Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 19.08.13  17:00

    « Re: A zase ty HotHatche

    iudex
    A cos teda konkrétně očekával jiného po přečtení testů G7GTI a přitom si to nenašel při předváděcí jízdě?
    A byla ta předváděčka absolvována za takových podmínek, abys to případně vůbec najít mohl?
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 19.08.13  16:25

    « Re: A zase ty HotHatche

    Woody: ale chápeš pointu, že pri meraní, kde z rovnakej rýchlosti a podobných otáčok zatlačíš u turbodízlu a atmobenzínu plyn, je atmosféra v značnej nevýhode (pri turbobenzínoch, prosím, to je kóšer), lebo nafta bude mať maximálny krútiak, zatiaľ čo benzín bude tak tisícku či dve pod jeho maximom.
    P.S. A sú potom autá, ktorým nepomôže akékoľvek podradzovanie, ideálne otáčky, nič, ako môj Focus 1,6, ktorý je proste slabý a hotovo. >:D :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 19.08.13  16:21

    « Re: A zase ty HotHatche

    w-a
    Jj, souhlas.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 19.08.13  16:12

    « Re: A zase ty HotHatche

    wl: Zrovna jsem to chtěl napsat. Dieselu vhodným přeřazením přece taky pomůžeš při zrychlování, čili srovnávat pružnost na jeden stupeň u nafty s přeřazováním u atmo benzínu je vůči naftě nefér. Jistěže točák není všechno, ale u těhle konkrétních motorů 1.6 dci vůči 1.6 MPI je ten rozdíl propastnej a pochopitelně se projeví nejen v diskusích, ale i na silnici.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 19.08.13  16:03

    « Re: A zase ty HotHatche

    Th
    Tím odkazem na mimořádně "věrohodné" video jsi dosavadní diskusi poslal na úroveň první třídy ZŠ. 8-s Hlavně, že přitom nevěříš profi měřením renomovaného AutoZeitungu, kde byly rozdíly v pružném zrychlení (MRS vs. GTI) pouze v rozmezí 1-2 desetiny! sekundy ve prospěch MRS
    60-100km/h (na 5. ps) : 6,4s vs 6,5s
    80-120km/h (na 6. ps): 8,5s vs 8,7s
    Jinak rozdíl +35PS (teda pokud je reálný a nejen papírový) určitě není nedůležitý, zvlášť u podobně orientovaných aut stejné třídy.
    Z 0-160km/h je MRS lepší o 0,4 s, ale už u 0-180km/h je rozdíl pouze 0,1s, tedy stejně jako u 0-200km/h.
    Samozřejmě, že exaktně naměřené hodnoty nemusí mít mnoho společného s charakterem vozu, který na tebe zapůsobí po první předváděčce (viz iudex), zvlášť když právě Golf GTI umí (na poměry hh záměrně) maskovat skutečnou rychlost a dává přednost určité kultivovanosti a uživatelské přívětivosti, před rebelstvím".
    Stačila by "díra" do výfuku, přidat na tahání za volant s prkennějším podvozkem a hned bude většině připadat rychlejší už do první chvíle za jeho volantem.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 19.08.13  15:07

    « Re: A zase ty HotHatche

    iudex
    Ale každopádně nelze takto přímo porovnávat hodnoty pruž. zrychlení naměřené na jednu rychlost, s hodnotami s podřazováním, protože i tomu turbodieselu může podřazení výrazně zlepšit výsledný čas.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 19.08.13  15:01

    « Re: A zase ty HotHatche

    wl: je mi to jasné, ja som skôr reagoval na tie slová o dvojnásobnom krútiacom momente. A tie cifry som dal pre ilustráciu, k i30 som presne Tomovu motorizáciu nenašiel, ale ak chceš, Ronov budúci motor áno: [odkaz] ten má pružné zrýchlenie zo 60 na 100 za 6,0s. Je zrejmé, že turbodízlu s 96 kW a 320 Nm nemôže atmobenzín s 88 kW a 150 Nm konkurovať, to je jasné.
    Avšak s metodikou ADACu s meraním pružného zrýchlenia nie na jednom stupni, ale s prípadným radením sa naopak stotožňujem, ono to stiera tie papierové rozdiely pri meraní zrýchlenia len na jednom stupni, ktoré logicky znevýhodňuje atmosféry. Naopak ich metodika je bližšia reálnemu životu, pretože ak chceš s benzínom prudko zrýchliť povedzme z tej 60ky, tak nestlačíš pedál na podlahu pri štvorke a 2000 otáčkach, ale si zaradíš vhodnejší stupeň, aby bol motor v ideálnych otáčkach. Ak nejaký odchovanec TDI ide na atmobenzíne, ktorý má max. krútiak pri 4400 otáčkach a pri 2000 to zadupe do zeme, samozrejme má pocit, že "to vôbec nejde, vole". ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 19.08.13  14:52

    « Re: A zase ty HotHatche

    iudex
    Nepřijde mi, že by tu někdo rovnou "fetišizoval" krouťák turbo dieselu. Spíš mi připadá, že tě Thomasino svým dětinským srovnáváním částečně nakazil.
    Samozřejmě, že na to jeho "notářsky ověřené" anonymní video z netu se "nechytáš" (hlavně, že přitom nevěří naměřeným hodnotám renomovaného AZ), to je rovnou na diamantový ventilek. >:-[]
    Srovnání o kterém je řeč se týká atmosférického benzínu s 88kW/6300ot./min. a 156Nm/4850ot./min. s turbonaftou o výkonu 96kW/4000ot./min a 320Nm/1750ot./min.
    Tedy nejen krouťák (ten zásadně), ale i výkon je vyšší na straně turbodieselu.
    Nevím proč tě napadlo argumentovat zrovna tým turbo benzínem (to je poněkud jiný svět, než benzínová atmosféra kterou má Th. v i30), když máš doma i atmosférickou 1.6ku.
    Th. navíc nemá ani turbo dieselovou 1,6, ani 1,6 GDI/99kw, ale ještě slabší 1,6/88kW.
    A srovnávat pružné zrychlení (na jeden převodový stupeň) se zrychlením, kdy můžeš naopak řadit dle potřeby, to už nápadně připomíná Thomasinovo srovnávání nesrovnatelného.
    ;-)
    Ani ten papírový rozdíl ve zrychlení (u 0-100km/h je to 1,1s, v reálu může být i o něco větší), nebo u maximálky (8 km/h) mi nepřipadá nějak zanedbatelný, nehledě na to, že směrem nahoru se bude rozdíl ve zrychlení zvětšovat. A co se pružného zrychlení (samozřejmě klasicky na jednu rychlost) týká, tak tam to bude více, než jasné.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 19.08.13  14:47

    « Re: A zase ty HotHatche


  • « 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 19.08.13  14:25

    « Re: A zase ty HotHatche :-)

    No jo, diesel, ale teď si představte, že člověk jede do práce pouze 3 Km. a z práce leč řádně unaven, jen tak pro radost 5 Km. >:D Někdy, když zůstává síly více tak 10-15Km. Jinak se člověk dál projede akorát na výlet- když vyjde volný weekend, nebo když si chce ve volnu trochu zajezdit. Ale nebylo by toho dieslu škoda na tak krátké vzdálenosti a tak malý počet Km? Max. 10tis./rok. Akdyž si vzpomenu, když jsem zkoušel nového Rapida 1,2 TSI , spotřeba poměrně vysoká,ovšem teď si už nevzpomínám kolik, určitě však nebyla větší než 10l. Ale trať byla velice krátká asi 10km. Byl jsem sice překvapen, jak svižně dokáže vyjet na hlavní a pak i zrychlovat, myslel jsem, že to je skoro srovnatelné s mojí 1,6, ale když jsem to pak jel vyzkoušet na stejném místě, zjistil jsem, jak jsem se mýlil. Ono to chce opravdu hned porovnat. Na stejně razatní výjezd stačilo jen trochu sešlápnout pedál plynu a auto bylo v porovnání s 1,2 TSI velmi tiché. V tom okamžiku jsem si uvědomil, že ten zvuk TSI mně jaksi ošálil a zdálo se mi to razantnější, než ve skutečnosti bylo. Taky jsem musel tlačit víc pedál plynu, jinak bych se tak rychle na hlavní ve špičce nedostal. Takže ono by to asi chtělo už fakt aspoň tu 1,4 T (TSI atd.), aby byl výsledek lepší, než 1,6 i. Otázka zní, jestli to je pak cenově srovnatelné, např. rozdíl do 20 tis. , nebo by bylo nutné za stejné auto, ale s turbem připlácet třeba 50 tis. Zřejmě by záleželo na konkrétním kusu. A hlavně na stavu peněženky kupujícího. >:D A taky možná na momentální situaci- akce, slevy atd. Třeba u takové Astry je rozdíl 30tis. za 103 kW. Ta slabší oturbená 1,4 88 kW je dražší pouze o 20 tis., ale na zrychlení to (podle papírů), nemá vliv. Ani na spotřebu. Zatímco ta silnější je o dvě sec.na stovku rychlejší a osobně jsem zkusil, že to tak je. Takže za ten požitek by to i stálo. Kdyby ovšem neměla místo volantu joystick. >:D >:-[] Tak to jen tak, zamyšlení vzhledem k použití auta.....
  • « 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 19.08.13  12:06

    « Re: A zase ty HotHatche :-)

    woody: Aha. :-) A já už myslel, že Ron už něco tajného ví, co se někde v zákulisí dozvěděl.... >:D Ale když už jsme u toho, ono to v dnešní době jinak možná nejde. Snižuje to náklady a navíc co se motorů Renaultu týká, mají dobrou historii a dostatek zkušeností. Je pravda, že se mi jaksi nelíbil a zatím ještš nelíbí Citan, ale využít dobrých věcí pro svůj prospěch a navíc je zamaskovat, jako v případě použití motorů, nebo i jiných komponentů, je věc jiná. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 19.08.13  10:56

    « Ronaultov výber a trochu o pružnom zrýchlení

    Keď už tu všetci riešia Ronaultov budúci motor, môj názor je, že Ron vybral skutočne dobre, v danej cenovej kategórii rozhodne najlepší motor (aspoň podľa testov, nešiel som ním). Všade chvália jeho až nečakanú dynamiku a to pri výbornej spotrebe, sám by som sa radšej vzdal nejakého prvku výbavy, ale rozhodne uprednostnil 1,6dCi pred 1,5dCi. O jazdenej Octavii TDI som sa už vyjadril. ;-)
    Ad súboj nafta-benzín v pružnosti: Ono netreba ten krútiaci moment dízla fetišizovať, ide o výkon na kľuke; na kolesách so zohľadnením príslušného prevodového pomeru to bude iné, rozhodne tie rozdiely ani v pružnosti nie sú také dramatické. Len pre zaujímavosť moja 1,6EB v Mondeu (240 Nm) spraví 60-100 kmh za 5,5s a dízel 2,0TDCI (320 Nm) to spraví za 6,4s, hoci krútiak by napovedal opačný výsledok.
    A aby sme sa bavili konkrétne o i30: s najsilnejším dízlom 1,6 - 94 kW spraví i30ka 60-100 za 6,8s: [odkaz] zatiaľ čo 1,6GDI - 99 kW to spraví za menej - za 6,4s (ale s radením): [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 19.08.13  10:30

    « na porovnanie

    Pozri si aj tabulku nameraných hodnôt:

    [odkaz]

    Pokial zvolíš 1,6 tak určite budeš spokojný(aj keď 0.5 sec. nie je priepastný rozdiel).Len si daj pozor pri brzdení tam ti tie 3 metre môžu chýbať. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 19.08.13  09:52

    « Re: A zase ty HotHatche

    Thomasino: Kecy z lavic ZŠ, ty že máš řidičák? ;-)
    Krátký se mi vůbec nelíbí, má málo místa vzadu a neplánuju zůstat do 45 sám a mít jen auto ;-)
    Ad rozsah použitelných otáček, koukni na videa, kde je 1,6 dCi použitelný, ale to je na diskuzi plakátového kovboje trochu těžké téma ;-)

    A neštengruješ mě, spíše ze sebe děláš blba ;-) Viz reakce ostatních
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 19.08.13  09:33

    « Re: A zase ty HotHatche :-)

    Takže pro tebe nebude problém to pak vyzkoušet a porovnat, že? ;-)

    Krouťák je samozřejmě mocná zbraň, ale taky je ten rozsah využitelných otáček omezený, jen je u dieselu posunutý dolů. U atmosféry je zase nahoře a musí to tam člověk držet. Ano, pokud ta dálnice bude hooodně dlouhááá, tak mi s tím tvým o něco málo ujedeš, ale nebude to o moc. On ten údaj o zrychlení z nuly na sto taky o něčem vypovídá, víš >:-[] A rozdíl 10.1 versus 10.9 sice nějaký je, ale ne moc velký.
    Ale celá ta debata je samozřejmě zbytečná a ničem, ale aspoň je nějaká sranda tě tady štěngrovat >:D >:D Kdyby jsi byl co k čemu, koupíš si to aspoň v krátké verzi a ještě lépe si koupíš něco zábavného. Jsi mladý, nepotřebuješ zatím takové auto. Za 10 let si budeš říkat, proč já si tehdy více neužíval auta. Teda pokud jsi aspoň trochu petrolhead ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 19.08.13  07:11

    « Re: A zase ty HotHatche :-)

    Bud: Jj, to byl jen takovej vtip na adresu "vysvětlovačů" jak je možné, že prémiový výrobce se zahazuje s mainstreamem, a to ještě francouzským. 1.5 dCi se dává do Áčka a Béčka, a teď pozor - 1.6 dCi 96kW přijde do Vita a do C-klasse. Tam se samozřejmě musí upravit pro podélnou zástavbu. Každopádně po přečtení zdejší diskuse jsou teď ve Stuttgartu trochu na vážkách, jestli tam místo dCi nemaj použít raději 1.6 MPI od Hjondéé, když je to takovej TDI-killer. >:D

    PS: Thomasino - ten dvojnásobnej krouťák s maximem už v 1750 otáčkách je pro i30 1.6 smrtící koktejl, to se můžeš třeba uřadit. Jasně, chápu, je to hrozná nuda šlápnout na plyn a vyrazit kupředu....ale na silnici ti prostě když bude chtít, jak se říká nedá ani čuchnout. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto anti99

    anti99 19.08.13  07:00

    « Re: A zase ty HotHatche :-)

    gratulacia Ronaultovi k vyberu noveho / predvadzacieho/ ,lepsie ako jazdenka. A kedze je uz rozhodnuty tak iba informacne jeden inzerat s fotkami:

    -cena 3000$
    -vyroba 2010
    -srdce jak byk
    -smerovky jak hovado
    -spotreba nema konkurenciu
    -imidz v CZ uplne bez konkurencie
    -funfaktor vyzaruje z kazdeho pohladu nan, hlavne z predu
    -pravidelny servis kazde 4 mesiace
    -vsetkych na ceste schova alebo odstavi

    [odkaz]

  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 19.08.13  00:57

    « Re: A zase ty HotHatche :-)

    Thomasino: Nesnaž se tady jako had vykroucet, od samotného počátku jsem psal o 2,0 TDI, ani jednou jsem o 1,6 TDI nemluvil, protože o něm jsem ani neuvažoval a tady se nezmínil, projdi si zpátky diskuzi, na tu jsi reagoval, že mu na dálnici stíháš, teď najednou jen do 160 km/h. A povím ti to takhle, jel jsem ve středu 1,6 TDI v Octavii III a nestíhal bys jí ani kdyby sis to podřadil až na zpátečku. A rychleji po dálnici nejezdíš proto, že to ani rychleji nejede, a když se najde dostatečně dlouhé klesání, tak pak vydržet ten kravál, to je nad lidské uši. Já to znám, já na atmosférické 1,6 má nacouváno více než ty naježděno. ;-)

    Co tobě bylo jasné, to by se tu nikdo z nás nesnažil ani luštit z křišťálové koule, pokoušet se tipovat, co Thomasinovi dojde či nedojde, to je jak tip do loterie.

    Ad tvá výzva srovnání tabulkových hodnot. Na tvou o vteřinu pomalejší i30 dodávám, že je to 156 proti 320 Nm, což je více jak 2x tolik - slabší nebiju, pak pláčou. ;-) 1,6 dCi by tvé Hyundai sluplo jako tyčinku Deli >:D

    Prosím tě moc, kup si už zase něco silnějšího, ať můžeš na pískovišti zase machrovat s největší bábovkou, když se o to pokoušíš bez soudnosti s tím málem, jsi pro smích ;-)

    PS: Už to vidím, jednou Thomasino soutěžil na D1 s Octavii 1,6 TDI a byl nadšený, že jí stíhá zatímco řidička za volantem si právě dodělávala make up v zrcátku a vytočené i30 si řidičem hryzajícím volant si ani nevšimla >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 19.08.13  00:32

    « Re: A zase ty HotHatche :-)

    Nikdy jsem nepsal nic o tom, že drtí dvoulitrové TDI. Máš buď špatnou paměť, nebo špatné oči. Skákni si ke kolegům na vyšetření ;-) >:-[]
    Jen jsem psal, že nemám problém stíhat na dálnici Oktávkám TDI v táhlých kopcích, což je fakt. Že to vyžaduje občasného podřazování a držení se ve vyšších otáčkách je taky pravda, ale taky mluvím o rychlostech do 160-ti, protože rychleji po dálnicích většinou nejezdím. Nemám přehnané iluze o rychlosti a zátahu té moji mrdky, ani se o tom nesnažím nikoho přesvědčit. Kdyby byla tak rychlá jako GTI či Me RS, těžko bych o ní psal že je to dočasné řešení a nepokukoval už po nástupci nebo druhém autě. Ale s tebou je to marný, je to marný, je to marný >:-[] >:-[]
    Ale bylo mi jasné, že když napíši něco ve smyslu, že 1.6 diesel v Megane kombi na tom nebude o moc lépe než 1.6 benzín v i30, že se chytneš ;-) Nezklamal jsi :-)
    Ale jestli chceš, až zajedeš motor, můžeme to na dálnici zkusit, jestli mi ujedeš nebo ne >:D A stejně tak pak na okresce ;-) Jen doufám, že to budeš mít pojištěný >:D

    P.S.: Pokud chceš porovnávat, tak musíš být přesnější a brát těžší kombi, který má 10.1 a ne 9.8 jako máš v té srovnávací tabulce ;-) A samozřejmě jsem měl před tím na mysli dvojkové Kokty a dokonce jsem ani nespecifikoval jestli 2.0 nebo 1.6, protože to z označení TDI na zádi není poznat..

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 19.08.13  00:20

    « Re: A zase ty HotHatche :-)

    Thomasino: Nikde mě při ničem nechávat nemusíš, já na rozdíl od tebe mám soudnost, neporážím tady s dýchavičnou jednašestkou dvoulitrové TDIčka, takovou zoufalost jsi schopný vyplodit jen ty. Příště to Hjoundí poníci nandají Megane RS a nakonec rozdrtí (zaparkované) Porsche >:D Školka jede... ještě bys mohl udělat analýzu, které auto je nejrychlejší podle toho, kde mu končí tachometr :yes: ;-)

    To je na zlatý ventilek, 1,6 v i30 drtí dvoulitrová TDI v táhlém dlouhém >:D

    Ale pokud jsi na tabulky a papírové hodnoty: [odkaz]
    Tady je srovnání tvé fantazii bližší: [odkaz]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…