Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
white label 28.06.13 22:22
« Re: HH na pokračovanie
w-a (Th)
Psal jsem "zjednodušeně řečeno". "Nekonkurence schopné" je příliš silný výraz. Je to můj názor a ano, podle mě (nejsem už nejmladší a ani nejmenší, mám rodinu atd...) je to opravdu spíš víkendovka (nejen) na blbnutí, než běžné "přepravovadlo" s bonusem sportovní jízdy, což je samozřejmě částečně dáno i karoserií coupé, reálně použitelné max. pro dva pasažéry. Na úzkých a méně přilnavých pneu je to relativně dostupná driftmašina, která driftuje takřka "na požádání". Na kolech šířky okolo 225 mm, to bude určitě jiné, už vzhledem k relativnímu výkonovému "handicapu" (pochopitelně hlavně "dole"). Auto je sice také homologováno do běžného silničního provozu, takže pochopitelně dojede třeba až "do Prahy", ale jet "tam" s ním asi "touží" málokdo, naopak s G7GTI a jeho prakticky "prémiovým" (navíc i prostorným) interiérem a systémem DCC v režimu comfort, bych se klidně těšil i na cestu "do Prahy. TB bych si tedy nevybral na každodenní ježdění, které bych si měl denně tzv. "zasloužit". Prostě pro mě jako víkendovka ANO, ale jako plnohodnotná alternativa k univerzálnímu hh typu GGTI (včetně 3dv.) NE. To co jsem klidně ochoten odpustit zábavně "rozpustilé" víkendovce, nevidím důvod odpouštět autu na každý den. -
Thomasino 28.06.13 21:37
« Re: HH na pokračovanie
S tím autem se dá normálně běžně jezdit každý den, teda pokud se do něj nasoukáš (problém WL), nebo máš v pořádku kolena a záda kvůli nízkému posedu (trochu můj problém). Ale jinak to auto perfektně sedí v zatáčkách díky nízkému těžišti, skvělému vyvážení a FANTASTICKÝM pocitům z řízení, řazení atd. Fakt se tím běžte svézt, kdo máte apsoň trochu rádi auta. A na to že tomu chybí nějaké koně nebo větší krouťák ve středním pásmu si skoro ani nevzpomenete :-) Jezdit s turbomotorama umí každej, ale u atmosféry si to musíš zasloužit, sázet přesněji meziplyny atd. Prostě jiné zážitky, ne jen z rychlosti...
Vůbec se s tím nemusí jezdit bokem, má to hodně rádo i čistou stopu. Že to hned driftuje je blbost. -
woody-alien 28.06.13 21:22
« Re: HH na pokračovanie
wl: A ty myslíš, že na jakoukoliv jinou prioritu než jízdu bokem jsou GT86/BRZ nevhodné/nekonkurenceschopné ? Já jsem s nimi nejel, tak to těžko můžu posoudit. Otázka zní, jestli (když si odmyslíš určitá omezení daná karosérií - výstup/nástup atp.) mohou sloužit jako "běžné" přepravovadlo s bonusem sportovní jízdy, když v tobě "chytnou saze",nebo jsou to opravdu spíš "víkendovky" na blbnutí. -
white label 28.06.13 20:55
« Re: HH na pokračovanie
Včera mě v diskusi pod prvními dojmy z Ma3 pobavil příspěvek primitivně důležitého nicku (slovenského původu) "M6-MZR", který se křečovitě a důležitě snažil přeložit slovenskou verzi známého přísloví do češtiny, cituji:
"...poviem ti to metaforicky:
"Komu není zhora dáno, u masáře nekoupí"". >:D
Když pominu fakt, že v české verzi se nehovoří o řezníkovi, ale o "apatyce" (Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí), tak překlad "mäsiara" jako "masáře" (místo řezníka) považuji za megaúlet. >:-[]
Možná by se dal "masář" brát jako novotvar, tedy něco jako samec od masařky. >:D -
white label 28.06.13 20:54
« Re: HH na pokračovanie
w-a, iudex
Já to mám s TojóBARu trochu jinak. Buď (zdravím BUDa) a Nebo (zdravím NEBE po slovensky).
Zjednodušeně řečeno, pokud je prioritou jízda bokem (na úzkých pneu ala Prius)) za přijatelnou pořizovací cenu, beru TB (nemyslím TuBeru/TuBerkulózu). Pokud je ovšem základní priorita jiná, podívám se jinam. -
woody-alien 28.06.13 17:01
« Re: HH na pokračovanie
iudex: Ano, někdy se i rozdílné filozofie překvapivě protnou v bodě, který kupci vyhovuje a vybírá tak mezi dvěma (a více) docela rozdílnými auty. U mě by to bylo asi taky tak - pokud bych vybíral auto jen pro sebe, klidně by se v užším výběru mohla sejít auta jako 3-dv. GTI, Scirocco nebo RCZ se Subotou. ;-) -
Leg 28.06.13 16:59
« Re: HH na pokračovanie
Máte pravdu, Octavií RS je jak hnoja, povedal by som, že až toľko, že prestalo byť módou dávať si značky RS na Favority a dokonca si ľudia ani nedávajú krídla a nárazníky z eresiek na normálne Octavie, ako to bolo zvykom u jednotky. Zaujímalo by ma, aký je pomer TSI:TDI, osobne tipujem tak na 20:80 a to asi ešte benzínu fandím. Každopádne škoda, že Škoda RS štylizuje ako nejaké ostré náčinie - pritom poloha rýchleho diaľničného dostavníka by jej sedela oveľa lepšie.
... a určite by som bral Combi, už len kvôli tomu krídlu na liftbacku v štýle devädesiatych rokov. Som myslel, že aspoň pri tretej generácii si uvedomia, že podobné veci boli out už v čase prvej generácie. 8-s
iudex: Grossglockner i Stelvio, zážitky super, na Hochalpenstrasse takmer prázdne cesty a úúžasné zvezenie, na Stelviu zasa plno cyklistov, motorkárov a karavanov, takže človek často šiel za karavanom rýchlosťou upoteného cyklistu (doslova), v zatáčkach čakal, kým sa karavan nadvakrát vytočí a ešte popritom púšťal rýchlych motorkárov. Ale celé to má super atmosféru a aj tak by sa tam mal každý autofanúšik raz vyštverať. :-) -
iudex 28.06.13 12:50
« Re: HH na pokračovanie
No vidíš, napríklad ja, ak by som si mohol dovoliť akceptovať dvojdverák, by som do výberu dal ako trojdverové hotheče s FWD, tak i Toyobaru, takže pre mňa by to alternatíva bola. Ale keďže GT86/BRZ sa ako päťdverák či kombi nerobí, u mňa šancu nemá. >:-[]
Inak test GTIčka by som si rád prečítal napr. od Rasťa Chválu na sme.sk, uvidíme, ale on už pár HH na Slovakiaring zobral, tak je to celkom reálne očakávanie. A keďže on sa radí do skupiny zástancov Meg RS, tak ak GTI pochváli on, bude to nabetón, že GTI je vydarené. -
white label 28.06.13 12:39
« Re: HH na pokračovanie
iudex
I přes tebou popsanou podobnost vidím zásadní rozdíl filosofie těchto vozů. Těch co se budou rozhodovat právě mezi nimi bude jako šafránu. A zatímco ten s FWD má dostatek alternativ v podobné cenové hladině, tak Toyobaru je zatím spíš třída sama pro sebe .
-
white label 28.06.13 12:25
« Re: HH na pokračovanie
iudex
Myslím, že to GTIčko by stejně dali právě místnímu expertovi a driftérovi "Lucky VaWerkovi", takže bych se raději spoléhal na zahraniční testy. Je fakt, že v češtině ještě žádný větší/podrobnější test G7GTI nevyšel, nemluvě o srovnávačkách s ním. :-| -
iudex 28.06.13 12:12
« Re: HH na pokračovanie
Iné stránky ako ACZ moc nesledujem, takže neviem, či P. Janda nie je ďalší Vaverka >:-[] , ale zaujal ma rozsah tých testov na autofore, 4 strany je oproti tunajším dojmom z okna, niekkedy vydávaným za testy podstatne lepšie.
Inak ja v porovnaní BRZ a RCZ problém nevidím, sú to obe malé kupé s benzínom s rovnakým výkonom a podobnou cenou, tak prečo nie? Podľa mňa pekne ukázal, že netreba mať predsudky voči jednému, ani prehnané očakávania voči druhému. Samozrejme bez ohľadu na uvedené by som z nich volil jednoznačne Toyobaru.
Inak s netrpezlivosťou očakávam prvý test GTI na ACZ (najlepšie od Aleša), už je v predaji i na salónoch, tak by mohol byť test čoskoro. A potom porovnávačka s ST. :-) -
white label 28.06.13 11:31
« Re: HH na pokračovanie
woody
Více méně souhlasím..., ještě bych dodal, že když už ORS, tak kombi, liftback je pro "hh" nejméně vhodná alternativa karoserie hb. Kombi, nebo sedan ještě ano, ale liftback nikoli.
A zrovna ORS mi dává smysl spíš v dieselu, kde člověk žádné větší emoce neočekává a jako bonus je odměněn příznivou spotřebou paliva, ideálně v kombinaci větších ročních nájezdů po relativně "slušných" cestách. -
iudex 28.06.13 10:23
« Re: HH na pokračovanie
Autora neviem posúdiť, každopádne i ja som bol z RCZ veľmi pozitívne prekvapený; človek od Peugeotu technicky spriazneného s 308, s predným pohonom, jednoduchou zadnou nápravou a malým turbom nečakal veľa, o to pozitívnejšie bolo prekvapenie, ako to auto výborne sedí, je mrštné a motor živý a točivý. Ono možno práve v tom je "tajomstvo" toho testu: v očakávaniach. Nabudený z hype okolo Toyobaru očakávaš Ferrari v menšom vydaní, naopak k Peugeotu pristupuješ s rezervou a v reáli sú rozdiely oveľa menšie. Už na ekonomickej teórii nás učili, že očakávania sú sviňa, hýbu celou ekonomikou viac, ako reálne čísla a platí to aj pri autách. ;-) -
woody-alien 28.06.13 09:57
« Re: HH na pokračovanie
iudex: Zajímavé, jen nevím nakolik můžu autorovi, již několikrát přistiženému v "nedbalkách" (mírně řečeno), věřit. Nicméně 200 koňovým RCZetkem jsem se svezl a udělalo na mě velmi dobrý dojem. A ani po stránce vzhledu s ním nemám problém, naopak. Jen ta praktičnost, především co se týká přepravy osob, dostává na "pr.del" a v tomhle ohledu je i 3-dvéřovej hatch luxusní záležitost. Ale jako auto pro jednoho až dva cestující - super. Možnost to určitě je...
Jinak vidím, že HH jsou pořád v trendu ;-)