Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
iudex 14.08.13 10:37
« To sú dilemy
Zdravím všetkých po dlhšej dobe bez internetu a MACZ (na dovolenke v hoteli bol biedny signál).
Malá automobilová hádanka: aká krajina je známa svojou absolútnou preferenciou sedanov, kde i v typickej hatchbackovej nižšej strednej vládnu sedany: [odkaz] (Focus hatch som ani nevidel, Jetta početnosťou valcuje Golf) o strednej triede nehovoriac: [odkaz] a dokonca i v segmente B sa nájdu zvláštnosti ako Peugeot 206 sedan? Kto neuhádol, pomôckou je ŠPZ na fotkách. ;-)
Inak vidím, že sú tu vášnivé debaty, priaznivci benzínu a francúzskej originality si kupujú chalupársky sen Oktávku f TéDéÍčku >:-[] a petrolheadi radia človeku jazdiacemu po diaľnici vo štvorici trojdverový hotheč. >:D , skrátka všetko, ako má byť. :-)
Btw neviem, či sa to tu už preberalo, ale u konkurencie je zaujímavý test Fiesty ST, kde z nej boli úplne nadšení: [odkaz] ("Nedovedu si představit, co by konkurence mohla dělat lépe, aby ji trumfla…").
Naopak som čítal test Octavie RS v slovenskom AMS a tam nebolo žiadne nadšenie á la Janda, zhodnotili ju v štýle: kedy sa Octavia RS "rozdovádí"? Simply never. -
Thomasino 14.08.13 09:43
« Re: Jak Ronault (ne)koupil Oktávku
Rone, k čemu jsou ti prosím el. sklopná zrcátka? Já je sice mám, ale za celou tu dobu jsem je použil jednou, když jsem ten čudlík zkoušel jestli funguje >:-[] Bez handsfree karty jsem se dosud taky obešel, ale je pravda že bez centrálu bych se asi dneska už neobešel :-) V té bílé vypadá ten Megane dobře, pokud jsi teda schopen ho udržovat v čistém stavu po většinu času. Jen k předváděčkám jsem dost skeptický, když vidím jak se k tomu 80% prodejců chová a ještě zákazníky podporují v tom, aby tomu naložili :-O -
Ronault. 14.08.13 09:21
« Re: Jak Ronault (ne)koupil Oktávku
Tak to je rána na solar Oktávce:
[odkaz] verzus [odkaz]%3D6%26dir%3D… />
Octavia:
+ 2,0 TDI 103 kW (22 kW výkonu)
+ nízká ztráta ceny
+- prestiž (ten mi je volný)
- v podstatě holobyt, chybí USB, aut. klima, BT...
- zájem zlodějů
- tmavě modrá mi nevyhovuje
- i když má najeto 25t km, neudělají mi servisní předprodejní prohlídku s výměnou oleje
Megane:
+ ušetřených 40t Kč
+ bílý, jak jsem chtěl
+ kombík
+ 1,5 dCi slabší než 2,0 TDI, ale osvědčený, v současnosti už vychytaný, plus o cca 0,5 l/100km menší spotřeba (tu bych ale za 22 kW určitě vyměnil)
+ udělají mi komplet serv. prohlídku s výměnou oleje
+ nekrade se
+ výborná výbava, chybí pro mne jen el. sklopná zrcátka a handsfree karta, ale co už
- pokles ceny
- menší výkon
Hmmmm.... .... .... ..... ..... .....
-
Thomasino 14.08.13 08:22
« Re: Jak Ronault (ne)koupil Oktávku
Místo na zadních sedadlech je samozřejmě závislé na výšce řidiče a jeho nastavení sedadla. Proto jsem to psal tak, že i za tebou by mělo být v Cliu relativně rozumné místo. Zrovna Okta II na tom podle mě není o moc lépe. Okta III je pak ale jiné kafe.
Ono i v té i30 je vzadu na nohy o trochu více místa než v Oktě II. Takže si tak trochu odporuješ s tím místem, ale možná také sám sebe přesvědčuješ, že "potřebuješ" ten výkonnější motor 2.0 TDI ;-) Jestli chceš pořádný přibližovadlo, kup si za 600 tisíc (cena po slevě) Megána RS v základu, který je už velmi slušně vybaven a nedělej kompromisy >:-[] >:-[] Těch 265 koní by ti mohlo na té dálnici možná stačit ;-) -
Ronault. 14.08.13 00:10
« Re: Jak Ronault (ne)koupil Oktávku
Thomasino: Čti pozorně, píšu o místu vzadu, čili za mnou, nevím jak ty, ale já většinou sedím na předním sedadle. No vypadá pěkně, ale ještě jednou tě posílám k nakouknutí do ceníku a jak píšu, pod 66 kW bych nešel, jel jsem ji, viz druhý pohled testu na auto.cz
Neříkám, že by mi nestačilo 81 kW, ale taky nikde nepíšu, že mi v Laguně stačila 1,6 16V, naopak všude píšu, že mi ten výkon nepostačuje, proto koukám po něčem silnějším, i když obětuju výbavu.
Když chceš někomu radit, tak prvně musíš vyslechnout jeho požadavky a očekávání, zkusit si je zapamatovat a pak radit, jinak je to jen plácání... a já to tady psal už opakovaně ;-) -
Thomasino 14.08.13 00:03
« Re: Jak Ronault (ne)koupil Oktávku
Nemyslím, že bys při své výšce měl mít v Cliu problém s prostorem ;-) Taky myslím, že ta silnější 1.5 dci na to celkem stačí, když ti do teď stačila 1.6 v Laguně... Clio trochu zhodilo na váze a dokonce v tom kombíku vypadá i celkem dobře. Zvláště v té pěkné příplatkové červené metalíze.. -
Ronault. 13.08.13 23:55
« Re: Jak Ronault (ne)koupil Oktávku
BUD: Předváděčky, referenční a teď docela frčí operativní leasingy, klidně na jeden rok. Samozřejmě může jít i o zmetky či bouračky, proto jedině od autorizovaného prodejce...
Woody: No tak nějak... musel bych se projet... ale jak tak přemýšlím, vlastně poblíž by měl být prodejce Opelu, tam bych dojel i na kole, když teď nemám to auto... rovnou bych tam kolo nechal na protiúčet, určitě za něj dostanu více jak za Lagunu...
A tak nic, pumpu na prázdné kolo jsem nechal v Laguně... chjo...
Thomasino: 1,6 dCi je opravdu skvělý motor, mě nadchl, ale máš recht, že až tak velký příplatek si nezaslouží, být za 400, neváhám a zadlužím se více. Mám více známých s 1,5 dCi, kteří najeli 200-300t km bez potíží, chce to kvalitní olej a měnit co 15t km, ne 30t km -
Ronault. 13.08.13 23:49
« Re: Jak Ronault (ne)koupil Oktávku
Thomasino: Clio kombi jsem jel v 66 kW a paráda, jízda výtečná, vpředu OK, jedno z nej aut v třídě... ale ta ještě slabší 1,5 dCi mě neláká, i ta 66 kW není žádná raketa, i když beru, že si s Cliem radí bez větších potíží. Když to ale nakonfiguruješ, tak přes veškerá pozitiva Clia (i negativa - pro mne zrovna ne nedůležité místo vzadu - po šesté proč mě zajímá místo vzadu ti vysvětlovat nebudu) se cena blíží autům z nižší střední.
Megane krátký se mi moc nelíbí, resp. kombi je teď za cenu hatchbacku. 1,5 dCi 66 kW pro Megana je základ, žádná hitparáda, 1,5 dCi 81 kW Advantage mám stále v záloze u Pokorného, mrtvé není, hlavně díky výbavě.
Ale zase uznávám, že mě na Octávce láká těch 103 kW... to přiznávám zcela otevřeně, kdyby to byla jen 1,6 TDI asi bych o ní neuvažoval a šel směrem k Meganu nebo Astře. A taky další prodej Octavie mluví pro ní, plus investor (resp. půjčovatel financí, notně tlačí na Octu, i když asi bych jej umlčel) ;-) -
Thomasino 13.08.13 23:46
« Re: Jak Ronault (ne)koupil Oktávku
A Megánů kombíků 1.5 dci 90k a 110k mají ještě spousty od 340T. Je tam i pár 1.6 dci, ale to je skoro za půl míče a to za to podle mě zase nestojí. Jinak kolega má 1.5 dci v Loganu MPV, má tam najeto asi 250 tisíc a bez problémů (kupodivu) a spotřebu má teda úžasnou, na to jak je to těžké a velké auto. Ale on jezdí klidně a nehoní to, to není jako já.. -
woody-alien 13.08.13 23:40
« Re: Jak Ronault (ne)koupil Oktávku
Ron: Vždyť jo, dělej jak myslíš. Já rozhodně pro Astru nehoruju. Opel jako značku sice nevnímám negativně, ale je fakt, že v poslední době jsou to přeborníci na výrobu aut, která trhaj rekordy v rozměrech a váze - ale nevejdeš se do nich. >:D Škoda té 308ky... -
Bud 13.08.13 23:37
« Re: Jak Ronault (ne)koupil Oktávku
Ron: Aha :-)
Woody: Mně osobně taky napadlo, proč někdo prodává roční auto. Zatím jsem vždy nějak počítal s tím, že se jezdí po dobu záruky tři roky, nebo po dobu splátek 3-4 roky a pak se kupuje nové. Že bych zaspal dobu a kupuje se už pouze na rok? Navíc po těch třech letech je už skoro vše vychytané a mohlo by to chvíli držet. To jsem ti jen naznačil jak se máš o své Mondeo řádně starat, abychom ho pak my, co čekáme dostali bez starostí :-) :-) ... -
Ronault. 13.08.13 23:33
« Re: Jak Ronault (ne)koupil Oktávku
Woody: No jo, holt občas je to kus od kusu, taťkovo roční šlape a ještě Peugeot, jinému ne... kdyžtak bych se toho za včasu zbavil, výhoda Octavky je v tom, že ani za tu dobu neklesne na ceně...
Ale ta Astra ve výbavě Active při financování na třetiny nevypadá jako špatná nabídka... :-O Ale zase to místo vzadu a nadváha... ... a pokles ceny... a Oupel... a prý ta 1,7 CDTi i v nejnovější verzi není žádný tichošlápek, 2,0 CDTi se mi zdála přijatelná...
Ad Astra H - ano, to je klidně možné. Už i prodejce Škodovek mi říkal, že Toury často měly osekané některé detaily pro snížení nákladů... na Fluenci to je taky hned na první pohled jasně vidět...