Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Thomasino 19.08.13 21:12
« Re: A zase ty HotHatche
Ten mezistupeň být musel, někdy třeba vysvětlím. Oboje má nějaké mouchy (GT86/Me RS Cup), takže uvidíme za nějaký ten týden po osobním pořádném testu. Pak budu vědět více, jestli upřednostnit spíše zábavu z řízení v GT86 (ale nižší rychlost i na okruhu), nebo Megane RS 265 Cup (rychlejší na okruhu i okreskách, ale o něco málo méně zábavy - ikdyž zase o kousek íce než s GTI, stále je to větší rošťák).
Ono, upravit nové GTI VII Perf. by asi bylo lehce úchylné, ale takových úchyláků je hodně >:-[] >:-[]
P.S.: Mám teď novou trasu do práce s lepší silnicí, ale stále je možnost jezdit přitvrzené auto na 17" s vyšším profilem a na okresky + okruh obout 18-tky. Ale taky se dělají pořádné štelovací podvozky s větším rozsahem nastavení, než má GTI ve 3 modech z továrny. Na malé změny režimů adaptivních tlumičů jsem si "stěžoval" od začátku, jestli se pamatuješ ;-) Proto nyní ušetřených 25 tisíc za adaptivní tlumiče raději investuji do stavitelného podvozku od KW, např. -
woody-alien 19.08.13 21:09
« Re: A zase ty HotHatche
Thomasino: Odpovím ti za sebe. JEDNOZNAČNĚ každej prostě hledáme jiný auto. Není vůbec nic divného pobavit se s tvrdým CRS a chválit ho za jízdní schopnosti, když ho mám "půjčený" na 20 minut a pak si zase dřepnu do svý "uspávací" káry. Já bych taky Clio RS minulé generace jako denní auto nechtěl, zrovna tak jako podle tebe výrazně méně hardcoreový MRS. Jeho naladění se totiž stále neslučuje s tím, co od takového auta vyžaduju. Nechci být štvancem svého auta v tom smyslu, že musím stále jet "pilu" a okruhové kroužení mě moc nezajímá. Naopak chci přesně to, co se v testech píše o GTI a Focusu ST. Auto, které má schopnosti "vtáhnout tě do hry" a pobavit a zároveň ti bez problémů poslouží pro přepravu z bodu A do bodu B. Jestli jsem kvůli tomu menším petrolheadem nebo jím nejsem vůbec, je mi u zadele. Já totiž o sobě moc dobře vím, že mám řízení a auta rád a nějaký nálepky k tomu nepotřebuju. ;-) -
šmoula nešika 19.08.13 20:41
« Re: A zase ty HotHatche
Do nastavení podvozků kecat nebudu, to je věda i na mne. :-) Ale ono je to všechno se vším. Tvrdý podvozek ti zhorší trakci na nerovném, vlnitém nebo kluzkém povrchu. Tedy podobně jako se širokým pneu. S tím prvním se na Severní smyčce pravděpodobně nesetkáš. To ostatní snad nebude v případě golfu tolik vadit jako u ferrari řítící se třístovkou po rovince. Na druhou stranu je třeba říct, že tužší odpružení nebude tak zaklekávat, což má příznivý dopad na brzdění. Na okruhu to bude OK, ale v lednu, v břečce... -
white label 19.08.13 20:38
« Re: A zase ty HotHatche
Th
G7GTI (naštěstí) nijak výrazně nepřitvrdilo, myslím především ve srovnání s předchozími dvěma generacemi, viz testy u iudexovy postřehy. Naopak na tom bude s možným komfortem (s DCC) zase o poznání lépe. Do teritoria MRS CUP se nepříbližilo tvrdostí/ulimativností ani celkovým charakterem. Má "pouze" významně lepší trakci (díky aktivnímu difu) a větší/odolnější brzdy a nižší hmotnost (běžná verze má ještě o 30 kg méně, než perf.).
Podobně přitvrzovat zrovna nové, charakterově relativně kultivované, GTI pro použití i na okruhu mi přijde poněkud "dětinsky úchylné".
Není to tak dávno, co sis tady "stěžoval", že ti přijde G6GTI (zejména příi jízdě po Brně) ještě moc tvrdé, a to i na 17"kách s DCC v poloze comfort. A najednou chceš přitvrzovat i neadaptivní podvozek na 18"? Znovu mám tedy pocit, že hlavní problém je v tom, že přesně nevíš co vlastně chceš, a nebo stále (marně) hledáš "vše v jednom". Mimochodem, co ta GT86, k vůli které si vyměnil GTI za i30? To pořád ani nevíš, jestli chceš RWD s atmosférou, nebo FWD s turbem? Pokud nakonec půjdeš do MRS CUP (podle toho, co píšeš to tak nejspíš vypadá), pak jsi mohl rovnou vyměnit GTI za MRS CUP, a nemusel ses trápit (a ztrácet další prachy) s i30.
0 -
Thomasino 19.08.13 20:05
« Re: A zase ty HotHatche
Kdyby jsi s GTI jezdil občas po okruhu, tak by jsi věděl že není ;-) Je stále hodně měkké a v zatáčkách se naklání jako dodávka >:-[] Vím, jak hned WL namítne, není to auto určené pro okruh, což je pravda, ale mě to na tom okruhu prostě baví a čas od času tam auto chci vzít, pilovat čistou stopu, brzdné body apod. Co jsem měl možnost posoudit z místa spolujezdce, tak Megáne RS Cup se tam chová o poznání lépe (je celkově tužší s nižším těžištěm).
Nebo-li využít nově objevené (vyvinuté) schopnosti GTI Perf. a posunout jeho charakter ještě o trochu dále. Takových lidí je spousta, nepřijde mi to zase až tak divné >:-[] A chci auto, se kterým bude zábava jak v Alpách, tak bude zábavné a schopné i na Ringu. Prostě nehledám dálniční raketu ;-)
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
-
šmoula nešika 19.08.13 19:57
« Re: A zase ty HotHatche
Thomasino: Není trochu zbytečné přitvrzovat sportovní podvozek? Tužší sada ti už nejspíš trakci nezlepší. A s kratšími pružinami možná trochu přikrčíš ten vysoký zadek (osobně se mi golf zezadu líbil jen u 1., 3. a trochu 4. generace, u lepších verzí 6. a 7. to alespoň trochu zachraňují LEDky), snížíš odpor vzduchu a celkově auto zhezčíš, ale na prvním českém výmolu si vylámáš zuby z huby. -
Thomasino 19.08.13 19:43
« Re: A zase ty HotHatche
WL - ano primární zaměření GTI je výrazně více na komfort, ale jak trefně zmínili i v testu AMS, jeho schopnosti verze Performance se posunuly na obě strany spektra (nyní stejně rozdělené na dvě verze jako u Megana, jen Megane je zřejmě v obou verzích tvrději naladěné), tedy se přiblížil do teritoria také Megána RS Cup. A jak názorně vidíš, najdou se i blázni, kteří jsou ochotni přemýšlet o obou autech s využitím především na okresky a občasné návštěvy okruhu ;-) A občasné delší cestování. Až je obě projedu krátce po sobě, napíši ti své dojmy jak moc daleko jsou od sebe nebo ne. O GTI uvažuji jen za předpokladu, že se výrazně přitvrdilo a jeho přenos krouťáku a výkonu je znatelně lepší a je min. těsně kolem úrovně Megana RS Cup. Proto bych ho nyní konfiguroval v nejlehčí variantě 3-dvířka Performance, samozřejmě s manuálem a bez adaptivních tlumičů, aby se dal podvozek dále upravit a přitvrdit (KW, HR, Eibach, Blistein apod). Jen mám stále vnitřní problém s tím jeho vysokým zadkem :-O :'-(
P.S.: Vy tady všichni píšete jak je Megáne RS Cup tvrdý, ale kolik z vás s ním opravdu jelo delší dobu? Buď jsem já větší "tvrďák" (nebo natvrdlý?? ;-) - pěkná nahrávka pro WL ), nebo jste měkouši ;-) Clio RS Cup je výrazně tvrdší a jak ho všichni opěvují pro jeho schopnosti. Megáne RS Cup je naladěn o něco méně hardcore, stále se s ním dá ale běžně denně jezdit (taky díky většímu rozvoru oproti Cliu), ale GTI je samozřejmě o trochu jinde :-) -
šmoula nešika 19.08.13 18:42
« Re: A zase ty HotHatche
Renault Mégane 265 Trophy vs. Volkswagen Golf GTI Performance
výkon: 195 @ 5500 vs. 169 @ 4700-6200 - kW @ ot./min.
točivý moment: 360 @ 3000-5000 vs. 350 @ 1500-4600 - Nm @ ot./min.
0-100: 6,0 vs. 6,4
vrtání x zdvih: 82,7 × 93 mm vs. 82,5 x 92,8 mm
pneu: 235/40 R18 vs. 225/45 R17
pohotovostní hmotnost: 1350 vs. 1382 kg
objem nádrže: 60 vs. 50 l
rozvor: 2636 vs. 2631 mm
vstřikování: vícebodové vs. přímé
průměr brzd: 340/290 mm vs. 340/310 mm
přední náprava: náprava s dělenou těhlicí vs. McPherson
zadní náprava: torzní příčka vs. víceprvkové zavěšení
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
-
woody-alien 19.08.13 18:38
« Re: A zase ty HotHatche
iudex: Samozřejmě že chápu. Atmosféra je při takovém měření v nevýhodě, s ní se prostě musí jezdit jinak. Nicméně ani se 4.v. nafťákem se nejezdí tak, že bys zarval plyn do podlahy a na šaltpáku padal prach. >:D Musí se mu taky trochu pomoct.
A taky jistě neplatí - dvojnásobný krouťák, dvojnásobná rychlost. >:-[] Já nicméně reagoval na Thomasinovo : "To na tom budeš s tou rychlostí ale stejně "průměrně" (mizerně) jako ta moje i30 1.6i se skromnými 120 koníky, nižší váhou a zrychlením za 10,5 sec " a to při vší úctě by platilo jedině tehdy, kdyby Ron vzal Thomasina na lano. ;-) >:D -
white label 19.08.13 17:41
« Re: A zase ty HotHatche
Jak moc se přiblížil času cupového MRS 265 Trophy je otázka (třeba pro mě docela nepodstatná), ale podstatné je, že to nebyl primární požadavek na GTI Perf., které v žádném případě není laděno tak okruhově, jako CUPová verze MRS. Perform. je především o efektivitě při zachování tradičního charakteru GGTI, kdežto CUP verze je primárně o ještě větší ultimativnosti (než u běžné verze) a času na ringu, naopak komfort a celková uživatelská přívětivost/denní použitelnost je odsunuta na vedlejší kolej.
Už dnes (i bez dalších předváděček) bys mohl (poměrně jasně) vědět, jaký charakter (z těchto dvou poměrně rozdílných) má pro tebe osobně větší prioritu, a nějaký rozdíl časů na ringu by na tom neměl nic podstatného změnit.
P.S. Už podle těch naměřených hodnot je celkem jasné, že MRS nemůže ujet GTI Perf. tak rychle, jako na videu, kde nevidíš jak zařazenou/ počáteční rychlost a polohu plyn. pedálu, tak ani to, o jaký Golf se vůbec jedná, a nejen to... -
Thomasino 19.08.13 17:20
« Re: A zase ty HotHatche
Já taky netvrdím, že to má být věrohodné video a že to tak musí ve finále být. Taky záleží na tom kdo má jaké otáčky v danou chvílu, pro někoho ta výchozí rychlost může být výhodnější, pro někoho naopak (ikdyž na začátku se pohnulo GTI dříve a pak stejně nestačilo - což se dá ale tak nějak i trochu čekat vzhledem k rozdílnému výkonu o 15% ). GTI Perf. bude skvělé auto, o tom nepochybuji, ale nečekal bych, že bude na slušných okreskách až tak rychlé jako Me RS Cup. Možná na těch hodně rozbitých >:-[] >:-[] Ono čas na Ringu také o nečem svědčí a VW se jen vyjádřilo ve smyslu, že verze Performance je na Ringu rychlejší o X (už nevím kolik) vteřin než "základní" GTI bez samosvoru (což je pochopitelné). Ale vzhledem k tomu, že se nikde už nechlubí jak je na Ringu rychlé, je jasné že se k času 8:08 Megana RS 265 Trophy (což je stejné jako nynější RS 265 Cup na 19" kolech) nepřiblížili :-( -
šmoula nešika 19.08.13 17:12
« Re: A zase ty HotHatche
Teď mě napadlo podívat se do SM, co o méganu vůbec psali v rubrice Bazar. „Ronovo“ 1.6 dCi tam s ohledem na to, jak dlouho se montuje a kdy článek vznikl, pochopitelně není. Píše se tu alespoň o 1.5 dCi, které má prý přes modernizaci klikového mechanismu stále sklony k vylágrování. Má se to však týkat jen hodně ojetých služebáků. U předchůdce 1.6 dCi, 1.9 dCi doporučuje autor častější výměny oleje z důvodu již zmíněného uložení kliky, které je zde starší. Po stránce jízdních výkonů asi jako 1.9 TDI PD - po prodělaných emisních normách už ne tolik, ale pořád hodně silný motor. Za skvělou volbu pak považuje benzinové 1.4 TCe od Nissanu. Testovaná benzinová šestnáctistovka nejela moc pěkně, ale vynikala slušnou spotřebou. Vozu byl vytýkán hlavně nízký výkon klimatizace, průměrná prostornost vzadu u hatchbacku, odezva na sešlápnutí plynu a velký důraz výrobce na prodloužené intervaly výměn oleje. Pochvalu si vysloužilo zpracování, prostornost kombi, komfort na velkých nerovnostech, velký zavazadelník nebo nízké riziko podvodu či krádeže. Autor také neopomněl vysvětlit rozdíl mezi verzí Generation a dražšími variantami. Levnější se vyrábí v Turecku staršími technologiemi, má robustnější mechaniku a jednodušší elektroinstalaci nebo měkčí podvozek. A nejjednodušeji se pozná podle analogového rychloměru.
P.S. Jinak velká gratulace celé Fotosoutěži za dosaženou metu 10.000 příspěvků. :-) :yes: