hlavně rozsahem otáček max. momentu, moment bohužel o moc vyšší není:
103kW/3750ot a 320Nm/1750-2750ot
120kW/3750ot a 340Nm/2000-3250ot-
WinDiesel 07.09.2010 22:16
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Ten motor 103 kW je DW10B Euro 4, zatímco ten 120 kW je DW10C Euro 5. Vzhledem k novému DW12 (150 kW, 2,2 TDCi) je to zcela dostatečné, navíc je motor spočítán na kombinaci v diesel-hybridu, tam bude mít celkem150 kW a 500 Nm, bude na výběr (tedy tato kombinace bude k mání u Peugeotu a Citroënu, nevím, co chystá Ford, jestli se na tom bude podílet, myslím ale že se na tom bude podílet Land Rover).-
-
štíreček1 08.09.2010 20:46
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Ten max krouťák se sice může zdát malý, ale je víc naladěný odspodu, takže od volnoběhu nebude taková díra a bude se s tím dobře jezdit v městském provozu.
Jinak jsem zvědavý na ten nový diesel hybrid v peugeotu. Myslím ale, že cena bude u nás hodně vysoko, žádného zvýhodnění se stejně u nás nedočkáme, kdo by krmil kasu???, když by žral tak málo!-
superkutil 23.11.2010 21:19
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Nemáte někdo zkušenost s Kugou v terénu? Co se tak dozvídám, tak je super na silnici, ale v terénu je to velká bída. Už jsme našel 3 testy, kdy Kuga totálně zklamala, neprojela to co Koleos, Honda a Tiguan. Prostě ten pohon 4x4 selhává, nedokáže pohánět jen jedno kolo. Dost často se zahrabe.-
-
superkutil 24.11.2010 11:43
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
To byly celkem nezávislé německé testy, kdy porovnávali 4 vozy. Kuga nejlepší na silnici, ale v terénu velké zklamání. Navíc problémy na písku, trávě, těžkém terénu. Prostě ten haldex to nezvládal včas zapojit. Koleos i Tiguan úplně v pohodě. Sám jsem kdysi viděl Hondu s viskózní spojkou která se na zasněženém parkovišti po nočním lyžování totálně zahrabala a majitel odešel pěšky. Prostě se chtěl rozjet, zabral předek, ten se zahrabal a pak zabral zadek a zahrabal se taky. Pak už to bylo o ležení na břiše. Ostatní odjeli v pohodě.
Ale tohle vypadá dobře [odkaz]-
WinDiesel 25.11.2010 07:48
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Pokud byl v testu německý vůz, nemohl být test objektivní, Němci už dávno zapomněli, jak vypadá objektivita, na to se u nich vyrábí příliš mnoho aut..... Nedělají to schválně, to už je taková nemoc, když v něčem žiješ, tak to začínáš vnímat jako normu a vše ostatní je špatně. -
"-- skrytý --" 25.11.2010 10:19
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No tak jako ne že by Tiguan neměl stejnej Haldex 4.0 jako Kuga ;-) To je spíš o pneumatikách a světlý výšce.
Honda nikdy neměla viskózní spojku. Ty měli dycky ten DualPump, což je taková obdoba Haldexu 1.0, akorát úplně bez jakéhokoli řízení. Tam se ti ty kola musí protočit fakt drsně a dlouho, aby to seplo. Haldex 1 je proti tomu aspoň 10x rychlejší (přenos se realizuje už po cca 6° protočení) a je elektronicky řízen, což přináší řadu dalších výhod.-
superkutil 25.11.2010 11:03
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Ptám se pro to, že potřebuji 4x4 a váhám mezi Kugou a Foresterem. Ještě bylo ve výběru Mitsubishi ASX, ale to je ještě menší. Většinou budu jezdit po silnicích a jen o víkendu mimo silnice. Jde mi o to, že u Haldexu jsou stížnosti, že při připojení zadku auto změní chování a že je to nepředvídatelné. Všichni mi doporučují auto s možností ruční volby přiřazení (třeba Suzuki Vitara Grand nebo Subaru). Pro Forester hraje i to, že má nižší spotřebu jak Kuga a že má stálé AWD. Ale cena je o dost vyšší a auto mi připadá dost bakelitové. Na silnici Kuga vítězí, ale mimo ní nevím. Potřebuju průchodnost mokrou trávou, bahnem, pískem a sněhem. Nerad bych skončil takto [odkaz]-
"-- skrytý --" 25.11.2010 12:11
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Kuga je akorát jinak karosovanej Focus (taková obdoba Seatu Freetrack). Forester spíš bude mít ty dispozice, po kerých koukáš.
No a co se píše o haldexu je akorát nafouknutá bublina. Já jezdím s první generací od roku 2005 a pořád bez nehody, po zrádnosti ani stopa. Má to i pozitivní dopad, kerej by podle kritiků, co to ani neviděli jet okolo, vůbec neměl bejt - mám na všech kolech stejně sjeté gumy (letní mají nalétáno cca 80.000 a ještě zbývá 5 mm, zimní mají cca 30 000 a zbývá 7 mm).
Nehledě na to, že Haldex 4.0 funguje od základu zcela jinak a chová se jako stálej pohon. Zatímco starší Haldexky dokázaly zejména reagovat, verze 4 pracuje tak, aby pokud možno k ničemu nedošlo. Běž se s tim projet (současné golfy, Tiguany, octavie, Yeti, seaty, audi A3/TT, Ford Kuga, Opel Insignia, Saaby, současná volva snad krom XC90 - to má tuším ještě 2. generaci). Asi budeš překvapenej. -
Moik 26.11.2010 13:55
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Kuga je neuvěřitelně malá... jak vepředu, tak vzadu tak v kufru. Myslím za nejlepší prodejní cenu dneska seženeš Tiguana... akorát se čeká. Yeti taky není špatnej...
Haldex 4 není všechno, ještě záleží na zbytku, na programování elektroniky okolo a proto je Yeti/Tiguan s Haldex 4 podle testů v terénu lepší, jak Kuga.
Já jsem prodal Forestera a novej se ani do výběru nedostal, Kuga-Yeti-ix35-Tiguan vyhrál bez zaváhání Tiguan. Jednak byl z nabízených nejlevnější (prodejce dal velkou slevu) je nejtišší, je i největší a opravdu variabilní a má překvapivě výborné jízdní vlastnosti - to bude zásluha toho haldexu. Kuga je asi designově povedenější, ix mě neoslovilo ničím.-
superkutil 26.11.2010 15:16
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Moik: To mě zajímá, proč jsi do výběru nezahrnul Forester 2.0D? Všude na něj slyším jen tu největší chválu, jak je neutrální, jak projede všude, jak má malou spotřebu a velké zrychlení. Jak není skoro poruchový. Jak má hodně dobrou výbavu. Soused má toho staršího v benzínu a taky spokojenost, jen dolévá benzín a mění olej. A má větší kufr jak Kuga. >:D-
Moik 26.11.2010 17:25
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
IMHO:
Je to strašná koza, má měký podvozek a dlouhé převisy.. viz testy a osobní zkušenost... leccos zachrání 4x4, ale ne vše. Vnitřek auta je pro mě Korea na počátku 21. století, ovládání klimy po Japonsku a PP tlačítkem kdesi na budíkách. Forester SH s Foresterem SG (předchozí) snad nejde ani srovnávat. Diesel rozhodně nebude dlouhodobě jezdit po 6, pokud jezdíš po dálnici. A Tobě soudě dle Mondea ani pod 7. Impreza diesel po 20 tis usmažená spojka po 60 výměna turba. Pokud by přišla výměna vstřiku, motor musí ven z auta apod.
Možná to teď tak působí, ale nehaním Forester, stále je to můj oblíbenec, neříkám, že bych ty věci nepřekousl, ale proč a taky proč si připlácet?
Jinak není důvod, aby Forester projel víc v terénu, jak Tiguan/ Yeti já měl sice Forestera bez ESP, ale jízdu s dvěmi koly odlehčenými zvládl Tiguan, Forester ne.
Foretser - Kuga rozhodně Forester.-
superkutil 27.11.2010 10:25
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Moik: Teď se se spotřebou Mondea pohybuju někde kolem 6,5 litru a jde to dolů. Mám totiž dilema, Mondeo se konečně umoudřilo, nic nezlobí, jezdí dobře. Jen už má najeto 120tis. Když si ho nechám ještě 2 roky, bude mít najeto 190tis.km a 6 let stáří. Dnes mi nabízejí odkup za 180tis.Kč, je otázkou, za kolik to prodám za 2 roky.
Taky se trochu bojím kvality Forestera, dnešní móda snižování nákladů dělá z moderních výrobků čínské krámy. Jinak počítám se spotřebou 7-7,5 litru.
Potřebuju 4x4 a je mi jedno co to bude. Jen aby to moc nežralo a trochu jelo.
Myslíš, že je Tiguan neb Yeti lepší jak Forester?
-
-
Moik 27.11.2010 20:53
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
když ukecáš prodejce, koupíš Tiguana levněj nebo stejně draho jako Yetiho a mně přišlo, že Tiguan je o třídu vyšší auto, jak Yeti.
Já jsem prostě po dlouhém výběru vybral Tiguan, ale ber to tak, že nemusím nikomu v okolí nic dokazovat, jak auto působí na sousedy nebo jak mi sedí k pleti jsem ve výběru neměl. Čistě, jak mi sedlo do ruky, jestli do něj sbalím rodinu a aby nebylo zbytečně drahý... Jo a chtěl jsem benzín.-
superkutil 29.11.2010 13:15
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No a co Tiguan a terén? Co všechno zvládne, jakou má světlost a průchodnost? Je Tiguan lepší jak Forester? Potřebuju 4x4 a nechci Volvo ani Škodovku. Obávám se, že nakonec skončím u KIA Sorrento nebo KIA Sportage nebo něco takového. 7 let záruky není k zahození.-
"-- skrytý --" 29.11.2010 13:26
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Tim terénem, kerej je přístupnej ve střední Evropě, projedou s odpovídajícím obutím všechna současná SUV.-
superkutil 30.11.2010 13:09
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No, vloni jsem se snažil projet sněhem se Sorentem s automatem a byl to velký problém, auto hrabalo všema 4ma a ujíždělo bokem. Navíc v hlubokém sněhu neměl automat sílu na projetí, motor se dusil a kola se netočily. Samozřejmě na něm byly klasické zimní. Včera v TV byl Jeep Wrangler v příkopě, měl klasické zimní. Ono je to opravdu hodně o těch pneu a hloubce sněhu. Prostě nasadit drapáky a pohoda. Problém je spíš ve světlosti a v převodovce. Na některé terény je potřeba redukce a tu každé auto nemá. Jezdil jsem v ČR s Defenderem a bez redukce by se to neprojelo. Přejížděli se padlé stromy, jezdilo se v 0,5 metrové vodě s ledem na vrchu. Do toho bych se s obyčejným osobákem ani s Foresterem nepustil. [odkaz]-
"-- skrytý --" 30.11.2010 14:03
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Buď bez obav, při jízdě v hlubokém sněhu musíš vypnout ESP (jinak ti udusí motor), a s vypnutým ESP ti za takových podmínek každá 4kolka se standardním zimním obutím bude hrabat všema 4ma a ujíždět do boku ;-)-
woody-alien 30.11.2010 14:42
« Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
přesně tak. to že hrabe všema čtyřma ještě nemusí být nevýhoda, esp ti vůbec tu možnost nedá a udusí motor. já jsem s vitarou couval v hlubokým sněhu do kopce a musel jsem dát redukci, která zároveň vypne esp. jinak by mi to chcíplo.-
superkutil 30.11.2010 15:12
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No většinou končím s jedním kolem ve vzduchu které se protáčí a ostatní 3 stojí. Jen po uzavření všech uzávěrek se to rozjede. U nových systémů mi tvrdili, že už se uzávěrky nedělají a že ESP vždy přibrzdí kolo které se protáčí. Když vypnu ESP, tak to asi nebude fungovat. U většiny pseudočtyřkolek mi chybí redukce, na normální 1ku musím jet rychle nebo se motor dusí v nízkých otáčkách a netáhne.-
"-- skrytý --" 30.11.2010 15:18
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
To bude fungovat. Vypnutím ESP přijdeš jenom směrovou stabilizaci a regulaci výkonu motoru při prokluzu. Funkce uzávěry diferenciálu (EDS) zůstává nadále v činnosti.-
superkutil 30.11.2010 16:06
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No já jen že mám u Mondea ESP a v určitých mezích mi přibržďuje kola a drží stabilitu. A když ESP vypnu, tak se okamžitě roztočí jedno kolo a už se nikam nevyhrabu. A i při zapnutým ESP se mi jedno kolo protáčí a druhé stojí.
Má vůbec v dnešní době nějaké auto uzávěrku diferenciálů (myslím samostatně ovladatelnou uzávěrku mezinápravového, zadního a předního diferenciálu). A redukci?-
"-- skrytý --" 30.11.2010 16:11
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No tak s tim ESP je to fordův boj. U koncernu VW je to tak, jak píšu.
Samostatně ovladatelné uzávěrky mají akorát offroady. Některá superdrahá SUV je mají taky, ale většinou jim chybí mechanický uzávěr předního diferenciálu. -
d.a.m. 30.11.2010 22:59
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
"...Má vůbec v dnešní době nějaké auto uzávěrku diferenciálů (myslím samostatně ovladatelnou uzávěrku mezinápravového, zadního a předního diferenciálu). A redukci?..."
Já já já, sím, já mám uzávěrku mezinápravovýho difu, i redukci - heč! >:-[]
-
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 30.11.2010 23:40
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Jestli to neni tvuj pozemek nebo pozemek tvýho známýho, tak tam stejně nesmíš vjet ;-)-
superkutil 01.12.2010 11:34
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Hooonza: Znám v ČR i SR dost míst, kde klasické SUV 4x4 končí, většinou kvůli absenci vyšší světlosti a redukce. Musíš jet pomalu, ale přitom musíš motor točit, je to hodně do kopce. Jinak občas kamarád jezdí do Rumunska a tam se bez redukce a uzávěrek nechytáš. Jezdí tam s Defenderem a má co dělat.
d.a.m.: Pokud jde o 6ku i dieselu, tak si od toho moc neslibuj, většinou je udělaná tak, aby jsi měl při maximální rychlosti otáčky maximálního výkonu. Takže jen ty rychlosti srazí víc k sobě.
Pokud jde o Forester, tak se mi moc líbí, i to že je lehčí a živý a moc nežere, ale co čtu za problémy se spojkou, zadníma tlumičema, filtrem pevných částic, se ztrátou výkonu (zřejmě SW problém). Dokonce jsem našel případ, že měnili 2x motor během 100tis.km. Fakt bída. A Subaru v USA je na tom ještě hůř. Takže nakonec třeba taky skončím u Vitary nebo u Sorenta či něčeho menšího. Chci pořídit vozejk, tak už velký kufr potřebovat nebudu.-
Moik 02.12.2010 13:13
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Kutile: jedno kolo ve vzduchu ještě konec neznamená, zaberou ostatní v případech bez EDS alespoň jedno z nich a pojedeš dál. Horší jsou dvě odlehčená kola (typicky do kříže) - pokud je to jakš takš na rovině, tak ti EDS pomůže a vyjedeš, ale pokud je to v kopci, tak ani to přibržďování to nezachrání. Tiguan projede víc, jak Forester 2003 má i vyšší světlou výšku. Navíc tiguaní haldex mě začíná dostávat, je s tím fakt sranda, musí se vypnout to ESP a má to zábavy na rozdávání (občas i kolem jedoucím autům) ale je to ovladatelný lehký parádní, jsem na tom sněhu nadšenej. A když to dám manželce, jsem klidnej, je to pevný a urvat to chce opravdu hrubý zacházení a hodně plynu, ale jak se to urve, je to už taneček, krása!
Slyšel jsem, že sorento/ sportage mají taky už nějaký dokonalejší systém pohonu 4x4.
edit: jednou se mi naskytlo tak jsem zvážil obě auta:
Tiguan Sport and Style s dobrou výbavou a 1,4TSI 6ti rychlostní vážil 1590kg. Forester 2003 2,0boxer dokonce i bez kilmy a pětikvaltem vážil skoro přesně 1500kg. Oba bez řidičů. (sakra nebo to bylo 1500 a 1400??? :-( )-
"-- skrytý --" 02.12.2010 13:18
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Nový Sportáže (4WD Dynamax) maji z funkčního hlediska totéž, co Tiguan. Akorát to vyrábí Rakušani (Steyr-Daimler-Puch) místo Švédů. Ale zrovna tihle Rakušani dělali Haldexu řídicí software ;-)-
superkutil 02.12.2010 23:38
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Forester na to jak je velký je hodně lehký a pevný ve zkrutu. Jinak ta KIA má nějaký nový systém 4x4 který předvídá co se stane a reaguje dopředu zatímco Haldex reaguje až potom co se to stane a to bývá často pozdě.-
-
"-- skrytý --" 03.12.2010 09:16
« Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Tam je dobře vidět, jak se tomu Volvu v tom příkopě protáčí zadní kolo. To znamená, že to neni vina Haldexu, ale nastavení regulace prokluzu přes provozní brzdu ;-) Taky jde o to, do jaký míry odpružení v příkopě odlehčí to či ono kolo (dojde ke zkřížení náprav). Když dovolí větší zkřížení, tak je to lepčí, pak se ty kola neodlehčí tolik a jede se dál.
Tohle bylo srovnání 4 aut, nikoli způsobů pohonu všech kol. Navíc ty auta určitě neměly stejný pneumatiky, což činí z takovýhodle srovnání celkem bezpředmětný záznam.-
superkutil 03.12.2010 09:22
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
U Foresteru se v poslední době objevují problémy se spojkou, odchází ve 30-40tis.km a oprava vyjde na 40tis, se zadníma tlumičema, odchází ve 30tis.km a výměna obou stojí 21tis, SW problémy - ztráta výkonu, filtr pevných částic za 70tis, narazil jsem i na případ výměny celého motoru u 2.5 a to rovnou 2x během 100tis.km.
Navíc servis řekne, že má na opravu 30dnů a náhradní auto nedává. Co na to říct. Asi je to všude mizerné. Netvrdím, že vše musí fungovat na 100%, ale chci aby když něco odejde dal servis náhradní auto a záruku na 7 let. Pak mi poruchovost nevadí.
Všichni hrozně chválí KIA Sorento a Sportage. Nemáte s nimi zkušenost? -
kolmar 03.12.2010 12:28
« Re: Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Pozri si to pls. este raz. Mali tam aj vyjazd na kopec, kde o krizenie naprav vobec neslo. Haldex zapinal predok alebo zadok a dlhsiu dobu hrabat obe nenechal - toto som myslel. Samozrejme ze test neni uplne objektivny, bol to len priklad, no neboj sa, ziiadny z nich nemal obute Matadorky...-
"-- skrytý --" 03.12.2010 12:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Ať koukám jak koukám, v tom prvim klouzání po kopci se kloužou všichni stejně a všem hrabou celou dobu všechny kola. Pak jak jedou z toho příkopu, tak jim dycky hrabe jedno přední a jedno zadní. Nějak tam nevidim to, co popisuješ. Nehledě na to, že Haldex ti to nemůže pustit dozadu při odpojenym předku, protože předek je neodpojitelnej.-
Moik 03.12.2010 13:15
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Já jsem si dělal vlastní test toho, co kdy umí zabrat.
Zadní kola jsem opřel za suchý obrubník a přední nechal na ledě:
1. Allroad 2001 - nedal
2. Allroad 2009 - nedal, jednu chvilku stály všechny 4 kola - automat
3. Forester 2003 - s prokluzem na druhý pokus dal
4. Yeti - jako jediný nezaváhal, prostě jakoby samozřejmě vyskočil nahoru, při jednom z pokusů dokonce nedošlo ani k viditelnému prokluzu žádného kola(prodejce chudák seděl uvnitř)
Všechno zkoušeno, jak by se dalo vyjet, bylo mi jedno, kdo vyhraje, v té době jsem mel Forestera.
Forester je strašná koza, na těch 80% jízd je to tragédie! Nemá s těmi staršími Subaru pranic společného... ani to těžiště už ne.
Kutil: zvedni na Foresterovi jedno kolo a nezavřeš kufr. To že je tuhá kastle ve zkrutu???? Možná ten nový bude o něco lepší - proto má taky rámy na oknech. -
Moik 03.12.2010 13:26
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Ten test vypadá objektivně. Ještě se mi u ničeho nestalo, že by se auto nerozjelo, když stojí na 3 kolech, že by zabralo jen jedno zadní kolo... uzavřít mezinápravový differenciál je hlavní funkce haldexu, proč to teda neudělal?
Někdo na VW diskuzi psal, že se mu sem tam stane, že jede kopec, auto klouže, zadní kola jsou mrtvý, zastaví, protože nemůže vyjet... nevim jestli vypne-zapne motor či co dá za jedna a odjede, zadek se konečně připojil :-O-
"-- skrytý --" 03.12.2010 13:40
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
protože to udělal. V tom testu neni ani jednou vidět, že by hrabaly kola na jenom jedný nápravě. U Haldexu je navíc záběr jenom zadního kola vyloučen, protože je to připojeno do série s předkem. Když se točí zadek, MUSÍ se točit i předek (když se netočí předek, nemůže se točit zadek), protože je to tak mechanicky uděláno.
To druhý, co popisuješ (vypnout/zapnout motor, aby to chodilo), smrdí nějakou závadou.-
Moik 03.12.2010 13:56
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
XC se tam zaseklo, chtělo by to zkusit vícekrát, ale ten nejhorší úsek - obě kola ve vzduchu to projelo stejně jako Audi a BMW, jen ten Mercedes se mi zdál víc v pohodě... i co jsme jezdili v Brně na Autodromu terén...
Tam zastavilo GLK v prudkým stoupání, aby ukázal trakci, přidal, rána a bylo po něm.-
"-- skrytý --" 03.12.2010 14:16
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
V tom kopci je naprosto zřetelně vidět, že XC60 hrabe diagonálně. To je věcí nastavení EDS.-
kolmar 03.12.2010 16:02
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Ja som tam nebol, no vychadzam z toho co hovori tester."Najviac zretelne pulzovanie medzi predkom a zadkom". Na 100% nevidno ci hrabu diagonalne - ked je kamera na zadnom blatniku, no na kopci ako vravis hrabu vsetky, no pulzujuco (alebo to robil sofer?!)
GLK a XC60 mali rovnake pneu - nerob z toho bezpredmetny test!-
"-- skrytý --" 03.12.2010 16:08
« Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
I průměr a šířku? A co ty ostatní dvě auta?
Pulzuje to maximálně jak se to auto posune a chytnou se jiný kola. Já s haldexem jezdim (první generqace), tam fakt žádný pulzování neni. U 4. generace bych ho ani neočekával.-
-
superkutil 03.12.2010 16:36
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Měl jsem Passat 4x4 ten stařičký, hranatý, stálý náhon, 3 diferenciály, uzávěrka mezinápravového a nebo mezinápravového a zadního dif. Super, projel vše, pokud si nelehnul na břicho. Žádná elektronika a super jízda. Pak jsem jezdil s Defenderem, redukce, uzávěrka mezinápravového, zadního a i předního. Žádná elektronika a super! Prostě si myslím, že uzávěrky diferáků jsou lepší jak hromada elektroniky. Jinak jsem měl možnost vyzkoušet GLK, připadalo mi zvenku jak Dacia, ale proti ML lepší ovládání i odezva. Měl jsem ho se 7mi stupňovým automatem a bral bych ho hned. Jen ta cena. :-(
Jezdil jsem i se starým Sorentem, moc na silnici nesedělo, ale v terénu dobrý. Tak si říkám, že to nové je prý lepší na silnici, tak by to mohla být dobrá volba. Jen ten interiér. 8-s Ale jel jsem včera s novým BMW a interiér úplně šílený, samé tvrdé plasty a ostré hrany, Mě nejvíc interiérem vyhovovalo Mondeo nebo Fiesta kolem roku 1999. Taková ta klasická stará Amerika. Třeba Maverick má také podobný interiér. Nakonec i Mondeo 2006 mělo hezký interiér. >:D-
Moik 03.12.2010 18:00
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Kutil: dostal jsem onehdá pozvánku, tak jsem se byl projet Mercedesama. Byl jsem v šoku, přirovnání k Dacii sedí, podle mě i zevnitř, do GLK se špatně nastupovalo, mělo nízko střechu, zezadu dospělej člověk nevystoupil, aby neměl problém vyndat nohy... ale jen než jsme se rozjeli, GLK mě opravdu dostalo, všechno odpuštěno.. jen ta cena :-(
-
-
-
-
Moik 03.12.2010 17:58
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
A na webu najdeš zase jiné testy, kde se Haldex vyhrabe a jiné, kde zase Subaru...
Haldex = xdrive = quattro (pokud to není Torsen) Ale já jsem pochopil, že v tom testu byly všechny full-time AWD a jen Haldex zastupoval připojitelný pohon, což je už samo o sobě blbost, protože xdrive není mechanické AWD se třemi diffy se špérou na mezinápravovým - Audi i MB by mohly být.Sčím souhlasím, že je potřeba opravdu tvrdě zacházet s plynem, aby byla zábavaa utrhlo se to... ale moje žena to oceňuje a mně to nevadí...
Dneska jsem jel stráň sněhem cca 35cm (po značku na Tiguanu) s ESP auto opravdu po čase zastavilo. Vypnul jsem ESP, couvnul a pohodlně bez zaváhání přejel i ten vyjetej důlek z předchozího pokusu.
Já rád beru auto do terénu, amatérsky rád potestuju, co umí na sněhu a tady není poznat žádnej rozdíl, snad jen že Tiguan se vyhrabe i z kol do kříže zvednutých, Forester ne - ale ten neměl EDS-
"-- skrytý --" 03.12.2010 20:10
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No jako Haldex 4 je taky víceméně fulltime. Při rychlosti 100 kmh proudí na zadek neustále ještě cca 10-15% momentu (viz www.haldex-traction.com ). Hrábnutí předku při rozjíždění (charakteristické pro 1.0 a 2.0) taky odpadá, stejně jako Xdrive totiž startuje z klidu zamčená. Takže taková ta tlačítka 2WD/AUTO/LOCK (u Haldexu obvykle stejně nenajdete) jsou akorát nepotřebnou marketingovou hračičkou, po které však někteří motoristé dost slintají.-
kolmar 04.12.2010 18:20
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Je to dobry sistem, no uzavierke difu sa nevyrovna, o tom ma nepresvecis. Tieto nove sistemy funguju velmi dobre na rozdiel od starych, no ci to bude chodit v zime po meste, alebo do terenu je rozdiel. Poznam pripad, ked zasnezeny svah islo auto, ak hrabalo pripojil sa aj zadok, pekne sa rozbehol no el. vyhodnotila ze uz netreba a zadok odpojilo, predok zase zacal hrabat auto spomalovat a zadok zaplo a uz bolo neskoro. Nove sistemy su rychle, zvladli by to, no AWD je AWD. Napr. co ked idem po snehu 80tkou? to ze od 100 mi posle par percent mi na istote neprida - ides ako na predok. Este raz hovorim, dnes su rychle - spolu s ESP v zatacke vedia pomost vyborne, no v porovnaniach a referenciach testerov vzdy to staly nahon dostane vzssiu znamku.-
Moik 04.12.2010 19:48
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No myslím pořád diskutujeme o tom, jak moc se hladex/xdrive/kia 4x4 vyrovná mechanickému AWD se třemi diffy... to hovoří za vše. Je jasně lepší pro jakoukoli jízdu. No z mých zkušeností je rozdíl zanedbatelný a pro běžné použití v roce 2010 je jedno, jestli to bude Subaru AWD nebo 4motion. Při vytahování z bryndy můžou být ty elektronické i lepší.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
d.a.m. 30.11.2010 23:15
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
superkutil : ono s s novým Foresterem je to poněkud složitější...
Já jsem velkej fanda čtyřkolek a subaru mi vždycky byly neskutečně sympatický.
Ale pokud toužíš po Foresteru, s kvalitami předchozích generací u generace nové rozhodně nepočítej a boxer diesel?
Novináři se z něho můžou poprdět, uživatelé už tak nadšeni nejsou :no: , zavítej třeba na subaruclub.cz.
Ten Tigouš by byl momentálně asi rozumější ;-\-
kolmar 03.12.2010 00:58
« Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No vidis, ja by som mu naopak odporucil Forestera a nie Tiguana. Musi si sam preluskat referencie a rozhodnut sa. Poznam staznosti z servisu VW 3x meneny blog motora a nestihol najazdit ani 100 tis...obrovske problemy so spolahlivostou TSI uz pri aut s par tisic a TDI tiez nie su zazrak....
Ci Kuga alebo Forester by som volil jednoznacne subaru .Sice hnusny interier, no viac miesta, lepsie 4x4 a aj svetla vyska!!! Ak sa bojis noveho dieselu tak kup 2.0 alebo 2.5 original z vyroby s LPG a tusim maju aj redukciu a mas po probleme ;-)-
d.a.m. 05.12.2010 00:00
« Re: Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No vidíš, já bych mu nakonec - podle přísloví "když se dva perou..." - nejradši doporučil Vitaru >:D !
Jak to tak pozoruju, měl by s ní asi nejméně starostí a kvality můžu jen potvrdit
:yes:
Je mi jasný, že z diskutovaných aut je morálně (i fakticky) nejstarší, ale jedná se o auto ze skutečnými terénními schopnostmi (mnohokrát ověřeno) a jak motor, tak pohon, jsou poctivá kovářská práce.
I na běžný ježdění auto naprosto v pohodě a pokud někdo oželí absenci šestikvaltu, není co řešit.
Já vím, já vím, každej si hájí to svoje, ale Vitara je opravdu parádní auto
:yes:-
kolmar 05.12.2010 16:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Vitara je super auto - o tom nepochybujem. Do terenu z SUV jednoznacna jednotka (dokonca ja ju kludne volam aj off road - zasluzi si to). Po facelifte prisiel protipreklzovy, auto ma redukciu a podvozok slusne odladeny - super. No nehnevaj sa, ale superkutil jazdi Mondeom a chce aspon terajsiu uroven - Vitara je slabsia a naozaj ta 6-ka dost chyba. No pre toho kto nehlta km by som ju odporucil tiez!-
d.a.m. 05.12.2010 19:23
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No to já sa nehnevám, neboj! >:-[]
Na desítky tisíc km ročně jsou určitě lepší auta. Jen jsem reagoval na fakt, že i samotný superkutil v jednom příspěvku napsal, že nakonec možná skončí třeba v té Vitaře, nebo Sorentu ;-)-
superkutil 05.12.2010 21:55
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Na Vitaře se shodne více lidí, dokonce znám člověka který vyměnil Teracan za Vitaru a je spokojený, jen si stěžuje na ten výkon. Vitara Grand by potřebovala větší výkon, tak 120kW. Je to velké a těžké auto. 95kW je v dnešní době už dost málo. Ale jinak pro terén je super!-
d.a.m. 05.12.2010 22:38
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Tak on ten motor není žádnej nováček >:D , a objektivně - mohl by mít nějakou tu kobylku navíc. Ale podle mě výkon zas takovej problém není, to spíš průběh krouťáku v poměrně úzkým pásmu otáček.
Zkrátka s tímhle motorem to chce naučit se jezdit a pak není problém, jen se musí občas použít taková ta kvrdlačka mezi sedadly >:D
Možná, že i kvůli téhle charakteristice tam není šestka (??).
-
-
-
woody-alien 05.12.2010 22:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Tohle je Kolmare vlastně poklona jak vyseknutá. ;-) :yes: V Suzuki Motors by se za tvá slova určitě nestyděli. Grand Vitara není auto pro všechny, ale tomu, kdo jí opravdu potřebuje, slouží přesně podle jeho přání a bez odmlouvání. Ta moje mi zrovna musí částečně suplovat i dodávku, dostala vozejk a tahá zboží. Sníh, nesníh, ledovka, neledovka. Závady neexistují, servis jednou za rok. Je celkem hlučná, chybí jí ta šestka a má relativně malej kufr. Ale pokaždé když do ní sednu (a ještě o něco víc v zimě) mám radost, že jsem si jí vybral a zjišťuju že nemám ani tu nejmenší chuť jí třeba za dva tři roky vyměnit za nějakou jinou.-
d.a.m. 05.12.2010 22:43
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Zlatý slova, zarámovat!!
Já si taky každou jízdu užívám, jako by to bylo poprvý a je fakt, že zatím z žádnýho auta před Vitarou jsem neměl takovou (a nekončící) radost ;-) !
Co ruka? A jak se Ti to celý vyvíjí?-
superkutil 16.12.2010 16:51
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Hele, jak hluboký sníh ještě 4x4 projede? Než lehne na břicho?-
"-- skrytý --" 16.12.2010 22:10
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
No záleží na typu sněhu. Prašanu projede fakt hodně, ale když si ten sníh ulehne a ztvrdne, tak je to omezený světlou vejškou + pár dalších cm.
@DAM:
Pacinka funguje celkem v pohodě. Na první pohled bys na mě nejspíš nepoznal, že se něco stalo.-
superkutil 19.12.2010 14:03
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
OK. Počítám že stačí normální zimní pneu. Spíš se bojím aby se na lehce ujetém prašanu nezahrabal. Měl jsem půjčené Sorento v automatu a vjel jsem s ním do staršího sněhu a problém byl v tom, že auto nedokázalo vyjet na sníh. Buď hrabalo a nedokázalo sněhem projet, nebo se auto vůbec nedokázalo rozjet a motor se dusil. Asi byl rozbitý ten automat.-
"-- skrytý --" 21.12.2010 15:58
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Někam do asi jinýho vlákna jsem dával to video s Borou 4motion rejdící v prašanu. Ta měla asi celkem normální zimní gumy. Nicméně sníh je natolik nevypočitatelná substance, že je lepší s sebou vždycky vozit řetězy.-
superkutil 22.12.2010 13:19
« Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
A je lepší 4x4 lehčí nebo těžší? Vždy totiž končím na tom, že se mi kola (třeba i s řetězy) zahrabou a auto lehne na břicho. Pak už pomůže jen naviják nebo vrátek. a nebo takové ty desky, plechy nebo pásy, co se dávají pod kola.-
"-- skrytý --" 22.12.2010 13:27
« Re: Re: Nevíte co je to za motor 2.0TDCI 120kW, co začali dávat do Kugy?
Rozhodně lehčí. Snáze se rozjede, líp brzdí, v zatáčkách nemá takovou tendenci utíkat. Do kopečka taky jede líp, protože k jízdě neni potřeba takovej výkon. U těžkýho auta by ti podloží nemuselo dovolit přenést výkon potřebnej k jízdě a skončil bys s hrabajícími koly na místě. Dolů z kopce to samý - lehký snáz ubrzdíš.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-